Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sker der noget?
#1
Hej Alle,

Kommer i pa jag og får i noget med hjem ? Var selv ude i fredags vi skøde en ræv og en fasan kok og så en hare og skøde forbi på to duer Wink
Svar
#2
Var nede på jagten i et elendigt vejr den anden dag. Det eneste levende jeg så var 2 duer der fløj HØJT.

Men altid dejligt at gå en tur med riflen på skulderen [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Vi var afsted 5 mand i går.
fint vejr, vi skød et lam, 2 krager og 1 hare.
Dejlig tur.[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Var afsted 3 timer i lørdags. Hyggelig jagt med hyggelige mennesker. Ahmed, Erik, Mehmet og jeg. Vi skød to kokke og to høner. Derudover så vi to rådyr og en enkelt hare.

Kan konstatere at jægere har nogenlunde samme humor og omgangsform uanset hvor i verden de kommer fra [Big Grin]. Wallah, det var sjovt.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Jeg var på pramjagt på sjælland, med to kammerater sidste uge. Det resulterede i 33 ederfugle, 2 krager og en bekkasin, selvom vi kun kom ud mandag og torsdag. Da vi var kommet tilbage til fastlandet (Jylland[Big Grin]) stod den på fællesjagt i går, som gav 1 knopbuk, 1 kok, 1 høne, 2 ænder og en due. Om aftenen stod den så på andetræk derhjemme som gav 2 ænder.

Så lidt sker der da [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
#6
Dejlige og høre der er liv der ude Wink vil ud igen i morgen og kigge med riffel og hagl skal nu ikke skyde flere dyr i år men hvis der kommer en fin buk så hilser vi jo nok på Smile
Svar
#7
Hej, jeg var ude i lørdags, der fik jeg min 1. skovsneppe på skudhold men, nåede slet ikke at skuldre bøssen, bedre gik det da en høne lettede foran mig og lagde an til et bagskud. jeg ventede til den var ca 25 meter ude og træk op igennem den. dødskudt lige ned. hunden blev sendt og han kom stolt hjem med den fine fugl.
Senere skulle vi ind og spise frokost, så jeg satte hunden ind bag i bilen, og lagde fasanen derind også.. det har aldrig voldt problemmer før.. !! men da jeg kom ud til bilen en times tid senere, har detbestemt ikke en hel fugl der lå der.. hunden fik spyttet lidt fjer ud af munden og kiggede spørgende på mig " Hvad ?? jeg har da ikke gjort noget!!" - tja så kan jeg lære det.. at fodre min hund efter jagt. - Det er i en lille skov vi har jagt, ca 55 ha., og der blev talt mellem 20 og 25 stk. råvildt. masser af fasaner og der var vel 12-14 vildænder hjemme i vandhullet. det var en dejlig dag.

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#8
Var afsted fredag på andetræk. [8] stk gråænder blev det til.
Lørdag var der jagt i konsortiet og det blev til 2 råer, 2 fasaner og en krage. Super weekend og på lørdag er der en ny jagt hos en kammerat. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Livet er bare dejligt [:o)]
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#9
Dejlige dag i skoven/og på markerne så en rå med to lam som godt kun ha været skudt en af men har bestemt jeg ikke vil skyde flere dyr i år kun hvis der skul komme en fin buk Wink og så os 3 høns men de gik på vingerne for langt ude men fik da 3 krager og to duer med hjem og det var jo et dejlige vejer og komme ud i Wink
Svar
#10
var afsted med en makker i aftes. Der kom over 100 ænder. Hovedsageligt krikænder[Smile]Vi fik både en grånd, en pibeand og 12 kriænder. Så en perfekt aften.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#11
Jo da - jeg skød en bette enhjørning i går lige før solnedgang...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
??
Svar
#13
Jo jo.[Big Grin] Var på havet i tirsdag, sammen med en kammerat.
Vi skød 3 måger, 3 sort ænder, 5 fløjls ænder og 28 edderfugle.
Der var godt gang i den[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#14
Hej 308win1
Hvor jeg kommer fra (vestjylland)er det en betegnelse nogen bruger om en lille spidsbuk/spidshjort med kun en lille stang.
MVH
LØVIG
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

??


Svar
#15
Nej det gør jeg nu ikke bor omkring Randers.Hvorfor??
Svar
#16
Jeg var på plantagejagt igår [Smile] Der blev skudt 4 snepper, 3 lam, 3 råer, en gaffelbuk og 2 harer.
Jeg selv var så uheldig at få skudt til et lam, som jeg ikke ramte. Men for en god ordens skyld, havde jeg lige den ene af vores sweissførere på sporet. Han kunne efter en halv times tid berolige mig med at hunden slet ikke havde tegnet for noget som helst, men at dyret var løbet uskadt videre. Pyhhh ha, så kunne jeg sove godt i nat [Smile]
Mit eget gæt er at skuddet har siddet for højt, fordi lammet i samme sekund som mit skud faldt, sprang ned i skoven fra sporet mellem såterne. Og med en højdeforskel på ca 40 cm, så er det ikke helt usandsynligt.
Men kors hvor jeg hader at skulle vente på at få opklaret hvad der evt er sket med dyret [V] Jeg har det elendigt så længe [V]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#17
Mig og min kære lillebror og min fætter mente at det kolde stille vejr vil være et rigtig godt bud for at få et par gråbasse nede i vandhullet. Ganske rigtigt 5 gråbasser og tre kriænder og en satans masser forbier, de kom meget sent men det er også en unfair fordeling, der er alt for meget plads ved siden af fuglen. Så et par huller i luften blev det til, et par kolde slots, og måneskin samt et fint resultat.[Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#18
syndes det er cool og høre om jeres ture fra gang til gang Smile
Svar
#19
WEST : Lyder som rigtig go andejagt Wink

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#20
Hej.
Så er der fællesjagt i den lokale forening,rygtet siger at der er mange snepper,fortsættelse følger.
MVH
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)