Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttegn på 3 dage
#1
Hej!

Jeg har et par venner der nu går og overvejer at få sig et jagttegn, er der nogle her der ved hvor på fyn vi kan få disse og hvad det koster?

Tak
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Prøv "Tinsoldaten" eller hvad den nu hedder i dag....

Der kan man få alt fra sprængstof til kørekort[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nej, prøv evt en af aftenskolerne eller måske jægerforbundets "grå sider", måske der findes noget der??

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Tak GT.

Aftenskolen tager 12-14 uger, og jeg kan ikke finde noget kotere.

ps. du har ikke tid til at sidde ved computeren - du skal lave aftræk på min riffel[Big Grin]
Mvh.
Fair
Svar
#4
lige et surt opstød[:o)]
de korte jagttegnskurser burde i min optik afskaffes, og jægeruddannelsen forlænges væsentligt.

specielt med de ældre førstegangsjægere der kommer på banen nu ( uden "mesterlæren" )er en praktisk og kulturel uddannelse et must

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
@ STORM

Kan jeg kun tilslutte mig, det er og blive en gang L... i sidst ende. Det kan godt være de kan loven, når de har bestået, men så stoppe alt da også.

Mvh Skotten

Hunt with passion,not of greediness.


Svar
#6
Det er meget fint, i mener det, men nogenting lærer man ikke i klasse lokale!

Det skal læres på jagt!

I øvrigt er kun våbenkurset i jagttegnskurset obligatorisk.
Udover det handler det også om hvor mange timer man får. På et weekend kursus kan man godt passere 30 timers undervisning. Hvilket reelt kan svare til 15 aftenskole aftener....

I øvrigt se http://www.jagttegn.net/jagtkursus-millinge/ (jeg kender dem ikke og det er ej heller en anbefaling, men fundet ud fra ren googling)

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Det kan vel ikke ses så sort-hvidt. Det må nødvendigvis også afhænge af hvilke forudsætninger man har inden man starter på kurset. Nogle er helt grønne og kræver naturligvis mere oplæring end dem som er vokset op i et hjem hvor jagt har været en naturlig del af efteråret. Selv har jeg været med min far på jagt så længe jeg kan huske og jeg må da indrømme at jeg ofte sad og kedede mig på det forholdsvis lange jagttegnskursus jeg tog. Andre havde mere brug for at lære om vildt genkendelse og hvordan geværet skulle holdes - ja, en enkelt troede faktisk at det skulle ligge oven på skulderen som en panserværnsraket[Big Grin]. Her tror jeg han havde rigtig god gavn af det lange kursus. I sidste ende må det være op til den enkelte at afgøre hvor meget oplæring man har brug for, så længe man består den obligatoriske prøve. Så i mine øjne er det fint at der findes muligheden for både korte og længerevarende kurser. Vi skal jo heller ikke glemme at de fleste ældre jægere aldrig har taget et jagttegnskursus og det gør dem vel ikke nødvendigvis til dårligere jægere?
Svar
#8
Tak for svarene og jeres holdninger, i har alle hver i sær ret i det i siger, men jeg mailer nu alligevel linket videre!

Tak for hjælpen

Fair
Mvh.
Fair
Svar
#9
@ STROM
Jeg tor nasten ikke sporge, men hvad mener du med 'Kulturel Uddannelse'
Det skal da ikke skrues op i et hojere plan end nodvendigt.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
Jeg vil også tilslutte mig dem der ikke går ind for "lyn kurser"
Jeg kunne ikke se mig selv lære alle de regler, tal og ænder på kun 3 dage.
Det krævede for mit vedkomne en del timer foran computeren med jagttegns cd´en.

Men bortset fra det, så giver en google søgning med ordene: vip jagttegn fyn
en del hits.

Knæk og bræk

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#11
howdy Hogmeister
du har ret i at udtrykket kultur blev noget højtravende[:o)]

lad mig uddybe:
alm viden om jagt og hvordan vi jager.
hvad man gør og ikke gør på jagt.
revirpleje.
vildtpleje.
rigtig afskydning.
grundigere undervisning om våben,ammo og sikkerhed.
vildtets biologi

og så den vinkel du brækker dig over:
etik
uskrevne regler

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Jeg mener kun at lynkurser er fint for de nye yngste jægere, der måske har en travl hverdag og derfor ikke har overskud til aftenkurser. Trods af at der er mange ting at huske og mange dyr og regler man skal kende - er det jo vedtaget som et generelt kursus og derfor er det vel også op til hver ''jæger'' at vælge?

- Jeg ser ingen problemer i det, men mener de lange kurser på fx. aftenskole er bedst da det er lange debatter og flest timer der giver mest.

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#13
@ STROM
Det glader mig at du ikke har glemt mig!
Jeg tilslutter mig da gerne til det, men mener det er noget man larer undevejs. Man behover jo ikke at vide det hele med det samme. De fleste faar vel et jagttegn med en form for jagt paa sindet og belarer sig om det, og som jageren udvider sin horisont med andre dicipliner inden for jagten larer han saa ogsaa det, og hvis han er nogenlunde velopdraget horer han godt efter ved parolen inden jagten og retter sig efter det. Resten kommer af sig selv. Ellers kan man jo bare sporge.
Tag blot golf f.eks Det er umuligt at kende alle de regler og etiske forholdsregler der gor sig galdende, saa man jogger i spinaten en gang imellem og bliver tilrettesat af en medspiller. (Det skal lige navnes at jeg spiller ikke golf. Betragter selv den sport for at odelagge en god spadsertur.)
Vaaben betjeningen skal vare 100% og de mest gangse regler skal kendes, resten kommer af sig selv.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#14
Tag blot golf f.eks Det er umuligt at kende alle de regler og etiske forholdsregler der gor sig galdende, saa man jogger i spinaten en gang imellem og bliver tilrettesat af en medspiller. (Det skal lige navnes at jeg spiller ikke golf. Betragter selv den sport for at odelagge en god spadsertur.)

prøven før du slippes løs på golfbanen er betydelig sværere end jagtprøven [:I] (jo, jeg dumpede første gang[:o)]).

endvidere går du føl hos en af de gamle golfspillere i starten

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
You can't be serious......Det er en vittighed ikke?
Hogmeister
Svar
#16
You can't be serious......Det er en vittighed ikke?

nix, jeg joker sjældent som du ved [:I]

og du kan kun spille på 98 % af landets baner hvis du er medlem af en eller anden golfklub, samt har et fornuftigt handicap.

forøvrigt vil en banemarshal bortvise dig hvis du overtræder etikken og de uskrevne regler [Big Grin]

der er dog nogle enkelte pay and play baner + nogle par tre huller hvor alle kan spille mod betaling.

ps. er selv stoppet, da mine slag aldrig blev lige og lange.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)