Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylstervariationer ?
#1
Hej ,
jeg har fået en del Norma hylstre i 6,5*55 som er forskellige fra dem jeg normalt genlader i. Så jeg har vejet 10 af hver, for at se om der var forskel.

Hylster 1 : Gns : 180,1gr Max : 181,1gr Min : 177,5gr
Hylster 2 : Gns : 183,4gr Max : 184,6gr Min : 182,5gr

Hvor meget ændrer det volumen ??

Eller rettere : Kan jeg bruge de samme ladninger, eller skal jeg bygge dem op på ny [?][?][?]

Og et lille tillægsspørgsmål : Hvis man sorterer sine hylstre efter vægt, hvilke intervaller skal man så bruge og har det nogen betydning i praksis [?][?][?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#2
Naah, du kan bruge samme ladning, men de skyder nok anderledes, og du maa prove dig frem.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Det var jo rigtig dumt - at du har vejet dem - ellers havde du nok ikke opdaget forskellen [Wink]

Selvfølgelig vil der være forskel i volumen - mål den istedet og læg største og mindste ind i quickload, så kan du se forskellen.

Der vil være betydelig mere variation, pga. temperaturforskelle sommer/vinter.

Så hvis du ikke skyder på over 300 m./bruger alle trix på hysltrene/vejer kuglerne osv. Så bare glem hylstervariationen, så længe det er samme fabrikat.

Ellers +/- 1 grain.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
De er sikkert fra forskellige batchnumre.

Det jeg ville gøre, var at holde partierne adskilt, og så bare kontrollere indskydningen når det ene parti er brugt, og du går i gang med at bruge dem fra det andet parti.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Prøv at kigge bag på.
A´et i Norma er forskelligt - kontrol vej så igen efter du har sorteret.

Når det så er sagt, har jeg prøvet at veje en del Norma hylstre og fandt også rimelig stor afvigelse hylstervægten.

Til gengæld var der næsten ingen forskel i hylstervægten på lapua hylstre i samme kaliber.... så du kan jo skifte hylsterfabrukat :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Jeg takker.
Det store antal jeg lader bliver brugt til træning stående og på elgbanen, så et par cm fra eller til gør ikke spor.

Jeg bruger blot samme batch til mine jagtbønner og evt. præcicions ladninger.

Takker [Smile]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)