Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klikkere
#1
Jeg lavede i sidste uge 800 stk. .308W , 200 stk. 6.5x55 og 150 stk. 243W til nogle skytter.
De drager SÅ af sted ud til skydebiografen for at ”gå amok” et par timer.
15 min efter ringer den ene at de har store problemer med .308W ammunitionen.
1 ud af 3-4 er klikkere for de to der er inde på banen.
De vælger derfor ikke at bruge ammunitionen og køber noget PRVI hos N & K.
Der finder de ud af at problemet med den ene .308W er ikke ammunitionen med riflen.’
Men den riffel der havde problemer, har nu ikke problemer med den nye ammunition.
Jeg fik så alle 800 stk. retur .
Jeg har nu prøveskudt omkring 80 stk. (10%) og der har ikke været en eneste klikker.
Jeg har testet på flg. rifler: Mauser, S & L, Tikka, Otterup baneriffel og Savage.
Den riffel, der var problemer med var en Blazer.
Og nu er mit spørgsmål så om der er andre, der har haft problemer med bestemt ammunition i en Blazer.
Jeg gider ikke høre om al den negative kritik om Blazer og om at manden bare skal købe en anden riffel.
Nej jeg vil hører om lignende problemer på andre blazer rifler.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Mit bud:

Har du fuldkalibreret patronerne 112%

Hvis de blot klemmer den mindste smule, vil Blaseren ikke lukke korrekt og dermed ikke skyde patronerne af.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Mit bud:

Har du fuldkalibreret patronerne 112%

Hvis de blot klemmer den mindste smule, vil Blaseren ikke lukke korrekt og dermed ikke skyde patronerne af.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




118% mindst [Smile]
Jeg har vel snart ladet 40.000+ patroner og aldrig hørt om lign. problem.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Jeg tror også, at det er fordi han ikke lukker bundstykket helt i bund.

Sker de, hører man et klik, men slagstiften bliver ikke skudt frem(måske kun en smule, så at den laver et lille bitte mærke på hatten).

Var der mærker i hætterne?

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Jeg tror også, at det er fordi han ikke lukker bundstykket helt i bund.

Sker de, hører man et klik, men slagstiften bliver ikke skudt frem(måske kun en smule, så at den laver et lille bitte mærke på hatten).

Var der mærker i hætterne?

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.



Det glemte de og se efter og de havde ikke klikkerene med retur.
Det, der bare undrer mig er at hans riffel virkede efterfølgende med PRVI ammo.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Det kan være sølle 1/100 mm der gør at der er fejlfunktion.
Husk at en Blaser ikke har noget cammingforce, hvorfor den er mere kritisk overfor ammo der måske ligger i toppen af længdetollerencen!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
Rex jeg har ikke nogen erfaring med Blaser specifikt, men Steyr Scout havde en lignende "defekt" hvis de ikke stod/blev stillet rigtigt mht. spændingen af slagstiftsfjederen - kan den pgl. riffel have en alt for svag slagstifsfjeder ??

Mht. Blaser, der burde man da slet ikke kunne tage aftræk (opleve et klik) hvis ikke låsen er lukket 100 % eller har jeg igen misforstået noget [:I]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#8
Sidst jeg var på Ulfborg var der en med en S&L, der havde nøjagtig samme problem med en bestemt fabriks armo. Den ville skyde med alt andet end den patron og alle vi andres rifler havde ingen problemer med den som hans S&L ikke ville sende af sted.

Patronen duede bare ikke i den riffel.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
Jeg havde det samme problem med en Blaser, ved enkelte genlade partroner sagde den bare klik, der var hylsterne der var for store,
efter at jeg skiftede til hylstre der var skudt af i riffelen, var problemet løst.[Wink]
Svar
#10
[V][V]Ja, jeg kan se at der åbenbart kan være problemer med Blaser rifler og bestemt ammunition.
Det er bare ærgeligt at en enkelt "følsom" riffel gør at kunder tror det er noget lo.. jeg laver [V][V]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Rex du skal bare få dem på VTF så skal vi nok fortælle dem, at det ikke er dit grej det er galt med [Big Grin][8D][Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Rex jeg har ikke nogen erfaring med Blaser specifikt, men Steyr Scout havde en lignende "defekt" hvis de ikke stod/blev stillet rigtigt mht. spændingen af slagstiftsfjederen - kan den pgl. riffel have en alt for svag slagstifsfjeder ??

