Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operation X
#1
Hatten af for programmet igår på tv2, sjældent har man set værre dyrplageri!
Hvis der var nogle som ikke fik set programmet igår er det værd at bruge tid på at se på nettet, det giver et helt andet syn på pelsavl!

Skulle lige have luft!

Ha en god dag!

http://programmer.tv2.dk/operationx/
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#2
Tja, jeg så det osse.
Efter min mening var det farvet til fordel for Anima oa., der blev ikke nævnt meget om alle de sunde dyr der er på farmene,ligeledes "glemte" de osse at fortælle at myndighederne inden udsendelsen havde været på nogle af farmene uden at finde noget.
Nu skal man jo så osse huske at Spiegelhauer lever af seertal og overskrifter, der bliver mere skriveri ved at vise grimme billeder end ved at vise sunde dyr.
Men, billederne var ikke pæne og den slags bør ikke finde sted, især blev jeg "rystet" over ræven med bylder i munden[xx(]

Her er avlernes side af sagen
http://www.den2side.org/

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#3
Forfærdene at nogen kan få lov til at vise sådan en gang mannipulret L**** og når man så gør ophavsmændene til samme gang mannipulerede L***** opmærksom på at de ikke holder sig til sandheden lader de som om de er døve.

Jeg skal for god ordens skyld lige sige at jeg ingen personlige interresser har i pelsdyr avl

Buffalo, ja jeg er forresten også dyreven
Svar
#4
Slap nu af Buffalo - du ved jo ikke om det er manipuleret, lad os nu vente og se hvad der kommer ud af det. Minkavlernes "forsvartaler" på websiten "den anden side", bliver man ikke meget klogere af (dog syntes jeg at merkantile termer fylder en del i disse "forsvartaler").
Lad os slå koldt vand i blodet og se hvad der videre sker.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Minkavlerne afliver ikke de dyr som har bidsår fordi de regner med, at de heler op hvilket de også gør i en del tilfælde, og dermed kan avleren så få en del til dækningsbidraget ind for det solgte skind - selvom det ikke er et 100 % skind.
Sådan er det...
Svineavlerne har også søer med skuldersår som ikke bliver aflivet af den grund. Og hvad med burhøns...

Men det er ingenting set i forhold hvad der sker i andre lande....

Hvis I ikke så den engelske udsendelse senere på TV2 - så lad være hvis den kommer som en genudsendelse ... mage til dyrplageri. Rævene knalede de ned i jorden så de blev bevidstløse, og så af med skindet og kroppen blev smidt hen i en bunke - her så man bl.a en ræv som ikke var død og som lå uden skind og med bevægende øjne og lemmer føj....
Jeg har iøvrigt set kinesere skære benet af en hund, og sy såret sammen igen for at have frisk kød til næste gang.
Så også en kat blive smidt levende i et kogekar for derefter at få flået pelsen af .. føj igen...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Det var forfærdelige billeder der blev vist igår[V]. Jeg tror jeg ville kunne ty til sadistiske tilbøjeligheder hvis man så de misrøgtede dyr sammen med deres ejer[Sad!].

MEN, jeg mener programmet IKKE KUN skal tages for pålydende.
Jeg kender den unge mand der får vist billeder på den bærbare hjemme i indkørslen. Jeg har også været på den farm der skulle være filmet. Og da jeg var der så minkene altså ikke sådan ud. Nu er der vist 6-7000 mink på farmen, så der kan jo sagtens være skadede dyr, selvom jeg ikke så nogen.

Min opfattelse er, som andre herinde også er inde på, at programmet er ret "farvet" til fordel for Anima's holdinger.
De har vel ingen berettigelse, hvis ikke der er dyr der blir' misrøgtede. Jeg tror ved at vise alle de dyr med skader, de kunne finde, gir' det et forkert billede af tilstanden på farmene.

Jeg mener desuden det kun kan gå for langsomt med fulstændig ophør med ræveopdræt.

Mit indlæg er skrevet med udgangspunkt i få personlige oplevelser på en farm.

Den eneste interresse jeg har i pelsdyrs avl er, at de mink ikke skal slippe ud i naturen.

