Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quickload vs. "Load from a disc"
#1
Er der nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe?

Jeg overvejer at investere i lidt software.

Kan se REX forhandler Quickload til rundt en tusse mens "Load from a disc" fås for ca en trediedel.

Er Quickload tre gange bedre end "Load from a disc"?

Er der grundlæggende forskelle på de to programmer i relation til mit behov som udelukkende er standard kalibre samt standard krudt og standard kugler.

mvh

Bo
Svar
#2
Kender ikke Quickload, men har selv Load from a disc og det fungerer udemarket. Ca en gang om aaret eller naar der er nye produkter dowloader jeg dem blot ved et tryk med musen og voila hele programmet er opdateret.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Er Quickload tre gange bedre end "Load from a disc"?


Ja.
Jeg har begge. Load from a disc er ingenting i den sammenligning.
Med Quickload får du også Quicktarget og Quicktarget Unlimited.
Begge er fremragende ballistikprogrammer.
Svar
#4
kender kun QL.. er selv totalt tilfreds og bruger meget i forbredelser før jeg starter at opbygge testladninger (mange gang har jeg ikke lademanualer at gå efter i de kombinationer jeg vil undersøge). fx hvilke krudttyper der er mest relevante i afvejning mellem V0, afbrændning, fyldningsgrad etc

QL kan tunes til det krudt/batch du har ect (så meget tweaking har jeg nu ikke selv gjort endnu)

synes selv at QL er meget bruger venligt (kan fx ændre grafisk.. ved at trække i trykkurve-aksen .. så QL dynamisk følger efter med hvilken ladning der så generer pågældende tryk)

data er i tekst filer og kan nemt udviddes ændres med tekst editor hvis man er 'nørd' ellers gå vi menu systemet hvis man er på den mere sikre (plejer selv for det meste at ændre hylsterkapaciteten til det jeg nu har målt i afskudte hylstere af specifikt fabrikat/kammer)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Jeg lytter lige lidt med her, da jeg vil have et af programmerne når jeg får min genladningstilladelse.

Hvordan forgår opdatering af QL ? Betales der for opdateringer, eller er de gratis ? kan en total IT mongol som jeg bruge programmet, eller skal jeg holde mig til Normas hjemmeside ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg lytter lige lidt med her, da jeg vil have et af programmerne når jeg får min genladningstilladelse.

Hvordan forgår opdatering af QL ? Betales der for opdateringer, eller er de gratis ? kan en total IT mongol som jeg bruge programmet, eller skal jeg holde mig til Normas hjemmeside ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Mine kolleger har ikke den store tillid til mine It evner, men jeg kan bruge QL og har sparet meget tid både på bane og ved ladebord da QL frasortere mange eksperimenter. Primært ved at frasortere kombinationer med krudt og projektiler der bare ikke passer sammen.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
MHt opdatering.. så fik jeg købt en for version 3.2->3.4. Det var udelukkende database opdatering. Men da det er tekst filer så kan man nemt lave løbende opdatering
1) rette i de felter der er aktuelle (det gjorde jeg ved at Google efter info på nettet mht Norma MRP)
2) finde de enklete databasefiler man mangler (en del kugle producentrer tilbyder deres kugle data i QL datafiler, fx L Möller/KJG) og placere ind i tilhørende direktorie.

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg lytter lige lidt med her, da jeg vil have et af programmerne når jeg får min genladningstilladelse.

Hvordan forgår opdatering af QL ? Betales der for opdateringer, eller er de gratis ? kan en total IT mongol som jeg bruge programmet, eller skal jeg holde mig til Normas hjemmeside ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Der betales for opdateringer. Jeg mener det er €25 pr. opdatering.

Nyeste version er 3.5

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Tak til alle for input og kommentarer.

Det blev "Load from a disc" som er på vej [Big Grin]

Med venlig hilsen

Bo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)