Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naturterrorister "redder" mink i vestjylland
#1
6000 ved Søndervig

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Dammit...

Hvorfor skal de dyr slippes fri? Nogen, der ved, hvor mange der er sluppet ud i naturen?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#3
Det er sq den mest misforstående "vi skal være gode ved dyrerne" jeg kan komme på. Stakkels jordrugende fugle i det område... Men det ser man jo heller ikke som aktivist. Kunne de da ikke lave en "sætte redekasser op" aktion i stedet. Det ville da gavne naturen.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Ja det er ubegribeligt at nogen seriøs tror at de befrier alle disse stakels dødsdømte mink ved at lukke dem ud i naturen. Hvis nogen prøvede på at lukke mine mink ud blev de sku XXXXXXXXXXXXXXXXX

A. Westergaard

Editeret af moderator
A. Westergaard
Svar
#5
Ja tak for kaffe....Vi var forbi et par kollegaer og undertegnede, da Kima havde ringet og meldt andejagt forbi for resten af året. Vi sidder nemlig omkring 500 m fra farmen på andejagt [xx(] Minkavleren havde en frisk opgørelse da jeg forlod stedet kl 17:15...Der er 550 mink i naturen [Sad!] Da jeg skulle til at køre kom en ansat kørende med en fælde med mink i, den havde været sat op 1,5-2 km fra farmen, så de er allerede vidt omkring.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#6
Det er " case junkies" der laver sådan noget.

Hvis ikke lige det er ungdomshuset eller franske atomprøvesprængninger de kan lave hærværk over, så er det noget sådant de gør. Nu er der snart klimatopmøde. Det er svært at have noget imod, men de skal jo nok lave optøjer fordi de så mener, at deltagerlandene ikke gør nok [xx(]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
folk der gør den slaks er intet mindre end dyrplagere. de mink er vennet til at leve i et bur de aner ikke hvordan de finder føde osv. i det fri

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Sidste nyt

Jeg var derude mellem 1000-1400, en af de andre fortalte at det fra morgenen havde lyst som en krig, så mange blev der skudt.
I den tid jeg var der blev der skudt en hel del, jeg kender ikke tallet, men det var mange.
Efter hvad jeg ved indtil nu, er man ikke klar over om det er drengestreger eller dyreværnsaktivister.
En ting er sikkert, avleren må starte forfra, de fleste mink bliver aflivet 3-4 uger før tid(så de dør jo alligevel), af dem der ikke bliver fundet vil en stor del dø af sult, de er jo ikke vant til at finde føden selv, dem der overlever vil ødelægge dyrelivet.
Da farmen ligger ned til fjorden er der meget rørskov i området og for at finde så mange som muligt, blev rørene lagt ned med en rørhøster, altså har naturen osse lidt skade og skjulestederne for vildtet er blevet mindre.
Så skyldes det aktivister må man jo sige : Godt gået, I har i jeres misforståede dyrevelfærd lige ødelagt et unikt område flere år frem i tiden,været skyld i at en masse mink dør en kummerlig død, gjort livet sværere for det øvrige dyreliv, samt kostet forsikringsselskaberne en masse penge.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
"Heltene" har gjort det igen[xx(]
5000 sluppet fri ved Klosterheden samt hærværk mod fodercentral

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

folk der gør den slaks er intet mindre end dyrplagere. de mink er vennet til at leve i et bur de aner ikke hvordan de finder føde osv. i det fri

Michael

lønborggård skov service.



Tja det kunne man jo næsten håbe, men erfaringen viser vel at en hel del af dem faktisk er i stand til at overleve i naturen og er i stand til at gøre meget stor skade på fx jordrugende fugle. Tænk blot på hvordan det er gået i Mølleåsystemet.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Hej.
En af de mange følger af "Heltenes" optræden [}Smile]

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22444698.html

Godt nok en gammel nyhed, men det kan jo meget vel ske igen, og viser bare en af de mange konsekvenser af den form for terrorisme.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#12
Citat:quote:

Dansk Pelsdyravlerforening klar med en dusør på en halv million kroner for oplysninger, der kan føre til opklaring af de seneste aktioner mod minkfarme. Det er ren terror, siger foreningen.

JP.DK

Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#13
Hej jeg ved at minkavlerene i thy også er bange for hvor og hvornår sådan nogle klaphatte kan finde på at slå til igen,jeg er ansat i et vagtfirma og vi er begynt at få en del kunder blant minkfarmerne,,,ellers er der flere af dem der ikke vil få sovet ret meget de næste måneder,det er svært at skulle arbejde om dagen og selv skulle holde vagt om natten,,,,,virkelig forfærdentligt at det skulle være nøvendigt.

Nu er farmerne jo også plaget af Tv2 har trængt ulovligt ind på flere farme for at filme sikkert sammen med Ekstrabladet,jeg håber sandelig at de render ind i de folk farmerne har sat til at passe på og ikke en autoriseret vagtmand eller politiet,,,så er der en lille muglighed for at begge to ting bliver bragt til ophør,,,håber selfølgelig ikke at nogen griber til selvtækt,som der går rygter om vil ske.

mvh,Buffalo
Svar
#14
Det er i aften kl 20.00 på tv2 at programmet med optagelserne kommer. Hvis der var nogen der skulle have lyst til at se det og lige havde glemt det.

Mvh
Jonas
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

Nu er farmerne jo også plaget af Tv2 har trængt ulovligt ind på flere farme for at filme..................

Ja, jeg har set nogle klip og jeg er faktisk en smule rystet. Jeg skal meget kraftigt understrege, at jeg er fuld af forargelse over de klaphatte som lukker mink ud og har stor sympati for de ramte minkavlere, men med de klip jeg har set indtil videre, trækker minkavlerne meget store veksler på min sympati. Men lad os nu se udsendelsen.........................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#16
De film og billeder, er har været vist på forhånd taler ikke til pelsdyravl i Danmark - desværre.

At folk så bryder ind og optager uovligt, er selvfølgelig heller ikke i orden.

Men dyr i vores varetægt SKAL behandles ordentlig. Og det er fuldstændig underordnet om det er en gris, ko, hund, høne, mink eller ræv!

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#17
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne...besoeg.htm

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne...besoeg.htm

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne...ontrol.htm

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne...ndelse.htm

Tjaa... De står alle i kø for at vaske hænder. Kanske de løber tør for sæbe?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#18
Her er så historien fra minkavlernes side.
www.den2side.org

Nu er optagelserne jo lavet af aktivister så jeg tvivler på at de giver et helt rigtigt billede af hvordan det egentlig ser ud. Men der skal da ikke herske nogen som helst tvivl om at dyrene skal behandles ordenligt uanset hvad.

Mvh
Jonas
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Her er så historien fra minkavlernes side.
www.den2side.org

Nu er optagelserne jo lavet af aktivister så jeg tvivler på at de giver et helt rigtigt billede af hvordan det egentlig ser ud. Men der skal da ikke herske nogen som helst tvivl om at dyrene skal behandles ordenligt uanset hvad.

Mvh
Jonas



Det blev man ikke meget klogere af................................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#20
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1256006.ece

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)