Jeg er i 2 sind. Komercielt pelsdyrsavl[V]. Uretfærdig/manipuleret journalistik[Sad!]

LUFT!!! mvh.P
Svar
#7
Uden at have set programmet, saa lyder det som noget sludder. Noget Dyrevarnsfolkene prover at piske op i, for tank blot hvis dyrene alle saa ud som beskrevet ville minkfarmen gaa nedenom og hjem. Hvem ville kobe pelse der er beskadiget til modeindustrien??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Der findes ingen undskyldning for, at misrygte dyr - punktum [8]

Det der findes, er en gråzone for, hvornår det er god forretning, og hvornår det er vanrøgt. Der vil altid være tilfælde, der går over stregen [B)]

Pas nu på kære venner - det er bedre med en konstruktiv dialog, og positiv påvirkning af dyrevældfærd, og det er i hvert tilfælde ikke det der er igang i øjeblikket.

Så længe der er efterspørgsel efter en given vare, findes der en leverandør !

Er det nu ikke bedre, at vi på en ordentlig måde sørger for, at minkavlerne - og for den sags skyld landmændende, har de bedste vilkår, for at drive deres erhverv - det er vist bedst for os alle.

Der findes jo andre steder i verden, hvor de står klar til at levere,
og slet ikke har samme syn på dyrevældfærd.

Og helt ærligt spekulerer de fleste over, hvorfra deres fødevarer kommer, eller hvordan det er frembragt. Her i landet kan vi da i det mindste påvirke udviklingen i en positiv retning.

At man bevidst skader de nationale erhverv, det er da den dummeste
og mest ukonstruktive ide - men bevares hvis man ikke gider deltage
i den demokratiske proces:

SÅ KAST STEN IGENNEM VINDUERNE - SÆT ILD PÅ BILER - LUK MINK UD I NATUREN - BRYD IND I VIRKSOMHEDER - OVERFALD DE POLITIKKERE DU IKKE KAN LIDE.

Ja undskyld, men den her sag er jo kørt helt af sporet, kom nu lige ned på jorden.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
Sådan !

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Nu ligger landet jo sådan at når man viser noget manipuleret billeder som udelukkende har til formål at skade pelsdyravl, så mener jeg ikke det er ok og vise dem. Billeder er bla taget i norge og island. Det virker unfair at vise noget som giver fru jensen en ide om at det ser sådan ud på den danske gennesnitsfarm, Det er sku noget f... pis. Jeg er selv MINKFARMER og er meget imod den slags usmagelig dyrplageri. Jeg har aldrig set noget i den stil på nogen af de farme jeg kommer på. Jo bedre man behandler dyret jo større og dyrer skind får man, så der er ingen ide i ikke og gøre det hele optimalt. Den udsendelse hvor man ser de ræve og måhunde blive knaldet i gulvet og flået levnde er jo total sygt og usmageligt, men det paradoksale er at det er arrangeret af dyreaktivister som ville bruge materialet. Men fødevarestyrelsen har bla. chekket 250.000 mink efterhånden og antallet af dyr med den slags skader kan tælles på to hænder. Prøv lige og sammenlign det med det samme antal køer, grise, og mennesker for den sags skyld. Men der er brodne kar i alle brancher, der vil altid være nogen der ikke kan finde ud af det. Men derfor skal det ikke gå ud over resten af branchen. Men når det gælder journalistik gælder aller kneb, de tænker kun på seertal. Ring hvis i vil have en bedre forklaring tlf 22412182.

Skal lige SLÅ FAST. Alle dyr skal behandles med stor respekt, og forsvarligt, og humant. Man har et stort ansvar når man har med dyr at gøre.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by West

Nu ligger landet jo sådan at når man viser noget manipuleret billeder som udelukkende har til formål at skade pelsdyravl, så mener jeg ikke det er ok og vise dem. Billeder er bla taget i norge og island.


Er det ikke det samme du gør her? Hvad bygger du dit påstulat, vedr. TV2's formål om at skade pelsdyravl, på?
Og hvad er nu det for noget med billeder der er taget på Island og i Norge?
Citat:quote:

Originally posted by West

Jo bedre man behandler dyret jo større og dyrer skind får man, så der er ingen ide i ikke og gøre det hele optimalt.

