Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 XCR compact tactical 223 rem.
#1
Tror sku jeg er brændt varm på sådan en, tror lige den vil egne sig til bæver jagt og lidt sommerbuk i det svenske, tænkte lidt på at den kunne få sådan en nikon monarch på ryggen i 4-16x42.
er jeg fuldstændig hen i skoven eller hva. kan jeg lige så godt finde en LTR save lidt af piben og montere et justerbart aftræk.
der er efterhånden så mange modeller af remington 700 at jeg har svært ved at se forskellen på dem alle, er der nogen der kan hjælpe mig. ønsker at det skal være en kort compact model gerne med et godt aftræk og enten i kal. 22-250, 223 eller 243. skal ikke have større da jeg allerede har en 30-06. så vil mange mene at det skulle være nok men nej, der skal nyt grej i skabet forhåbentlig inden alt for længe......
Svar
#2
Hej Svendsenlars

Prøv at se her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...hTerms=XCR

Der er ca. 3K til forskel på XCR Compact Tac. og en LTR i LTR'ens favør. De har ellers identiske dimensioner, pibelængde, pibeprofil osv. Eneste forskel er en anden fabrikat skæfte og aftræk.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#3
Jeg har i dag en LTR i .223 Rem og den skyder fantastisk. Skudbilleder af 5 kan sættes på under en 1 krone når det der er bag Riflen kan klare det.

Det er en lille og handy riffel og nem at holde stille også pga. den svære pibe som gir den lidt fremad vægt.
God vægtfordeling.

Helt klart en anbefalelse værd.

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss Diavari 3-12x56
Winchester Supergrade 12/30.06 BBF
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Hej Svendsenlars

Prøv at se her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...hTerms=XCR

Der er ca. 3K til forskel på XCR Compact Tac. og en LTR i LTR'ens favør. De har ellers identiske dimensioner, pibelængde, pibeprofil osv. Eneste forskel er en anden fabrikat skæfte og aftræk.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]



Ikke helt korrekt. XCR er rusttræg.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Hold da op det går stærkt med at få svar.... tak for det... kender i også til hvor der er eventuelt skulle stå en billig en til salg.....

hvad mener i om eventuelt kikkert valg.... Behøver ikke at nævne Leupold, der mærke kan jeg bare ikke enes med. har pt. doctor på sauer 30.06 er egentlig godt tilfreds med denne men mangler nogle gange lidt forstørrelse, havde derfor tænkt lidt på denne Nikon monarch hvor jeg så kunne bytte lidt hvis det var ok kvalitet.
Har også en Bushnell 3200 3-10x40 på en sako quad. må sige at jeg er blevet meget positivt overrasket, men nu kunne jeg godt tænke mig et andet mærke bare lige for at teste hvad det er for noget
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by svendsenlars

Hold da op det går stærkt med at få svar.... tak for det... kender i også til hvor der er eventuelt skulle stå en billig en til salg.....

hvad mener i om eventuelt kikkert valg.... Behøver ikke at nævne Leupold, der mærke kan jeg bare ikke enes med. har pt. doctor på sauer 30.06 er egentlig godt tilfreds med denne men mangler nogle gange lidt forstørrelse, havde derfor tænkt lidt på denne Nikon monarch hvor jeg så kunne bytte lidt hvis det var ok kvalitet.
Har også en Bushnell 3200 3-10x40 på en sako quad. må sige at jeg er blevet meget positivt overrasket, men nu kunne jeg godt tænke mig et andet mærke bare lige for at teste hvad det er for noget



hvis du nu nævnede hvad du finde uønsket ved leupold, så var det nemmere at anbefale noget der ikke har samme features.

Ligeledes hvad er forstørrelsen på din docter, hvis den er for lille skal de anbefalede jo have mere.

Samt hvad skal den bruges til altså både riffel og kikkert ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Doctoren er en 2,5-10x48 classic, er godt tilfreds med kikkerten som sådan, men savner af og til lidt forstørrelse. riflen havde jeg tænk skulle bruges til lidt bæver og råvildt, derudover skal jeg bare prøve at eje en remington 700.
Det jeg ikke er tilfreds med ved de leupold jeg har kigget igennem er at jeg syntes at man skal have en meget præcis placering af sit øje når man kigger igennem får at få et godt billede i dem sammenlignet med andre kikkerter i tilsvarende forstørrelse.
Har lige været på jagt i skotland hvor den ene af de stalker vi gik med havde en vx3 i 4,5-14x50 hvis jeg husker helt rigtig, må sige at den langt fra faldt i min smag.
Havde ellers læst herinde at mange har meget godt at sige om disse leupold, men da jeg skulle vælge kikkert til min sako quad blev det altså en bushnell 3200 3-10x40 og jeg må sku sige at jeg ville være tilbøjelig til at vælge denne kikkert fremfor min doctor. skal lige siges at jeg også har prøvet håndkikkerter i bushnell, må desværre erkende at det sker ikke igen.
Derudover har jeg hørt meget godt om disse Nikon kikkerter kender et par stykker der har håndkikkerter i Nikon og det er sku nogle fine klare og gode håndkikkerter hvis jeg skal vurdere dem.
Har som sagt søgt en del på nettet og synes at denne Nikon Monarch 4-16x40 eller 50 lyder tiltalende, men har bare ikke kigget igennem sådan en. er der nogen herinde der har erfaring med tilsvarende kikkerter fra Nikon.
Svar
#8
well har en Nikon 2-8x32 på min BBF som Rex fik hentet hjem til mig.. rigtig godt tilfreds med den til det brug. Har samme irritation over 'præcis' øjenplacering, men det er ved den Bushnell 3200 jeg har på min FX luftriffel!. Sammenlignet med de 2 er Nikon mere 'forgivende' mht øjeplacering (og det er nødvendigt da jeg har placert den på siden istedet for 'lige i øjet' oven på).

