Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trekking i Alaska
#1
Hmmmm øh....Okay så da! Den her er jeg ikke glad for at markedsføre herinde [:I] Hvis man nu... teoretisk set, har planer om at lave noget trekking i Alaska's vildmark.... utroligt, hvad man kan blive presset til at spørge om. Er det så muligt, teoretisk set, i området, legalt, at erhverve sig et våben til at forsvare sig (mod bjørne [:0]) med ??
Det er sønnike, der spørger.
Walnut
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hmmmm øh....Okay så da! Den her er jeg ikke glad for at markedsføre herinde [:I] Hvis man nu... teoretisk set, har planer om at lave noget trekking i Alaska's vildmark.... utroligt, hvad man kan blive presset til at spørge om. Er det så muligt, teoretisk set, i området, legalt, at erhverve sig et våben til at forsvare sig (mod bjørne [:0]) med ??
Det er sønnike, der spørger.
Walnut



Har en god bekendt der adskillige gange selv har arrangeret sin fisketure til Alaska.

De blev fløjet ud og sat af ved floden og kunne så sejle/fiske hjem igen. De lejede altid en pumpgun af piloten. Om det er lovligt ved jeg ikke, men med den våbenlov, der råder over there, skulle det ikke forbavse.

Lidt våbenteknisk snilde kan være en fordel. Det sidste "rivejern" de lejede var næsten groet sammen af rust. Efter adskillelse og lidt af Mønsteds den bedste stegemargarine, fungerede den igen[Big Grin]

Vi GLÆÆÆÆDER os helt vildt til at høre din rejse beretning fra vildmarken[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Det korte svar er NEJ!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hmmmm øh....Okay så da! Den her er jeg ikke glad for at markedsføre herinde [:I] Hvis man nu... teoretisk set, har planer om at lave noget trekking i Alaska's vildmark.... utroligt, hvad man kan blive presset til at spørge om. Er det så muligt, teoretisk set, i området, legalt, at erhverve sig et våben til at forsvare sig (mod bjørne [:0]) med ??
Det er sønnike, der spørger.
Walnut



Har en god bekendt der adskillige gange selv har arrangeret sin fisketure til Alaska.

De blev fløjet ud og sat af ved floden og kunne så sejle/fiske hjem igen. De lejede altid en pumpgun af piloten. Om det er lovligt ved jeg ikke, men med den våbenlov, der råder over there, skulle det ikke forbavse.

Lidt våbenteknisk snilde kan være en fordel. Det sidste "rivejern" de lejede var næsten groet sammen af rust. Efter adskillelse og lidt af Mønsteds den bedste stegemargarine, fungerede den igen[Big Grin]

Vi GLÆÆÆÆDER os helt vildt til at høre din rejse beretning fra vildmarken[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]



Neeeeeej! Jeg gør det IKKE!!! JEG HADER BJØRNE, DER IKKE ER SPÆRRET INDE I NATURPROGRAMMER I TV!! De er for store! De er udspekulerede! De er uberegnelige! De er onde! De har en frygtelig dårlig ånde, hvilket ofte erfares umiddelbart inden final exit [xx(]
Tak for svar.
Walnut
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det korte svar er NEJ!
Hogmeister



[Smile] Tak Hogmeister.
Så bliver han jo heldi/ desværre nødt til at aflyse "udflugt med døden" turen! Jeg siger det bare videre til Fruen! Ha! Så falder der et tungt VETO. Ha!
fløjtelyde [Smile]
Walnut
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det korte svar er NEJ!
Hogmeister



Hvilke muligheder har man så ??

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#7
Pepperspray, fløjte,et par nye Løbesko eller at spille død![Big Grin]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#8
ja, det er faktisk det eneste. Men hor nu, bare fordi der er bjorne behover man jo ikke at vare hundeangst. Jeg har arbejdet oppe nordpaa for mange aar siden og vi var da aldrig bevabnede mht. til selvforsvar.
Man ser tydelig forskellen mellem canadiske og amerikanske park wardens. Vores er ikke bevabnede og amerikanerne er bevabnet til tanderne. Deres biologer, botanikere og andre forskere.
Jeg husker engang vi havde en amerikansk spejdertrop paa lejr i en af vores parker. De havde daleme bevabnede vagter sat ud om natten mod bjorne. Da vi saa konfiskerede vaabene (de fik dem igen da de tog hjem) fik piben en anden lyd og deres tur blev afkortet. For det var for farligt!!! Duh!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
I Yellowstone Parkens historie, er 6 mennesker døde af bjørneangreb og 6 døde af lynnedslag..
Risikoen er til stede, men den er lille. Det er langt farligere at befinde sig på en cykel i en dansk storby.
Svar
#10
Meeen. Min aversion mod bjørne er ikke styret af intellekt men af følelser. Det er ikke sådan at få bugt med [:o)][Big Grin]
Walnut
Svar
#11
Hej Walnut

Snif noget skæftelak og tag så med sønnike på den tur, jeg er overbevist om, at når I kommer hjem igen, siger du "fed tur"

Mvh Santo
Som ønsker god tur og vi vil se billeder.... (Hvis I kommer hjem igen)
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Vi vil have en beretning fra dig[:p]

Ka´ du se at fedte hen og bestille biletter[^]

Vi kan lave en VTF indsamling, så du kan få en stak Senior Pampers med[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
[:I]
Jeg er dybt bevæget over den empati, der strømmer mig i møde herinde [Big Grin]
Walnut
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[:I]
Jeg er dybt bevæget over den empati, der strømmer mig i møde herinde [Big Grin]
Walnut



Empati [:0]..........næh bjørnene har bare ikke så mange fødemuligheder længere [8D][Big Grin][Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)