Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Justering af aftræk på S&L mod 97
#1
Hej Alle (og nok især Ignorant)

Jeg vil gerne justere aftrækket på min S&L mod 97. Som det er nu, er der en kort blød vandring i aftrækket og derefter en modstand (topunktsaftræk [?])

Som jeg har forstået det kan man selv andre aftrækket, så det bliver a la en haglbøsse (direkte aftræk [?])

Hvordan gör man det? Gerne med trin-for-trin-forklaring.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Jeg følger tråden med spænding - Kunne man forestille sig at at der blev lavet en manual til en S&L 97 DL - hvor man kunne se sådanne detaljer??

/Jørgen
Svar
#3
Hmmm ja jeg har jo nu oxo en S&L 97 - og aftrækket er jo lækkert men jo helt anderledes end min Sako og Kongsberg (direkte aftræk) - så man skal tænke lidt når man går fra S&L til de to andre eller omvendt[Wink]
Men jeg er nu ikke indstillet på at lave S&L aftrækket om af den grund.
Ignorre - se lige PM

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
Da jeg fik min S&L justerede jeg straks det bløde fortryk væk på den forreste nederste skrue.
Det er dog vanskeligt at få det helt væk uden at "stjæle" indgreb på "nokkerne" og der skal man være lidt forsigtig så man ikke for justeret sikkerheden væk. Man skal vide hvad man gør eller holde snitterne væk og lade en fagmand gøre det.
Så prøvede jeg en anden S&L med fortryk og det var jo slet ikke så ringe endda.
Jeg har nu genetableret fortrykket på min egen S&L og jeg er blevet rigtig glad for det. Min skydning er i hvert fald ikke blevet ringere af det (som om den kunne det) og tilvænningsperioden har været meget kort.
I dag tænker jeg ikke over det om jeg skyder med min S&L eller en af de andre med direkte aftræk.
Jeg synes at du skal prøve det et stykke tid for jeg tror at du blir glad for det.

Du piller jo ikke 5te gearet ud af din bil fordi den gamle kun havde 4[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hej igen

Aftrækket på S&L 97 er vel nærmest noget af det bedste ved riflen, så jeg har ikke planer om at ændre det, men jeg vil gerne have en manual over riflen - Hvordan adskiller man eksempelvis bundstykket for at rense og smøre?....

/Jørgen
Svar
#6
Tryk den lille ovale pal ind som sidder på forkanten af slaghuset.
Drej slaghuset i forhold til resten af bundstykket mens du holder palen inde.
Pas på at den lille ovale pal og dertil hørende fjeder ikke bliver væk.

Kedeligt hvis det sker under "field stripping" og du ingen reserve har.[V]

Riflen fungerer dog alligevel.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Tak for tippet - Det må jeg prøve

/Jørgen
Svar
#8
Hej

Jeg har jo købt en S&L med serinummer 505**. Da jeg havde fået den opdagede jeg, at den ikke har et blødt "fortræk" og har så sendt den til justering for at få det tilbage, og samtidig få den sat til 1 kg. - Jeg får nu at vide at den IKKE kan justeres til det bløde aftræk (er forsøgt og det føles ikke rigtigt - aftrækket føles ikke "skarpt" - så jeg får den nu stillet som den stod da jeg købte den - altså med hårdt aftræk som vi kender det fra de fleste rifler.

Kan det passe at de leveres med forskelligt aftræk[?]
Jeg prøvede en anden S&L, og den havde heller ikke blødt fortræk

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)