Det passer ikke - det er korrekt at man kan misrygte mink så meget så skindene bliver værdiløse, men man får ikke bedre, større og flottere skind ved at klø hver enkelt mink bag ved øret inden de skal sove. Man kan faktisk behandle mink meget "dårligt" og stadig få gode skind, hvis man pumper foderet med vitaminer.
Jeg er ikke minkavler, men jeg har dog været på minkfarme; jeg vil ikke påstulere at minkene blev misrygtet, men personligt ville jeg aldrig holde dyr under sådanne betingelser..............min tanke har været, hver gang jeg har forladt en minkfarm, at jeg syntes at det er synd for minkene (og jeg mener ikke at jeg er specielt følsom).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by West

Nu ligger landet jo sådan at når man viser noget manipuleret billeder som udelukkende har til formål at skade pelsdyravl, så mener jeg ikke det er ok og vise dem. Billeder er bla taget i norge og island.


Er det ikke det samme du gør her? Hvad bygger du dit påstulat, vedr. TV2's formål om at skade pelsdyravl, på?
Og hvad er nu det for noget med billeder der er taget på Island og i Norge?
Citat:quote:

Originally posted by West

Jo bedre man behandler dyret jo større og dyrer skind får man, så der er ingen ide i ikke og gøre det hele optimalt.

Det passer ikke - det er korrekt at man kan misrygte mink så meget så skindene bliver værdiløse, men man får ikke bedre, større og flottere skind ved at klø hver enkelt mink bag ved øret inden de skal sove. Man kan faktisk behandle mink meget "dårligt" og stadig få gode skind, hvis man pumper foderet med vitaminer.
Jeg er ikke minkavler, men jeg har dog været på minkfarme; jeg vil ikke påstulere at minkene blev misrygtet, men personligt ville jeg aldrig holde dyr under sådanne betingelser..............min tanke har været, hver gang jeg har forladt en minkfarm, at jeg syntes at det er synd for minkene (og jeg mener ikke at jeg er specielt følsom).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Mener du så at grise og køer har det bedre. Det er bevist at mink har det langt bedre end køer grise og de fleste andre husdyr. Men i vores menneskeøjne er det jo et lille bur. Men størrelsen kontra minken størrelse er det langt mere plads end køer og grise har. Antallet af steriotypi forekommer i klart støøre omfang i grise end mink f.eks. Men jeg respekterer at folk mener noget andet, men det er desværre begrundet på bagrund af uvidenhed. Nu er jeg uddannet på bla. landbrugsforskningcenter Foulum, det er der man for syn forsagen.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Der findes ingen undskyldning for, at misrygte dyr - punktum [8]

Det der findes, er en gråzone for, hvornår det er god forretning, og hvornår det er vanrøgt. Der vil altid være tilfælde, der går over stregen [B)]

Pas nu på kære venner - det er bedre med en konstruktiv dialog, og positiv påvirkning af dyrevældfærd, og det er i hvert tilfælde ikke det der er igang i øjeblikket.

Så længe der er efterspørgsel efter en given vare, findes der en leverandør !

Er det nu ikke bedre, at vi på en ordentlig måde sørger for, at minkavlerne - og for den sags skyld landmændende, har de bedste vilkår, for at drive deres erhverv - det er vist bedst for os alle.

Der findes jo andre steder i verden, hvor de står klar til at levere,
og slet ikke har samme syn på dyrevældfærd.

Og helt ærligt spekulerer de fleste over, hvorfra deres fødevarer kommer, eller hvordan det er frembragt. Her i landet kan vi da i det mindste påvirke udviklingen i en positiv retning.

At man bevidst skader de nationale erhverv, det er da den dummeste
og mest ukonstruktive ide - men bevares hvis man ikke gider deltage
i den demokratiske proces:

SÅ KAST STEN IGENNEM VINDUERNE - SÆT ILD PÅ BILER - LUK MINK UD I NATUREN - BRYD IND I VIRKSOMHEDER - OVERFALD DE POLITIKKERE DU IKKE KAN LIDE.

Ja undskyld, men den her sag er jo kørt helt af sporet, kom nu lige ned på jorden.