Mht. Blaser, der burde man da slet ikke kunne tage aftræk (opleve et klik) hvis ikke låsen er lukket 100 % eller har jeg igen misforstået noget [:I]

Jo på en Blaser kan man godt tage aftræk selvom bundstykket ikke er lukket HELT. Man vil stadig opleve en klik, men patronen bliver ikke afskudt, det er helt identisk med at, hvis en boltløfter ikke har lukket hæve-armen helt ned, så vil man også kunne tage aftræk men skuddet bliver ikke affyret pga. at slagfjederen bruger sin kraft på at lukke bundstykket. Der vil ofte kunne ses et mærke på fænghætten, men den har ikke været stor nok til at slå fænghætten an, hvilket i en sådan tilfælde er godt [Smile]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]



Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#13
Rex - jeg har for nylig fået Blaser og har erfaret nøjagtigt det samme med mine hjemmerullede. Jeg har ikke helt fundet ud af hvor det er mine tolerencer er for små.
Er man opmærksom, så kan jeg sagtens få alle patroner til at fungere, hvis bare jeg huske at skubbe bundstykket frem med et fast slag.
Som sådan kan man vel hverken klantre riffel eller ammonutiom - man skal bare vide det, når man genlader til en Blaser.
Jeg lytter opmærksomt til erfaringer, hvis nogen skulle kende til hvilke mål det er, man skal være særligt forsigtige med.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Jo på en Blaser kan man godt tage aftræk selvom bundstykket ikke er lukket HELT. Man vil stadig opleve en klik, men patronen bliver ikke afskudt, det er helt identisk med at, hvis en boltløfter ikke har lukket hæve-armen helt ned, så vil man også kunne tage aftræk men skuddet bliver ikke affyret pga. at slagfjederen bruger sin kraft på at lukke bundstykket. Der vil ofte kunne ses et mærke på fænghætten, men den har ikke været stor nok til at slå fænghætten an, hvilket i en sådan tilfælde er godt [Smile]



Hvis jeg forstår dig ret, vil det så sige at Blaseren også bruger "slagstiftfjederkraft" til at lukke bundstykket helt ??? Og vil man ved at sikre/afspænde slagstiftsfjederen og efterfølgende afsikre/spænde slagstiftsfjederen igen kunne affyre patronen som om intet var hændt da bundstykket nu burde være helt lukket???

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#15
Hvis det kun er en lille smule hylstrene er for store kan den kamres med en rask og bestemt føring af bundstykke.Jeg tror de fleste genladere med/til Blaser har oplevet det. Så en på skydebanen så sent som i dag.

Jeg forestiller mig ikke at det gør en forskel hvorvidt der repeteres med eller uden slagstiften spændt. Der skal bare lægges lidt kræfter i når der repeteres - ikke noget tøsepjat Smile

Man kan ligesom mærke at den går i hak, når man kender sin riffel godt.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Iøvrigt fedt at de har ammo problemer og så bliver rådet til at købe PRVI :-X
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Jo på en Blaser kan man godt tage aftræk selvom bundstykket ikke er lukket HELT. Man vil stadig opleve en klik, men patronen bliver ikke afskudt, det er helt identisk med at, hvis en boltløfter ikke har lukket hæve-armen helt ned, så vil man også kunne tage aftræk men skuddet bliver ikke affyret pga. at slagfjederen bruger sin kraft på at lukke bundstykket. Der vil ofte kunne ses et mærke på fænghætten, men den har ikke været stor nok til at slå fænghætten an, hvilket i en sådan tilfælde er godt [Smile]



Til det første ? : Ja

Til det andet ?: Det afhænger af hvor hårdt sikringen bliver skubbet frem, den er jo fjederbelastet. Eks. hvis den fremadrettede tryk på sikringen er større end det "tryk" der skal til for at lukke bundstykket, ja så vil bundstykket lukke ved afsikring og skud kan afgives. Hvis trykket ikke er så stor at bundstykke bliver lukket "helt" så kan skud ikke afgives. Håber svaret er til at forstå.

Undskyld, jeg skal vist øve mig lidt mere på dette Quote [:I]

Hvis jeg forstår dig ret, vil det så sige at Blaseren også bruger "slagstiftfjederkraft" til at lukke bundstykket helt ??? Og vil man ved at sikre/afspænde slagstiftsfjederen og efterfølgende afsikre/spænde slagstiftsfjederen igen kunne affyre patronen som om intet var hændt da bundstykket nu burde være helt lukket???

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]



Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#18
Nu skal i heller ikke gøre det mere kompliceret end der er.

Hvis man lader til en R93, skal man fuldklibrere hylstrene lidt før end ellers, og i almindelighed sikre sig at hylstre er presset nok sammen.

Blasere er ikke riffeler med de største kammere, derfor stilles der lidt større krav til kalibrering.

Hvis hylster ikke er kalibreret ordentligt, kan riffelen ikke skyde fordi den er lavet sådan, at den ikke kan affyres uden bundstykket er helt lukket, hvilket er rimeligt hensigtsmæssigt.

Skule man være nødt til at skyde med patroner, der er lidt til den lange side, kan man bare smække bundstykket ind, så vil langt de fleste patroner kunne kammres.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#19
Hej Rex.
Jeg købte en blaser varmint 6,5x55 i maj i år, og har oplevet samme problem med klikkere flere gange i starten. Men efter at have lært sin riffel at kende, dvs. bruge lidt kræfter når den lukkes, har jeg ikke oplevet det siden.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Mit bud: .....

K&B Clax [Wink]




118% mindst [Smile]
Jeg har vel snart ladet 40.000+ patroner og aldrig hørt om lign. problem.

[Image: 6701_m.jpg]



Lidt Off Topic:
Hvilke priser sælger du genladet ammunition til? Hvilke hylstre anvender du?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)