Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mundningsbremse ????
#1
er der nogen her inde som kender til den her konstruktion, som jeg læser det skulle den ikke larme så meget som de almindelige

http://www.muzzlebrakes.com/Default.aspx

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#2
Kender den godt, og den larmer lige saa meget som de andre.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Hvis en mundingsbremse ventilerer gassen ud til siderne, så larmer den i sundhedsskadelig grad. Mærkelige vinkler på hullerne og alt mulig anden spræl kan ikke gøre knaldet mindre. Et ekspansionskammer kan derimod dæmpe rekyolen markent uden at forøge knaldet.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Er det ikke sådan éen DU har designet??[Wink][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
ekspasionkammer ???...... er det det samme som en lyddæmper eller er det noget lovligt

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#6
Hvordan er en lyddæmper egentlig defineret i loven (altså dem der er ulovlige uden tilladelse). Hvis man tager en lyddæmper og piller al indmaden ud - er den så lovlig?

Jeg vil gerne have en mundingsbremse på min riffel, men de larmer for meget. Derfor spekuleres der i alternative løsninger....
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Den jeg bruger larmer kun mere for naboen på skydebanen. De gange jeg har skudt på Hanebjerg har der dog ikke været nogen problemer fordi hver enkelt bane er isoleret/dæmpet. Man skal bare huske at have piben godt fremme (sådan er det i mange af livets forhold[Big Grin])

Knaldet for skytten er er med andre ord ikke markant højere!

Jeg fik den monteret hos vaabensmeden og jeg synes den fungerer rigtig godt på min 9,3'er. Den følte rekyle er ikke ret meget større i forhold til 308W'eren.
Svar
#8
kan man lave en selv... og hvordan skal den være
Svar
#9
@Gammeltoft - jeg har i hvert fald fået ideen til at bruge den som bremse. Vi skal lige snakkes ved i næste uge - da er jeg på Fyn man-tor.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Så skulle I da tage og besøge mig. Adressen er den samme som Asgård jagtforenings. Hvis vi også inviterer Takleberry er det lige før bestyrelsen er beslutningsdygtig [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Hmmmm, ja hvorfor ikke.

Så kan du lige tage lidt tegninger med på sagerne[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
OK!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Så skulle I da tage og besøge mig. Adressen er den samme som Asgård jagtforenings. Hvis vi også inviterer Takleberry er det lige før bestyrelsen er beslutningsdygtig [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Orv det lyder spændende - er det noget der seriøst skal arbejdes i [?]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#14
@ Høgh.

Læser du ikke dine PMér...???

Mvh Skotten

Hunt with passion,not of greediness.


Svar
#15
Hej formænd.
Jeg har monteret denne, der får man ikke knaldet tilbage i hoved.
Og den må vel ha en hvis bruseffekt. [:I] og ellers ser den lidt fed ud.

http://www.midwaydanmark.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=524840
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#16
Rent haandvarksmassigt ser den ud som om den er filet i haanden, og kan ikke forestille mig at den pynter paa en fin blankpoleret pibe.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by skotten

@ Høgh.

Læser du ikke dine PMér...???

Mvh Skotten

Hunt with passion,not of greediness.



Det tror jeg heller ikke han gør....[}Smile]

Mvh.
Søren
Svar
#18
Citat:quote:

Orv det lyder spændende - er det noget der seriøst skal arbejdes i


Ja hvis Høgh og GT kan lægge mødet her, skal vi bare have fundet en dato, så er den i vinkel. Det kunne da være sjovt at få sat ansigt på nogle flere VTF´ere. Jeg kender jo stadig flest fra det grønlandske chapter.

Jeg er græsenkemand på de fleste hverdage, så jeg kan ikke rigtig køre fra ungerne, men de sover som regel kl. 20.00.

Edit: Nå, nu meddelte fruen at hun nok er hjemme de fleste aftener i næste uge, så kan vi jo også gøre det et andet sted. Der er sådan set frit valg.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#19
Lasse det er modtaget - tjekker lige kalenderen og ser om ikke der skulle være et hul [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)