Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamphunde
#1
Skar halsen over på kamphund som angreb lille hund http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-25698280.html?forside

Såe nu bliver han sikkert sigtet efter knivloven mv...

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#2
Hvis det er foregået som beskrevet (hvilket jeg tvivler på, for journalister lyver konsekvent) så er det fan*** i orden. Manden skulle have en medalje [Smile]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#3
Enig i at det var det rigtige at gøre i situationen(hvis det er foregået som beskrevet).

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#4
Jeg er ret sikker på, at han (knivmanden) får 7 dages tænkepause. Så vidt jeg ved, så finder bestemmelserne om nødværge kun anvendelse i forbindelse med angreb på personer, men der kan måske være noget med nødret her. Ved det ikke, men ham urmageren, der skød en røver fik jo 5 måneder for ulovlig våbenbesiddelse.

Havde man nu på sin jagt set en hund angribe et rådyr, så kan man sikkert slippe afsted med at skyde hunden. Men det er noget andet, når en person på åben gade vifter med en stor kniv og herefter afliver hunden.
Svar
#5
de sagde noget om i tv at en forbrydelse tilside sættes hvis den afværger en værer forbrydelse

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#6
HÆVN, hyggelig by at bo i.

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyhe...070305.htm

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#7
Så også indslaget i tv2 - hyggelig fætter ham (ex)kamphundeejeren.

Som jeg hørte det, antydede både politi og en advokat, at der er stor chance for at "redningsmanden" kan frifindes for selve handlingen både ud fra dyreværnsloven og nødværgeretten.

Men knivloven derimod........[xx(][xx(]

/bundgaard
Svar
#8
Her er gældende regler i Lov om mark og vejfred:

Citat:quote:

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.


Så jeg kan ikke lige se, at knivføreren kan dømmes for hærværk. Hvis han er gået hjem efter kniven, efter at have forsøgt forgæves med riven, tror jeg heller ikke han dømmes for besiddelse af kniven, han skulle jo bruge den til et anerkendelsesværdigt formål.

...men Dennis er godtnok blevet sur [xx(].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Jeg havde gjort det samme... Kamphunden kunne jo bagefter i en blodrus have angrebet mennesker eller børn...
Hvis Dennis så bliver så sur... at han i medierne truer med hævn, kan der vel indledes en politisag mod ham for trusler?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Tjaa... Jeg havde hentet haglgeværet, men sådan er jeg jo... Så var jeg da ikke kommet i klammeri med knivloven...

Den er da helt efter bogen. Og ham Dennis skal da bare have for trusler og manglende kontrol over sin hund - kl*ph*t...

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#11
Hej.
Var selv ude for en lignende episode for 2 år siden,mine to små søde labser blev angrebet af et blandingsbæst der også nåede at bide både min kone og ejeren selv inden jeg fik fat i svinets halsbånd ,og havde det ikke været for at ejeren lovede at han fik den aflivet,så havde jeg s.. kvalt svinet,men havde jeg haft en kniv så var den blevet sliced inden ejeren var kommet...basta.
MVH.
LØVIG
Svar
#12
Nu skubber vi lige chokeren ind, trækker vejret og holder fremtidige indlæg i en fornuftig tone.

Mvh Moderatorteamet
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Moderator 005

Nu skubber vi lige chokeren ind, trækker vejret og holder fremtidige indlæg i en fornuftig tone.

Mvh Moderatorteamet



Hvad har afstedkommet moderatorens indskærpning??

Mvh

Otterup

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#14
Han har selv en amstaff[Big Grin][Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Citat:quote:

Originally posted by Moderator 005

Nu skubber vi lige chokeren ind, trækker vejret og holder fremtidige indlæg i en fornuftig tone.

Mvh Moderatorteamet



Hvad har afstedkommet moderatorens indskærpning??

Mvh

Otterup

[Image: ajbutton.gif]



Undrer også mig...

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#16
Mange gange undskyld mit sprogvalg,men jeg bliver s.. harm når jeg læser sådan en historie,den ene af mine labser har siden episoden haft det svært med andre hanhunde,det er træls,men det ændrer stadig intet,havde jeg haft en kniv var den blevet sl. nå nej,jeg mener jeg havde knivdræbt den[}Smile].
MVH
LØVIG
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Her er gældende regler i Lov om mark og vejfred:

Citat:quote:

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.


Så jeg kan ikke lige se, at knivføreren kan dømmes for hærværk. Hvis han er gået hjem efter kniven, efter at have forsøgt forgæves med riven, tror jeg heller ikke han dømmes for besiddelse af kniven, han skulle jo bruge den til et anerkendelsesværdigt formål.

...men Dennis er godtnok blevet sur [xx(].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Der er et lille problem i denne lov - Sådan som man hører om denne sag i pressen, så er det sket på offentlig område og ikke på hans private område. Dermed duer denne lov ikke i dette tilfælde. Den gælder alene på ens egen ejendom/grund.

Jeg har tidligere haft diskussionen på et andet forum om det var tilladt at skyde en hund som jagter vildt (F.eks. rådyr) uden videre, og efter det havde været oppe at vende hos et par top-jurister var meldingen at det måtte man IKKE gøre da vildtet ikke kunne betragtes som hverken ens husdyr eller ejendom, hvorfor denne lov ikke kunne bruges uden forudgående varsel. Grotesk men sandt.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#18
Rigtigt Mcquolle, det havde jeg ikke tænkt på.

Jeg havde overvejet, at det ikke var terrierens ejer der dræbte angriberhunden, men en udenforstående. Men efter forvaltningsloven har man ret til at lade sig repræsentere, så knivføreren kan vel betragtes som terrierejerens repræsentant.

Kamphundeejeren har stadig pligt til at holde sin hund på sit eget, men den optagelsesberettigede må i dette tilfælde være det offentlige, så en politimand kunne have skudt hunden under reglerne i denne lov. Men ikke privatpersoner, sådan må det være.

Så det må blive andre nødværgeregler der skal frikende manden. Og frikendes skal han da.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Til orientering så er her lige et link til tråden der nåede op på 222 indlæg... http://www.netnatur.dk/forum/?view=singl...494&page=1

Håber det er ok at smide dette link...

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Jeg mener at det var det helt rigtige at gøre, nemlig at skære halsen over på svinet. Man ser sku disse lignende eksempler jævt tit. Nu så jeg lige den anden dag lille indvandrer (uden at "krænke" eller sige at det kun er sådan nogen der har disse hunde) Men han kom gående med en kæmpe amstaff lignende satan i en kæmpe kæde i hans hånd. Køteren gik næsten kun på sine bagben, den snerrede og gøede af alt og alle som i forevejen var gået min. tyve meter udenom kræet. Prøv lige og forestille sig at han snublede og dette "møjdyr" var sluppet løs. Man gyser næsten ved tanken. Sådan noget krapyl er sku ingen ting til.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)