Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sukkerroer
#1
Hvor kan man købe noget sukkerroer til og smide ud til dyrne helst omkring randers ??
Svar
#2
Tror det er lettere at få fat i alm. foderroer i den del af landet. Kør en tur på landet og kig efter marker med roer og opsøg landmanden. Har bemærket en mark oppe ved Mejlby (v/ Haverslev). Skal lige se om min kammerat der bor deroppe evt. kender bonden.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Er de ligeså god ? jeg tænker på det skul være til råvildtet bruger byg til fuglene
Svar
#4
Vil tro de er bedre - Ellers ville alle kvægbønder - som stadig bruger roer - jo nok bruge sukkerroer, tror du ikke? ;-)

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
jow sikkert nok men nu fodre de jo ikke andet en kør med dem Wink men jeg kender hvis en jeg kan købe et læs ved Smile
Svar
#6
Nu er rådyr og køer jo ikke sååå fjernt beslægtet. Men jeg er stadig ret overbevist om at alm. foderroer vil være det optimale valg.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Det har du self. rat i det skal bare være roer..Med mindre der er nogen der kender til noget de heller vil ha og spise??
Svar
#8
har i et par vintre prøvet med roer til råvildt..... uden den store succes..... tror hø er bedere, roer er gode til sika, då og kronvildt, men det har vi ikke her [Sad]

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#9
Kun da godt være man os skul smide en balle hø ud til dem os men vil nu stadig ha nogen roer der ud os vi har en del kronvildt og dåvildt os
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

Det har du self. rat i det skal bare være roer..Med mindre der er nogen der kender til noget de heller vil ha og spise??



Ud fra råvildts mavesystem er roer ikke det optimale valg. Hvis man kan få lokket hjortevildt i gang med at spise havre skulle det være rigtigt godt! Byg skulle også være ok.

Opskårne æbler skulle kunne anvendes til lokke hjorte vildtet i gang med at stikke mulen ned til havren.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#11
Min mave vil også ha' bedst af broccoli, men jeg vil sg* hellere ha' et stykke rødt kød.....[Big Grin][Big Grin]
Hos nogle af mine bekendte på Djursland, vælger krovildtet OG råvildtet roerne og majsen fremfor andet foder de bliver budt.

/Søre
Svar
#12
Hvad med wrapballer? Altså ensileret hø (græs)?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#13
Og det er nemlig på Djursland jeg har jagt nemlig ja Wink så de skal ha roer har en majs mark de os kommer på men vil da prøve og de dem noget hø for og se om de vil ha det og de skal jo gå og ha det god de små dyr Wink
Svar
#14
Hej

Prøv med kartofler, virker bedre end roer på hjortevildt, evt lav en hørek med et fodertrug under.
Læg lidt roer gerne delt med en spade, lidt kartofler og lidt havre/hvede i truget, så vil du se løjer.
Husk at gøre det sikkert mod mus og rotte besøg.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Tak for rådet jeg har fået nogen roer så vil køre op og få noget sat op til de kære små Smile
Svar
#16
Har erfaringer med at roer er bedst når de har ligget et stykke tid. De må gerne få frost, så bliver de halvrådne, så er de lækre for råvildt[:p]
Jeg bruger 10 - 12 tdr. på den ene jagt og det er udelukkende råvildt og harer der kommer der, og vel det dobbelte et andet sted, hvor det er då og kronvildt der smisker sig i roerne.
Men som sagt er det bedst når kulden er indtruffet

Per T Nielsen

Ruger # 1
one shot - one kill
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)