Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
flatcoated retriever
#1
Jeg står og skal have min første jagthund. Er der nogen herinde som haft negative oplevelser med denne race[?]
Er der nogen som kan anbefale en kennel[?]
Tak

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#2
Det er en rigtig dejlig hund - den kan det samme som en labrador og er præcist lige så glad, når du kommer hjem HVER dag :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
havde besøg af en han i dag. Den ville slikke hele tiden. Tror konen ville blive vild med den[Wink][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#4
Hej.
Ja flatteren minder meget om en labrador,men min erfaring siger mig at de skal have lidt mere konsekvent opdragelse,er du manden for det får du alle tiders hund.
MVH
LØVIG
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by prethom

havde besøg af en han i dag. Den ville slikke hele tiden.



Det er en af kendetegn ved en flatter. Min forældre havde flatcoat, dejlige hunde men som Løvig skriver så er de som regl lidt mere herre i eget hus end fx. labrador.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
En flat er sagen - Du får en hund der minder meget om en Lab i egenskaber, blot lidt livligere. Det både på jagt og i hjemmet. Vær opmærksom på at det er en race der har ry for at modne sent. Jeg kan ikke kende et billed af at en flat skulle være specielt "hård" i forhold til de andre retriever racer. Nogle kræver måske en fast hånd, men andre er meget bløde.....

Det er i mine øjne en super hund når familie og jagtegenskaber skal kombineres, men jeg er nok lidt farvet af at have en flat på 7½ [Wink]

Skal jeg være ærlig, så er en lab nok lidt lettere at træne, men flatten vinder på sit gode humør, når det står til mig.

Mvh.
Jørgen
PS gå efter nogle der har vist jagtegenskaber enten på prøve eller praktisk jagt - Der er desværre for mange "udstillingslinier" i omløb
Svar
#7
Hej.
Uden at jeg ved så meget om det,kunne jeg forestille mig at der er lidt mere pelspleje ved flatteren,og så skriver jeg ikke hård,men konsekvent,hvad der i mine øjne er stor forskel på.
MVh
LØVIG
Svar
#8
Det er besluttet at det blir en flatter.
Nu skal jeg bare have fundet den rigtige hvalp. Har ikke haft hund i over 20 år.
Så¨det blir rigtig spændende. Og jeg gir dig fuldstændig ret Løvig[Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#9
Hej prethom.
Rigtig god fornøjelse med vapsen,når du finder den rigtige[Big Grin]
MVHLØVIG
Svar
#10
Jeg er ikke lab. mand - slet ikke (har haft lab.) Af retriverne er flat'en min klart foretrukne, mange kalder den "retrivernes ruhår". Dvs. den har JAGTlyst og samtidig har den "personality" hvilket jeg synes lab. ikke har - det kan godt være de er nemme - men de er s.... også kedelige.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Du må klart have fået din/dine labser det forkerte sted,når du har den mening,er du sikker på at det var de rigtige jagtlinier hunden/hundene du købte kom fra,jeg er enig i at hvis man bare køber ukritisk er der stor risiko for at få en"sofahund"men det er jo heller ikke forbudt at tjekke forskellige avlere[Wink]og nej en flatter kan under ingen omstændigheder sammenlignes med en brutal hår,der er en væsentlig forskel,og jeg stiller mig helt uforstående om at flatteren har mere jagtlyst end labberen,du må klart have mødt de forkerte hunde/hundeførerer.
MVH
LØVIG
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jeg er ikke lab. mand - slet ikke (har haft lab.) Af retriverne er flat'en min klart foretrukne, mange kalder den "retrivernes ruhår". Dvs. den har JAGTlyst og samtidig har den "personality" hvilket jeg synes lab. ikke har - det kan godt være de er nemme - men de er s.... også kedelige.

