Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Astro kikkert-sigte-godt/dårligt?
#1
Ja som emnet er skrevet, jeg har lige købt riffel med dette sigte (Astro 2,5-10X50)Jeg vil meget gerne høre kommentare og især gerne erfarring omkring dette sigte. Jeg er nybegynder - javidst men man skal godt i gang , så skriv jeres mening og hav en god debat.

- hilsen kenneth

Man kan godt være tyk, og stadig have tyndmave!!!

Flyttet af Kima
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by NewhunterDk

Ja som emnet er skrevet, jeg har lige købt riffel med dette sigte (Astro 2,5-10X50)Jeg vil meget gerne høre kommentare og især gerne erfarring omkring dette sigte. Jeg er nybegynder - javidst men man skal godt i gang , så skriv jeres mening og hav en god debat.

- hilsen kenneth

Man kan godt være tyk, og stadig have tyndmave!!!

Flyttet af Kima



Hej Kenneth

Tillykke med din nye kikkert (og riffel).

Astro kikkerten er en "no name" kineser kikkert, der importeres af Astro Danmark, som så har fået trykt deres eget navnpå den.

http://www.2astro.dk/index.php/da/jagtudstyr/sigtekikkerter

Min personlige erfaring med Astro's egne kikkerter er ikke de bedste.

Men ryg nu ikke helt ned i kulkælderen pga. kritik af kikkerten.
Du kan som nyjæger sagtens have glæde af din nye kikkert til dansk jagt. Når du så efterhånden får mere erfaring og får sammenlignet den med andre mærker, så vil du nok stræbe efter en bedre kikkert.
Når du så køber en ny kikkert, kan du jo bruge den gamle Astro til en salonriffel, som jeg er sikker på du finder ud af du heller ikke kan undvære på sigt. [Wink]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Rigtig gode råd fra Rex.

(Han har i øvrigt også nogle af danmarks bedste priser)
Har desværre ikke handlet hos ham endnu, og nej, er heller ikke i familie med ham.[Wink]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Meget enig med Rex, men vær ikke nervøs for at købe brugt, så kan du få rigtig meget for pengene.

Som jeg har skrevet tidligere, er jeg ikke mærkefanatiker, og jeg har da egentlig været temmelig mange mærker igennem når jeg nu tænker efter : Fontaine,Tasco, Kahles, Schmidt & Bender, Pecar, Bausch & Lomb (= Bushnell), Leupold samt måske et par stykker mere. De fleste af disse har jeg købt brugte, og jeg har kun én gang fortrudt et brugtkøb, det var Tascoen [xx(].

Der er ingen tvivl om, at den bedste kikkert jeg har haft, var Schmidt & Bender. Fortryder stadig at jeg solgte den, men den indgik i en større handel.

Nu er jeg landet på mest at bruge Leupold. De er ikke i den absolutte top hvad lysgennemgang angår, men på alle andre punkter går de lige op med de bedste, til den halve pris.

Jeg vil aldrig mere spilde min tid med den laveste ende af skalaen, det er bare ikke ærgrelserne værd. Jeg vil rigtig gerne igen have en af de absolutte topkikkerter, men der skal nærmest afsættes en månedsløn til det, så det må vente lidt.

P.S. Du skriver ikke noget om hvilken montage der er på. Altså den bespænding der holder riffel og kikkert sammen. Den kan også være for billig, og være årsag til mange ærgrelser, så få lige en kyndig til at checke, at alt er som det skal være på det punkt.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg har ikke lige et navn endnu på montagen men den kommer bare rolig Tongue

Man kan godt være tyk, og stadig have tyndmave!!!
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)