Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Høreværn elektroniske.
#1
Skal ud og købe et sæt til Juior og Co. Har kig på Peltor Sport Tac, men også Sordin laver noget godt. Mvh LarsBjo[Smile]

Flyttet til andet Subject af Moderator
Svar
#2
Jeg har et par gamle Peltor Pro Tac og har netop købt et par Sordin Pro. De gamle lukker af for lyden udefra nor der er radiokommunikation hvilket er vældig irriterende når elgen knaser rundt og man er fuldstændig ligeglad med hvad der siges i radioen. Det gør de nye Sordin Pro ikke. Jeg ved dog ikke om de nyere Peltor heller ikke gør, men under alle omstændigheder så synes jeg at Sordine har lavet nogle fine hørerværn.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Har selv Sport Tac fra Peltor, kan kun sige at de fint dækker mit behov for skydehøreværn.

De er på tilbud her http://www.opticswarehouse.co.uk/proddetail.asp?prod=peltorsportac&cat=304

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Jeg har næsten lige investeret i et sæt Phonak elektroniske jagtværn - efter afstøbning af ørerne.
De fungerer fortræffeligt!
De øger lyden af elgens knasen og lukker samtidigt effektivt for impulsstøj - uden at lukke lyden helt ude. Samtidig går man ikke og sveder under ørebøfferne.
På den måde får man ikke de der irriterende "åbninger/lukninger" for lyden på skift, men kan høre hele tiden - bare med den lille finde, at skuddet er dæmpet til et lavmælt hult drøn.
De er også god til at træne pursch med - da "larmen" fra knasende grus under støvlen jo også forstærkes - så når man kan bevæge sig "lydløst" med dem i ørerne - så hører bukken heller ikke noget..
Eneste ulemper er, at de også forstærker vinden - så hvis der er sidevind suser det noget i øregangen... og det larmer hvis man knaser bolcher med dem i ørerne.....og så at det kræver et sæt nye høreapparatbatterier, hver weekend - batterierne holder nemlig kun 72 timer ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Jeg har købt et sæt Soundscope pro tech. Der er elektroniske høreværn efter afstøbning af øregangen.
Der er 4 programmer;
1) almindelig forstærkning med dæmpning ved skud
2) "høretabs-korrigerende" forstærkning med dæmpning ved skud
3) som 1), men med trådløs opkopling til jagtradio
4) kun trådløs opkobling til jagtradio

De fungerer godt. Batterierne holder ca 14 dage.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
har selv Peltor sporttac og med fuld skrue på forstærkning t jagt (t flugtskyd kobler jeg elektronikken ud) .. de hjælper også meget godt at få forvarsel hvor vildt rumsterer henne .. Sporttac har 'blød' overgang af tænd/sluk så kan ikke mærker så abrupte udfald ved ekstremlyde

Ulempe .. som brillebærer i lang tid under kopperne (op til 3-4t ad gangen) .. stænger giver tryk smerterne ved/over ørene.. har dog hjulpet meget med supertynbde brillestænger på mit ene sæt kinabriller. Tror dog det er generelt for alle kopper

Plus .. 1) fungere fint med jagtradion koblet ind så den ikke skal larme akustisk ud i æteren
2)jeg kan rimeligt godt retningsbestemme de lyde der kommer
3) som andre siger, jeg hører meget tydligere den egen larm jeg laver og dermed bliver mere påpasselig med mine bevægelser

og her spørgsmål til jer der bruger uafhængige 'ørestøbte' værn.. hvordan er retningbestemmelse her hvis i har noget højere nivea støj dominat ved et øre?? (fx meget bladrasslen fra løv i vinden).. for at bibeholde retningsbestemmelsen ordentlig skal de to værn samordnes/virke samtidigt i nogenlunde ligelig grad. Det kan jeg ikke se at enklet/øregangsværn kan gøre med mindre de er samkoblede (via ledning eller trådløst)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg har købt et sæt Soundscope pro tech. Der er elektroniske høreværn efter afstøbning af øregangen.
Der er 4 programmer;
1) almindelig forstærkning med dæmpning ved skud
2) "høretabs-korrigerende" forstærkning med dæmpning ved skud
3) som 1), men med trådløs opkopling til jagtradio
4) kun trådløs opkobling til jagtradio

De fungerer godt. Batterierne holder ca 14 dage.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Er nysgerrig efter hvad det er for batterier?

Det er nemlig ikke Phonak høreværnene, der er store strømforbrugere. Det er de små kemiske batterier, der kun har en levetid på 72 timer - uanset om man bruger den - når først folien er trukket af går den kemiske proces i gang, og så dør batteriet efter ca. 72 timer.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Batterierne bruger zink-luft, og kan gøres meget kompakte da luften erstatter en bestanddel i almindelige batterier. Derfor bruges de i bl.a. høreapparater

Dette gør så desværre også at batterierne dør hurtigt, også selvom man slet ikke monterer dem i udstyret, men blot har fjernet forseglingen.

Der er dog nye typer zink-luft batterier på vej, som kan holde MEGET længere - se fx. her: http://ing.dk/artikel/102754-nyt-batteri-med-zink-og-luft-mangedobler-levetiden-for-dit-headset

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg har købt et sæt Soundscope pro tech. Der er elektroniske høreværn efter afstøbning af øregangen.
Der er 4 programmer;
1) almindelig forstærkning med dæmpning ved skud
2) "høretabs-korrigerende" forstærkning med dæmpning ved skud
3) som 1), men med trådløs opkopling til jagtradio
4) kun trådløs opkobling til jagtradio

De fungerer godt. Batterierne holder ca 14 dage.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Er nysgerrig efter hvad det er for batterier?

Det er nemlig ikke Phonak høreværnene, der er store strømforbrugere. Det er de små kemiske batterier, der kun har en levetid på 72 timer - uanset om man bruger den - når først folien er trukket af går den kemiske proces i gang, og så dør batteriet efter ca. 72 timer.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Jeg bruger Rayovac Extra Advanced str 13. Det er luft-zink batterier.

vh Lars

P.S. Retningsbestemmelsen er i øvrigt god sammenlignet. med mine gamle Peltor

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Er der nogen der har erfaringer med Phonak Dot Shot. Så vidt jeg har forstået er det en slags mekaniske ørepropper der selv lukker af for høje lyde, men tillader almindelige lyde at komme igennem. Syntes bare det lyder lidt for fantastisk til at de kan være gode.
Svar
#11
Jeg kender godt dot shot.
Det er et mekanisk høreværn, der dæmper al lyd over 85 db.
dvs ingen batterier - men alt dæmpes - også dyrelyde m.m.

De koster omkring 1500 kr og afstøbes også efter dine ører...

De fungerer fint og fås i mange farver (i modsætning til de elektroniske, som kun fås i hudfarvet plast)...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
@Mosse6 tak for det Smile
De er her med bestil o/

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)