Mvh. AB



Det ville jeg godt ha´ skrevet, men nu blev det altså Ex Cop og det er fint med mig...............jeg er 100% enig...................Well done.

.

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#14
Er også selv enig. [Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#15
Hej.
Jeg er helt enig i at alle dyr skal behandles godt,men jeg er overbevist om at hvor der bliver produceret dyr kommercielt vil der altid kunne findes et eller andet,og det er uanset om det er fasaner/ænder til udsætning,grise og køer til vores husholdning eller pels til fru jensen,der var bare min mening.
MVH
LØVIG
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by West

Mener du så at grise og køer har det bedre.

Det har jeg ingen idé om, men det er faktisk også uinteressant i denne sammenhæng.
Citat:quote:

Originally posted by West

Det er bevist at mink har det langt bedre end køer grise og de fleste andre husdyr.

Er det noget minkene selv har sagt eller hur?Skal vi ikke putte dette postulat i samme spand som Island/Norge-postulatet?

Vedr. Ex Cop's indlæg: Jeg er enig i at vi, som udgangspunk, ikke skal forbyde pelsavl, men jeg er absolut ikke enig i at vi skal acceptere gråzoner.
For et stykke tid siden, afslørede DR brug af gammelt kød i supermarkederne; vi vil vel heller ikke acceptere at få rådent kød bare det kun er en gang imellem?
Hvis vi fortsat skal have pelsdyravl i Danmark, bør tilsynet (ikke avlerens interne selvkontrol) styrkes betragteligt.
Jeg syntes at det er sørgeligt at folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt med mindre der står en bag ved dem med en pisk.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by West

Mener du så at grise og køer har det bedre.

Det har jeg ingen idé om, men det er faktisk også uinteressant i denne sammenhæng.
Citat:quote:

Originally posted by West

Det er bevist at mink har det langt bedre end køer grise og de fleste andre husdyr.

Er det noget minkene selv har sagt eller hur?Skal vi ikke putte dette postulat i samme spand som Island/Norge-postulatet?

Nej fordi det er bevist.
Vedr. Ex Cop's indlæg: Jeg er enig i at vi, som udgangspunk, ikke skal forbyde pelsavl, men jeg er absolut ikke enig i at vi skal acceptere gråzoner.
For et stykke tid siden, afslørede DR brug af gammelt kød i supermarkederne; vi vil vel heller ikke acceptere at få rådent kød bare det kun er en gang imellem?
Hvis vi fortsat skal have pelsdyravl i Danmark, bør tilsynet (ikke avlerens interne selvkontrol) styrkes betragteligt.
Jeg syntes at det er sørgeligt at folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt med mindre der står en bag ved dem med en pisk.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Men jo der burde være ne langt bedre kontrol med avlerne, min et besøg om året pr. farm. Problemet er bare at hvis ikke mentaliteten er iorden hos ham avleren der ikke har det reneste mel i posen skal kontrollen øges væsenligt. Men jo det er sørgeligt at der er nogen der bare aldrig kan gøre det rigtigt. Men sådan er det jo i alle erhverv, men det er stadig ingen undskyldning.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#18
At man opdrætter et levende væsen for derefter at slå det ihjel, så man kan tjene penge på at nogle folk vil have status i form af dyre mink/rævepelse er i mine øjne usmageligt.
Høns, gæs, ænder, grise, lam, geder og køer opdrættes til føde, så vi kan overleve.

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Citat:quote:

At man opdrætter et levende væsen for derefter at slå det ihjel, så man kan tjene penge


Hvad er der nu i vejen med det? Det er da helt vildt i orden[Big Grin]

Det er endda fuldt accepteret med visse racer!!

Bare se på sportsskydefuglene. Det er sku da totalt usmageligt!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Nu skal man jo lige passe på hvad man siger. De fleste har vel en pude med dun i sikker fra JYSK hvor en hvis procentdel kommer fra levende plukket gæs. Og alle former for tasker punge bælter kommer somregel fra selvdøde køer, grise og heste. Man er alle forbrugere af dyr. Folk vil gerne have det men vil helst ikke kende til sandheden.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)