CP


Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Du må klart have fået din/dine labser det forkerte sted,når du har den mening,er du sikker på at det var de rigtige jagtlinier hunden/hundene du købte kom fra,jeg er enig i at hvis man bare køber ukritisk er der stor risiko for at få en"sofahund"men det er jo heller ikke forbudt at tjekke forskellige avlere[Wink]og nej en flatter kan under ingen omstændigheder sammenlignes med en brutal hår,der er en væsentlig forskel,og jeg stiller mig helt uforstående om at flatteren har mere jagtlyst end labberen,du må klart have mødt de forkerte hunde/hundeførerer.
MVH
LØVIG
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jeg er ikke lab. mand - slet ikke (har haft lab.) Af retriverne er flat'en min klart foretrukne, mange kalder den "retrivernes ruhår". Dvs. den har JAGTlyst og samtidig har den "personality" hvilket jeg synes lab. ikke har - det kan godt være de er nemme - men de er s.... også kedelige.

CP





Enig! De retrievers jeg omgåes har alle jagtlyst, nærmest iver. De skal ikke se meget grønt tøj før de sidder klar bag bilen og venter.

Alle arbejdshunde, skal jo motiveres/tændes på den rigtige måde, i forhold til deres natur og opdragelse. Det gælder både de stående, aporterende, drivende og de søgende. Og det er så forbandet svært at sammenligne to så forskellige hunderacer og skære dem over en kam og kalde dem "jagthunde" - Det er en Beagle også... [Wink]

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#13
Ta' nu en alm Lab. F1 og ikke en de Wanna Be Labbere med Beatles Hår.....[Big Grin]

Mvh.
Søren
Svar
#14
Jeg har haft en flatcoated. Betydeligt sværere at træne end en lab og med en ivrighed, der blev småirriterende på jagt. Den kunne f.eks. ikke lade være med at pive..... hele tiden. Nu har vi lab (x2) + hovedsageligt lab (x2) + definitionen på et gadekryds (x1). Sidstnævnte er i den grad sin egen herre - de fire andre er meget enklere at træne end flatcoaten var....

Køb en labrador efter forældre, der kan noget!

Vi har (måske) et hold hvalpe på vej, der nedstammer direkte (børnebørn) fra SafariJensens Bruno [B)] Du skal dog finde din hvalp i nærheden af, hvor du bor, så du kan besøge den nogle gange mens den er for lille til at komme hjem til dig - og sørg nu for at vælge et sted, hvor hvalpene er håndteret af mennesker - gerne med børn, katte og et rend af fremmede i huset. Halvvilde hvalpe ude fra en kostald bliver aldrig så gode, som nogle der er præget ordentligt fra starten.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Citat:quote:

du må klart have mødt de forkerte hunde/hundeførerer.
MVH
LØVIG

Det må være egnen det er noget galt med[Big Grin] - jeg har været hundetræner i en lille menneske alder, både i privatregi og i mange forskellige foreninger - men mest i det midtjyske.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Claus PetersenDet må være egnen det er noget galt med[Big Grin] - jeg har været hundetræner i en lille menneske alder, både i privatregi og i mange forskellige foreninger - men mest i det midtjyske.

CP



Er det noget med, at de putter noget i vandet i Midtjylland? [Big Grin]

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#17
Tak for alle svarene. Kom til at købe en ruhåret hønsehund istedet. [8D][Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#18
tillykke - godt valg. Du får sikkert den bedste familiehund man kan forestille sig.

CP

Ps. Jeg har ikke ruhår
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Søndag: køb af hund Pris: ligemeget
Mandag: Købt kurv,m.m. Pris 1200kr
Tirsdag: Dyrlæge plus foder. Pris 1500kr
Tror jeg køber et barn. Så får man da i det mindste børnepenge[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#20
Citat:quote:

[i]Originally posted by prethom
Tror jeg køber et barn. Så får man da i det mindste børnepenge[Big Grin]



Dårlig ide[Wink], for det første bliver de ældre end hunde[B)], for det andet kan de ikke bruges de første par år og efter de er fyldt 12 protesterer de hvergang man giver dem besked om noget[xx(],for det tredje ryger de i brunst omkring 14årsalderen og det ødelægger nattesøvnen(især hvis det er en pige)[:0], for det fjerde tager de jagttegn som 16årige og nedlægger alt på din jagt[Sad], når de fylder 18 begynder de at ville låne bilen og fable om Harleyen, samtidig med at de drikker din sprut[Sad!], så hold dig for Thors skyld til hundene[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)