Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenkuffert / kikkert
#1
Hej hvad er afaringen i dette forum, lader jeg riffelkikkerten blive på riflen Når jeg rejser og pakken den i riffelkufferten, eller er det Bedst på afmontere den og Komme den i Ckeck-i bagagen?
  og Hvilken våbenkuffert skal man vælge Hvis man ikke lige TAGER en af de dyrste modeller, er der Nogen der har afaring med den model Hvor riflen står op og er spændt fast med stropper?
  Hilsen Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Jeg har lige været i Skotland med Sterling.
Deres politik siger 20 Kg uanset om der er rifler med - i modsætning til BMI.

Jeg valgte derfor at tage støvler, kikkert og riffelkikkert i håndbaggagen - den tæller nemlig ikke med.

Havde der ikke været vægtproblemer, så ville jeg bare have ladet den sidde på riflen.

Af samme årsag synes jeg også at man skal se på kuffertens vægt, når man står og vælger.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Basse

Hej hvad er afaringen i dette forum, lader jeg riffelkikkerten blive på riflen Når jeg rejser og pakken den i riffelkufferten, eller er det Bedst på afmontere den og Komme den i Ckeck-i bagagen?
  og Hvilken våbenkuffert skal man vælge Hvis man ikke lige TAGER en af de dyrste modeller, er der Nogen der har afaring med den model Hvor riflen står op og er spændt fast med stropper?
  Hilsen Basse



Hej.
Jeg har sådan en kuffert - Plano AirGuide.

[Image: Plano-AirGlide.jpg]
Den har været med på de fleste af mine rejser de sidste 4 år, 2 x Namibia, Nord Irland, Estland,alle med fly, samt flere af mine ture i bil.
Jeg har altid haft kikkerten monteret på riflen uden problemer.
Desuden er der god plads i kufferten til forskelligt nyttigt tilbehør, rensegrej m.v.
Den er heller ikke særlig dyr, så det er en kuffert jeg kun kan anbefale.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#4
Hej Basse

Ikke for at være negativ, eller gå i rette med andre, der har haft gode oplevelser, med deres materiel, blot mine 10 cent.

Jeg rejste til afrika, med en kammerat, der netop havde denne model Plano - skæftet på hans 18000 kr. riffel var knækket helt over, da han pakkede den ud.

Hvis du medtager riffelkikkerten i din håndbaggage, er der stor sansynlighed for, at du ikke får den med ombord - især hvis du rejser fra CPH.

Jeg har et godt stykke over 20 flyrejser bag mig - med samme billige
(499) riffelkuffert. Det der er vigtigt er, at den er er i tyk sej
plast, og det invendige skum bliver presset hårdt sammen om riflen.

Jeg sikrer den altid med gaffatape henover låse og hængsler - altså hele vejen rundt.

Den ligner efterhånden noget der er kørt over af en kampvogn, men virker stadig efter hensigten.

Undgå alluminium og hård plast - køb den rigtige kuffert første gang, og du har den for evigt.

Eneste ulempe ved Peli case er prisen og vægten, ellers er den perfekt [^]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Det er jo med kufferter, som med rifler - der er jo ikke nogen fornuftsbetonede argumenter for kun at have en!
Alt efter hvilken riffel du har, så kan behovet også ændre sig.
Jeg har nu en riffel, som kan skilles ad. Derfor er jeg igen begyndt at bruge en kuffert, som egentlig er beregnet til et haglgevær.
Den er kun ca. 80cm lang. Det er utrolig behageligt i modsætning til mine kammerater, der alle kommer slæbende med uhåndterbare, lange kufferter. Jeg vil også tro, at riflen er bedre beskyttet på den måde.
Svar
#6
Sauer har lavet en plast kuffert i sort plast... Den er lige en cm eller 2 højere end de andre kufferter jeg har. Den er imo det bedste jeg har prøvet. Men det er absolut ikke det optimale. leder stadig efter noget der fungere bedre.

Jeg oplevede i øvrigt sidste år at træfpunktet havde flyttet sig grundet tæsk på flyrejsen. I år oplevde jeg ikke nogen trafpunkts ændringer. Kikkerten sad på saueren, men jeg havde pillet den af på tikka'en. Der er bare ikke plads til kliktårne i en riffel kuffert. I øvrigt sør' for det der er plads mellem riffel og kanten af kufferten. Så riffel eller kikkert ikke rammer den hårde del af kufferten når den får nogle tæsk.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Hvis du har en montage der er beregnet til at at tage af og på ( Svingmontage, quick mount og hvad de hedder), så ville jeg absolut tage den af før rejsen. Jeg har også hørt om folk, der skruer den almindelige montage af og på uden træfpunktsændringer, men det kræver nogen kendskab til grejet.

Under alle omstændigheder er det bedst, hvis du kan få lov at at prøveskyde når du kommer frem, uanset om kikkerten har siddet på eller ej. Desværre er rejseprogrammerne tit for presset til, at der er tid til det, og så stiger behovet for, at du kender dit grej og ved hvordan det opfører sig.

Jeg har sådan en riffelstøvle som den på billedet, den blev leveret oven i købet af min første Scout. Den har ikke givet mig problemer, men jeg er ikke imponeret af kvaliteten. Den anden scout blev leveret i en almindelig flad kuffert som virker mere stabil, uden at være prangende. Det bedste jeg har haft, var den korte kuffert Sauer laver til deres 200 serie. Der lægger du riflen adskilt og uden kikkerten monteret ( Kræver svingmontage eller lign.). Der er også plads til værktøj og en ekstra pibe, og kufferten i sig selv er fantastisk kort og handy.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)