Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eartech høreværn
#1
Hola!

Jeg sidder nu og kigger efter elektroniske høreværn, da jeg tidligere har brugt gule propper, som jeg er for dum til ikke at få i ørene inden skud [xx(] Jeg gider jo ikke sidde og være døv under jagten, men det er på tide at få høreværn på inden jeg bliver døv hele tiden[:o)]

Så faldt jeg over disse Eartech Generation II
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat264-H%C3%B8rev%C3%A6rn-m.m./side216-Eartech-generation-II-elektronisk-h%C3%B8rev%C3%A6rn-(NY-model).html

Er der nogen herinde der har prøvet dem?
Jeg har søgt på forum og på Google, men har ikke kunne finde nogle anmeldelser.

Hvordan er de kontra Peltor? Eller andre i samme prisklasse?

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#2
Jeg har nogen, der ligner dem, men mine er nok billigere.
Jeg synes ikke helt, at de dæmper nok, hvis man står på skydebanen. Der plejer jeg at sætte gule propper i også.
I virkeligheden er dem man kan få i Netto eller Bilka til ca. 125 kr meget bedre på skydebanen fordi de er større og dermed bedre til at dæmpe støjen.
På jagt dur mine slet ikke.
Svar
#3
kan peltor ikke tit fås til ca 1000???? hvis det er havde jeg ikke sparet de 250 har prøvet Eartech og lyden er dårlig, de sider dårligt og de er tude grimme

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
@260REM: Jo jeg vil også mene at Peltor skal koste 1000 kr og jeg nægter at give en krone mere end det [Tongue]
Ok, det med lyden vil jeg da helt klart tage med i mine overvejelser.
Hvordan de sidder er jo lidt mere individuelt.

@Leo: Ja, men hørepropper og jagt er for mig ikke forenligt.
Hvis jeg ikke kan høre dyrene rasle i buskene, så føler jeg mig handikappet. Så hellere undvære!

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#5
Ja, men Michael - det er også min oplevelse.
Jeg har endnu ikke prøvet nogen høreværn, som jeg vil bruge på jagt.
Jeg håber at nogen i forummet vil komme med anbefalinger på f.eks aktive hørepropper.
For mit eget vedkommende har jeg dog andre forventninger, for jeg tror, at det meget snart bliver legalt med lyddæmper eller rettere med rekyldæmper med lyddæmpende effekt.
Det ændrer dog ikke på, at det ville være rart med en løsning, som kan bruges, når man er på jagt med haglgeværet.
Svar
#6
det jeg mener er at bøjlen oven på hoved er af hårdt plastik og det hamrer og skramler rundt på hoved

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Ja, men Michael - det er også min oplevelse.
Jeg har endnu ikke prøvet nogen høreværn, som jeg vil bruge på jagt.
Jeg håber at nogen i forummet vil komme med anbefalinger på f.eks aktive hørepropper.
For mit eget vedkommende har jeg dog andre forventninger, for jeg tror, at det meget snart bliver legalt med lyddæmper eller rettere med rekyldæmper med lyddæmpende effekt.
Det ændrer dog ikke på, at det ville være rart med en løsning, som kan bruges, når man er på jagt med haglgeværet.



Bare husk at man skal bruge hørerværn selvom riflen er lyddæmpet.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Nej, ikke når jeg er på jagt.
På skydebanen skal man selvfølgelig stadigvæk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)