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#9
Hej igen

Jeg kan godt forstå du skal prøve en rem 700, men pas på de har det med at yngle i skabet[Wink].

Vedrørende leupold, som jeg også er glad for, man skal nok tænke lidt over hvad den pågældende kikekrt er beregnet til.

Når leupold på en forholdsvis billig kikkert er så gode til skydning på lidt længere hold, som din stalker i Skotland sikkert har valgt efter, skyldes det bl.a. øjet skal ligge det samme sted hver gang.
Dette er selvfølgelig ikke optimalt hvis du vil kaste et skud afsted efter en keiler der kommer hurtigt over et spor. Men på en 223 er det nok heller ikke meningen.
Den nævnte 4,5-14x50 er faktisk i mine øjne en rigtigt glimrende kikkert til en 223´er. Den skal jo ikke bruges på drivjagt og den nævnte model er helt klart til rolige velovervejede skud hvor en korrekt monteret kikkert nok skal komme på plads med skarpt billede uden skygger. 4,5-14 giver fint synsfelt og forstørrelse nok på de anstande hvor en 223 er effektiv.

Nikon kender jeg ikke fra virkeligheden, men de bliver som regel testet godt og deres foto optik virker

VH Søren

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Tak for de hurtige og præcise svar, tror sku jeg springer ud i det og får mig anskaffet sådan et sæt når jeg falder og det til den rigtige pris..... skal lige forske lidt mere i hvilken model kikkert det ender med, riflen skulle jo være til at finde forskellige steder, det eneste er så at blive enige om prisen.....

Kunne godt lige bruge lidt hjælp til...

Kunne godt tænke mig at få en picatinny rail på min nuværende sauer 202 og på denn remington 700 jeg påtænker at anskaffe, nogen der kender et sted hvor man kan købe til begge således at jeg sparer lidt på fragten, har lidt problemer med hvilken en jeg skal have til saueren.....
Svar
#11
Svendsenlars: Slår du ikke lige din pm (private message) til under din profil [Smile]

Se her hvordan: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=7880

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by svendsenlars

Tak for de hurtige og præcise svar, tror sku jeg springer ud i det og får mig anskaffet sådan et sæt når jeg falder og det til den rigtige pris..... skal lige forske lidt mere i hvilken model kikkert det ender med, riflen skulle jo være til at finde forskellige steder, det eneste er så at blive enige om prisen.....

Kunne godt lige bruge lidt hjælp til...

Kunne godt tænke mig at få en picatinny rail på min nuværende sauer 202 og på denn remington 700 jeg påtænker at anskaffe, nogen der kender et sted hvor man kan købe til begge således at jeg sparer lidt på fragten, har lidt problemer med hvilken en jeg skal have til saueren.....



Jeg har ikke en rail til Saueren, men jeg har da en til en remmy 700 short. Og den er så billig, at du ikke behøver spekulere i fragtrater.
Rail er vejen, så kan du også skifte kikkert mellem rifler uden en masse bøvl(du skal stadig kontrolskyde) men montagen er let.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Skal få PM slået til ASAP, men arbejder pt off shore derfor risikerer man sku at blive smidt af i tide og utide..... arbejder på sagen
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by svendsenlars
Kunne godt tænke mig at få en picatinny rail på min nuværende sauer 202



Det samme kunne undertegnede. Men de masse produceres åbenbart ikke så sådan en skal special fremstilles *Suk* Mener hatting mumlede noget om 2½ kilo for rail også montering oven i, da jeg var på besøg ved ham i anden anledning, men du må ikke lige hænge mig op på prisen.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#15
2 1/2 kilo.... chok chok.... det lyder jo nærmest som et mareridt.... finder lige på et eller andet hvis ingen kan komme op med en mere rimelig udkast.... der må da være andre end mig og skovfogeden der har fået denne skøre ide med en rail...
Svar
#16
Citat:quote:

noget om 2½ kilo for rail også montering oven i,


Det er da incl låsestolen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg formoder du har hørt forkert[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Svendsenlars: Du har PM [Smile]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)