Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Var paa skydebanen idag
#1
Jeg tog ud paa skydebanen idag for at indskyde min .22-250 SAKO med noget andet krudt. Jeg havde kun Varget (4kg) og Sierra 55 grain Hollowpoint Boat tail kugler at arbejde med. Det er meningen at en kombination fodt af dette skal bruges til Coyote jagt her i efteraaret og vinter (Se i ovrigt Internationale nyheder idag 29/10)
Hvad jeg gor er at jeg tager mit ladegrej med paa banen og installerer det i klubhuset og lader 3-5 patroner ad gangen og prover dem, og saa 3-5 mere til jeg finder den ladning jeg er tilfreds med, og saa lige en tur over kronografen og fardig. Jeg endte op med 37 grains Varget og 3590'/sec.
Billederene er mere for at vise hvordan jeg gor mit ladegrej portabelt, for det er ikke ligefrem et flatterende billede af mig, men man skal jo koncentrere sig.
Jeg har en staalplade som jeg har boret to huller i til pressen og bygget op med en staalklods svejset til pladen og med et hul i med gevind til the powder measurer og saa klemmer jeg det fast til bordpladen med en C- Klemme. Vagten staar i vindueskarmen, og det virker bare. Det skal lige indskydes at inden jeg tager paa banen har jeg sized, trimmet og sat fanghatter i hylstrene
Jeg brugte dette system meget for 15 aar siden paa prariehunde jagt hvor vi (min kone og jeg)maate genlade om aftenen paa motellet.
Hogmeister
[Image: hogmeister.jpg]
[Image: hogmeister1.jpg]
Det er ikke lykkedes mig at indsatte billeder, saa jeg har bedt Kima om det.
Billeder indsat af Kima
Hogmeister
Svar
#2
Henrik...what model of Sako do you own..? just bought a Sako AV in lefthand in 25-06 ...have'nt had time to mount a scope and "test group" it....Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Det er et fint saet du har lavet dig der. Og naar det blot handler om at saette kuglerne saa holder det vel ogsaa fint med den klemme.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Er der åbnet for sæsonen på flugtskydning og indskydningsbanerne igen?

- ps. Ser rigtig prof ud på billederne.

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#5
@Hogmeister

og som du sikkert kan regne ud, så er det du gør der hvor du kommer fra, ikke lovligt i Danmark.[B)][:o)]

Her gælder ladetilladelsen KUN på den adresse der står på ladetilladelsen.[xx(][Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
@ Eric, I don't rightly know, I think it is a Forester, with the square front end. It is 25 years old at least. An AII I think.
@ M@X Ak ja, ........! Tank blot hvad der kunne ske.
@ Yeti Hvis bordet er starkt nok virker det ogsaa fint til at size hylstrene. Jeg gor det kun paa denne maade for nemheds skyld, men naar jeg er paa PD jagt faar de hele omgangen.
@ Kima. Mange tak for ulejligheden.
Hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)