Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vente vente vente - og så lidt venten!
#1
Hej, jeg var inde for at se på/købe riffel. Det er snart en uge siden, og våbentilladelse er bare ikke kommet hjem - desværreSad
Jeg har siddet og kigget på jagt-historie om i andres våben og set mange flotte våben på ombygnings-tråden og jeg synes lige pludselig at de 2-3dage, manden sagde der ville gå, er blevet ret lange. Hvad med jer andre var det også sådan ved første jagtriffel-køb?
Jeg har lavet skydestok og er blevet inviteret med på jagt og baneskydning af nogen fra skydebanen, men den går jo ikke, når jeg hverken har riffeltegn eller riffel i det hele taget.

Jeg er godt nok træt af at gå og vente, og nu skal den bare hjem i næste uge.!!!!

Man kan godt være tyk, og stadig have tyndmave!!!
Flyttet af Kima
Newhunter, gider du godt enten besvare dine mails, eller oprette PM, du kan se hvordan her http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=7880
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#2
Hej Newhunter,

Det afhænger meget af politikredsen. Jeg kunne hente min tilladelse dagen efter jeg bestilte til min første riffel.

Jeg fik suveræn service engang jeg skiftede riffel om torsdagen, og skulle til riffelprøve om lørdagen.

Den gamle riffel indgik i handlen, så jeg SKULLE skyde med den nye til prøven. På våbenkontoret var sheriffen 'ikke hjemme' den torsdag men de ringede fredag morgen og sagde at nu kunne jeg hente tilladelsen :-)

Så var der 'hele' fredagen til indskydning og træning, og så riffelprøve om lørdagen ;-)

Det hjælper absolut at forklare dem hvis man er i tidsnød - så plejer man at få god service.

Hilsen
Kenneth

EDIT: tastefejl i større mængder

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
MAnge tak, men nu ingik min våbentilladelse i min handel og der er stadig ikke sket noget. Det er sindsyg ærgeligt men hvad kan jeg gøre ved det? Ingenting Big Grin

Kal.12 Baikal - 1 kat (first kill) , 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#4
Nu kunne jeg godt skrive en hel masse
om at skyde katte, men det gider jeg ikke...

Husk at dette er et offentligt forum..

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#5
det er rettet og bliver ikke nævnt igen Smile

Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#6
Ved du hvad NewhunterDK? Jeg synes du er en klovn med stort K [Sad!] Som ny jæger burde du vide at det er forbudt iflg jagtloven at skyde katte!!! Du har åbenbart ikke hørt særligt godt efter, eller fulgt ordentligt med i undervisningen.

Og ja, jeg ved der findes klaphatte der skyder katte, og ve den klaphat jeg tager på fersk gerning [}Smile]

Du skulle skamme dig, skulle du [Sad!]

[Sad!]Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Ved du hvad NewhunterDK? Jeg synes du er en klovn med stort K [Sad!] Som ny jæger burde du vide at det er forbudt iflg jagtloven at skyde katte!!! Du har åbenbart ikke hørt særligt godt efter, eller fulgt ordentligt med i undervisningen.

Og ja, jeg ved der findes klaphatte der skyder katte, og ve den klaphat jeg tager på fersk gerning [}Smile]

Du skulle skamme dig, skulle du [Sad!]

[Sad!]Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



lad nu lige vær med at jorde et helt nyt medlem. naturligvis er det ikke smart at skrive at man har skudt en kat. men så vidt jeg ved er der ingen af jer der ved hvordan han har skudt den kat???? kan han ikke have skudt en vild kat der var inde ved hans fasaner ?????? eller måske har han aflivet naboens kat som var 15 år gammel og han var blivet spurgt om han ikke ville aflive den

det er bare lige et surt opstød men ser det bare lidt tit her inde
syntes et lille fyfy newhunterdk var nok

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Jeg mener bare at det med katten er mit gevær der har det på sig - og det var idetsuden ulovlig - ? ja, men en regulering der burde have fundet sted.
Denne kat havde tydeligvis brækket ryggen og havde meget gangbesvær samt mider i såret. Så jeg mener ikke jeg kunne sige nej til min mormor og morfar da de spurgte mig om det, skulle alligevel ud og indskyde mit gevær. Så jeg mener det var helt okay.

Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#9
kima - Har slået pm til
og mine mails ?(kigger aldrig min indbakke) sry.

