Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våben kuffert
#1
Hej er der nogen der har et forslag til en riffelkuffert som der ikke bliver splittet ad i lufthavnene. Vi har to alukufferter som har efterhånden kun har tilsammen to spænder/lukketøj tilbage. Der er huller og buler OSV over det hele. Håbløst. Er det kun mig eller har i oplevet den samme.[?]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
ja
pelican 1750 er svaret...... pris: 3887,5
[Image: 962_m.jpg]

jvv har lavet en test
http://www.jvv.dk/Våben%20og%20grej.341.aspx?recordid341=33

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Ja det er egentlig en go' sjat penge. Kunne man istedet få en alusmed til at svejse en i 4mm alu. Den burde være stærk og måske ret let.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hatting

ja
pelican 1750 er svaret...... pris: 3887,5
[Image: 962_m.jpg]



Hvad han sagde.

Pelicase er kongen, men nu er jeg jo nok lidt partisk. Her er et udpluk af mine
[Image: Peli.jpg]

Jeg har blandt andet en 1650. Den har været med flere gange - blandt andet til USA. På vejen over og retur kunne bagagegorillaerne ikke lige dy sig for at sætte deres præg på kufferten. Da det er en af de mest solide kufferter, der findes, skal der noget til at skade kufferten. Det lykkedes svinene at slå et stykke af forstærkningen, men det er jo netop forstærkningens eksistensgrundlag (at gøre kufferten samt indhold i stand til at tage slag mm), så kufferten rystede det bare af sig.

Kufferten skete der ikke yderligere med og indholdet (blandt andet elektronik og optik) var i tip-top stand ved ankomst. Mit bud er, at idioterne kastede Pelicasen ned fra en relativ stor højde, for nu lige at se om de kunne flække den - det kunne de ikke, LOL.

Hvis du vil være sikker på, at dit grej er i optimal stand ved ankomst - så køb en Peli. Det andet er kun for sjov (billige alukufferter - hjemmelavede eller ej)

[Image: Peli16501.jpg]

[Image: Peli16502.jpg]
Svar
#5
@Scout, får man ikke lyst til at begå mord, når man får sin kuffert udleveret sådan?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#6
Det er sku til at få fnider af. De er nogle køtere de lufthavnsfolk.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Hej West,

kan på det kraftigste anbefale den korte udgave 1700.

du kan se den/dem her:

http://www.kofferfunshop.de/peli+cases/c...+1700.html

Den er bare så enormt meget lettere at håndtere gennem lufthavnen.

Et par af dem jeg rejser til bla. skotland med havde den lange udgave tidligere. Efter de så hvor meget lettere jeg kom frem med den korte kuffert blev de lang promte byttet ud til den korte.

Spørg f.eks M@X og Appartable Goier om de ville bytte de korte ud med en lang[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Pelicase 1700 styrer.

De fleste rifler kan tages ud af skæftet og derefter ligge på tværs i den korte model.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Efter disse råd overvejer jeg da at købe mig en pelicase når jeg skal til staterne. 765kr for en 1720 uden skum, eller 875kr med skum [Big Grin] En 1750 koster hele $10 ekstra Smile

Overvejer at købe den uden skum, og så bruge den som kuffert hjem, men er der nogen der ved hvor meget skummet alene koster i DK ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Har en 1720 til min Marlin GuideGun 1895 .45/70'er
[Image: pelicase1.jpg]

Bestemt en fed kuffert.

Men det er et kendt problem, at når sådanne kufferter kommer igennem tolden/sikkerhedstjekket - og i hænderne på bagage-aberne, så SKAL de lige prøve om de kan give den en skramme eller to.

Der sker sjovt nok aldrig noget med min lasede gym-taske som er ved at gå fra hinanden.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Det ser sq godt ud happy Smile

Det er jo lige før man kunne have plads til 2 rifler i den samme 17XX pelicase ?

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Ork ja, men nu skulle jeg kun rejse med én - det var det kufferten blev bestilt til.
Når jeg rejser heroppe, nøjes jeg med en plastic "softcase", da Grønlandsfly ikke mishandler kufferterne.

Men jeg kunne godt have skåret ud til salonriflen også, og stadig fundet plads til magasiner og to lyddæmpere også.

Jeg måtte op i 1720'eren, for at den var lang nok - uden at skulle skille våbnet ad.

Glemte at skrive, at på min tur til dk.... var der ved ankomst i ålborg... adskillige fod/skoaftryk på kufferten.

De VED det er kvalitet, og behandler det derefter - når de ser en pelicase, så er de skideligeglade.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig

@Scout, får man ikke lyst til at begå mord, når man får sin kuffert udleveret sådan?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!



Heh tjoh, men alligevel så ved man det jo godt; at idioterne tager det som en udfordring, når der kommer en Peli. Så jeg tog et kig på min spritnye kuffert velvidende, at det var sidste gang, jeg ville se din i den tilstand helt uden skrammer.

Jeg tager det som en oplevelse, for der er ridsegaranti hver gang og Peli'erne er til for at blive brugt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)