Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
243W med 70 gr Nosler Ballistic Tip til jagt?
#1
Har købt disse Federal patroner relativt billigt til træningbrug - har nogen erfaring med disse til jagt- primært råvildt?? Der er vel egentlig tale om en decideret varmintkugle?

Mvh. Martin
Svar
#2
Jep det er varmint udgaven - men jeg kender faktisk nogen der siger, at det er kuglen til råvildt i 6mmPPC. Så hvis du pürscher dig lidt væk inden skudafgivelse kan det jo være den er perfekt i .243win[Big Grin].

D93
Svar
#3
Jeg bruger Bla. 70 gr Nosler Bal Tip til varmint jagt og de er voldsomt expanderende.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Så vidt jeg husker, findes der 2 udgaver af Nosler BT - varmint og hunting - i cal. under .30

Jeg lader 243 med 95 grain Nosler BT - det fungerer bare rigtig godt,
men det har jo ikke noget med dit køb at gøre [Wink]

Prøv at checke Federals hjemmeside - det kan jo være, at der findes noget info., om netop din patron.

Jeg vil ikke anbefale den til råvildt - 243 er i forvejen lidt frisk i hastigheden - og den lette kugle taget i betragtning, der sansynligvis også er varmintudgaven - så vil det være meget effektivt, men bly og fragmenter i maden - nej tak [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Jeg ville heller ikke anvende den til råvildt. Ærgelsen over ødelagt kød er som regel noget større end prisen på en håndfuld tungere bønner[Wink]

http://www.midwayusa.com/viewProduct/?pr...1758401930

Skyder 95 gr. SST i min 243 og det spiller. Det gjorde 95 gr BT også.

/bundgaard
Svar
#6
Har prøvet den i praksis i både 243 og 6br.

Den er ikke anvendelig i 70 grains udgaven til det nævnte job.

Brug den 95 grains i stedet.

Forskellen ballistisk er kun af akademisk interesse og uden praktisk betydning på almindelig dansk jagt.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Tak for svarene - de bruges til skiverne!

Mvh. Martin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)