Hilsen kenneth

Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#10
Du har PM

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#11
@NewhunterDK, så trækker jeg da omgående min skideballe tilbage, og siger undskyld [Smile]

Så kunne jeg også have gjort det samme, og HAR gjort det med en meget syg kat [V] Også en påfugl med en stor byld på benet, er fældet med Berettaen, for en god ven der avler den slags.
Men lad for en anden gangs skyld være med at benævne den slags, som om det hører hjemme i jagtjournalen, for det gør det ikke [V] Og det hedder heller ikke regulering, men er et simpelt medlidenhedsdrab, for at udfri et nødstedt dyr af sine pinsler [V]

Min umiddelbare vrede skyldes vel egentlig også det faktum at jeg selv har 5 katte. Og den ene er lige kommet hjem igår, efter at have været væk i 3 uger. Og da frygtede vi at han var blevet skudt eller kørt ned [V] En modbydelig uvished at gå med. Nu er han hjemme igen, og i god behold, og det er jeg meget glad for [^]

@260REM:
Når en nyjæger begår så fatal en brøler, så må jeg som jagttegnslærer reagere. Han har lovstoffet så friskt i erindringen, (eller burde have det!), så han ikke engang ville skrive noget så dumt [V]

Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#12
Jeg tilgiver dig, for din omtanke. og ja jeg har virkelig styr på loven .... men nu, er det lagt bagved og jeg skyder kun det der må.

Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Vente vente vente vente :O
Kal.12 Baikal - 1 Hare (second kill), og 1 and (third kill)

Kal. 308w Midland - Klar til riffelprøven Big Grin
Svar
#13
Ulovligt at skyde en kat????? Herovre skyder vi dem on sight uanset hvad slags jagt man er paa. Jeg holder da osse meget af katte, men de er totalt fredlose blandt alle jagere i marken.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#14
Nu der alligevel er gået kat i den, så vil jeg lige fortælle, at jeg har et stykke kattejagt hos en god ven i det sønderjydske.

2 gange om året skal hans bestand udtyndes, og det er efter ejerens anvisninger der skydes.
Der bliver skudt mindst 10 katte hver gang jeg er der, og så er der herre frokost bagefter[:o)]

Så kort sammenfattet vil jeg beskrive kattejagt sådan her:

DET ER PISSESJOVT [Big Grin]

Mvh Per
Svar
#15
Det er ulovligt at skyte en kat rundt min huset....fordi konen vil skyte mig..[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:0]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by pern

DET ER PISSESJOVT [Big Grin]

Mvh Per


Jeg tager på det skarpeste afstand fra den slags udtalelser.[Sad!][Sad!]

Jeg håber ikke det er en udtalelse du blamerer dig med rundt omkring.
For det er sådanne udtalelser, der gør, at man er på nakken af jægere.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
Hej.
Katte hører ikke til i naturen
MVH
LØVIG
Svar
#18
Hold dog kæft hvor går der ævle bævle i noget så simpelt som at det iflg dansk jagtlovgivning er forbudt at skyde katte!

Så er jeg egentlig skide ligeglad med om det er tilladt i Canada!

Og at pern åbenbart finder det fuldstændigt i orden, selv om det er forbudt. Har ejeren af den jagt givet dig nogen form for garanti for at kattene vitterligt er hans? Og at de er en trussel for nogle af hans husdyr? At de evt er syge? Og hvis ikke, så tror jeg bare du skal lukke i! Helt i!

Løvig, jeg tror faktisk katten har været i vores natur længere end fasanerne har. Skal vi så ikke bare udrydde dem også?

Nu må i da tage jer sammen! Det her handler om den respekt vi meget gerne skulle bevare overfor den ikke-jagende del af befolkningen. tror i virkelig selv på, at det er sådan her det gøres?

Nej vel?

Annelise/Farmor, som sgu er lidt sur nu [Sad!]

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#19
øøhh skulle vi ikke lige komme tilbage til tråden?????

jeg har ikke haft nogle problemer med mine tilladerleser
jeg går ind på kontoret og afleverer div. papir går ud igen og ryger mig en smøg, går så ind igen så er det hele klar til mig GGGGG
det hjælper at flirte lidt med kontordamen GGGGGG

[Image: Unavngivet1.jpg]
[Image: ajbutton.gif]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#20
Farmor>> Det er jo ikke korrekt - Katte må - ligesom hunde i øvrigt - efter forudgående advisering af ejeren enten direkte eller ,hvis ejeren er ukendt, igennem et på egnen udbredt dagblad optages. Ved optages forstås fanges eller om nødvendigt dræbes. Sker dette har det dræbte dyrs ejer krav på at få udleveret det dræbte dyr, mod først at betale evt. erstatning for skade forvoldt af dyret. Reglerne er ganske klare i lov om mark og vej fred. Direkte jagt på katte er dog naturligvis ulovligt. Det er muligt at katte har været længere i naturen end fasaner, men fasaner er der jo så også en jagttid på. Mink findes også i naturen og de må reguleres og jages. Så hvorfor denne særstatus for katte?

Tilbage til tråden>> Jeg har normalt heller ikke haft problemer med tilladelser. De har især været flinke i Hjørring med super hurtig betjening. Vil påstå at "mik tke boss" ikke ville kunne nå at tænde hans cigaret deroppe. Hvis folkene på våbenkontoret i Aalborg ellers er i huset, så er der også en ganske glimrende service der.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)