Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
en herlig værken i skulderen
#1
Har lige skudt ca. 100 skud i jagtbio med 9,3 (det bliver sgu aldrig nogen fornøjelse) og et par hundrede lerduer.

Det har givet en dejlig, behagelig værken i højre skulder, som med jævne mellemrum minder mig om, at det var opvarming til 2 dages driv- og 1 dag fasanjagt i Polen i næste uge[Big Grin][:p][:p]

/bundgaard
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by bundgaard

Har lige skudt ca. 100 skud i jagtbio med 9,3 (det bliver sgu aldrig nogen fornøjelse) og et par hundrede lerduer.

Det har givet en dejlig, behagelig værken i højre skulder, som med jævne mellemrum minder mig om, at det var opvarming til 2 dages driv- og 1 dag fasanjagt i Polen i næste uge[Big Grin][:p][:p]

/bundgaard



Hej bundgaard
Respekt! ,sejt og godt gået [8D] Held og lykke på drivjagten i Polen.
Walnut
Svar
#3
Jeg var på et arrangement med Aurora sidste år, måske som det du skal på.

Glæder nig til at læse om dine oplevelser.

Jeg skal sammen med et par kammerater til Polen på torsdag, på hundyr/grisejagt.

Så vi er nok begge to spændt på hvad Polen bringer os af oplevelser[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
@ Walnut - tak.

@Claxel - det er en privat arrangeret tur, jeg skal på, hvor flere deltagere er "many-timers", så forventningerne er pumpet godt op med gode historier[Wink]

God tur og K&B til dig også.

/b
Svar
#5
De sidste par sæsoner har mit jagtheld været en del over gennemsnittet, og jeg var nok kommet til at leve i den vildfarelse, at det var en permanent tilstand. Det var det ikke[xx(].

Med høje forventninger drog jeg og en ven til Polen for et par uger siden. Menuen var en dags fasan”jagt” og 2 dg. driv.

Fasanjagten havde ikke så meget med jagt at gøre; altså rent bort set fra, at der var mange fugle i luften, de fløj godt og ca. 750 af dem døde af blyforgiftning i løbet af dagen. Det var ganske underholdende, men efter at have fordøjet den del af menuen er det ikke noget, jeg har den store appetit på igen.

Næste dag startede det, jeg var taget derover for - drivjagten. Første dag kronvildt og svin - næste dag dåvildt og svin.

Første drivjagtsdag levede ikke helt op til forventningerne. Vi så stort set ikke kronvildt og brugte temmelig meget for meget tid på en vogn efter en traktor.

Der var meget råvildt og lidt svin og dagen endte med 4 svin og 5 stk. råvildt. Jeg fik to stk. råvildt og så en hel del mere, men ingen svin[Sad!]

Anden drivjagtdag skulle afvikles i rendyrket dåvildterræn – og det blev den!

For at gøre en lang dag kort, så var der masser af dåvildt og pænt med svin – bare ikke der, hvor jeg stod og slet ikke der, hvor jeg måtte skyde. Efter en dag med mange skud lå der 35 stk. vildt – primært dåvildt og svin – på paraden. Jeg havde skudt to skud - et anskød en ræv som naboen aflivede og ét blankt forbi til en då i spring. Så de 35 stk. vildt delte de andre 11 imellem sig.

Men sådan er jagt jo - heldigvis ([Sad!]).

Polakkerne var eminent dygtige jægere. De var kun 5 drivere og 5 hunde, men de fyldte så rigeligt såterne ud og var både ædru og engagerede hele vejen igennem. Sikkerheden fik topprioritet og en konsekvent melding om ingen skud ind i såterne til andet end ræv og svin betød, at jeg måtte nøjes med at nyde synet af i alt 3 fuldskufler – i 3 forskellige såter – som indenfor 10-15 meter slog af fordi de får min klamme lugt i næsen. Flotte dyr og dejlige oplevelser; meeen også lidt kriller, da mindst 2 af dem kunne have være nedlagt helt uden risiko for hunde og drivere.

Men hatten af for konsekvent ”sikkerhedspolitik”.

Så der var alt i alt en dejlig tur - og jeg glæder mig allerede til næste år, hvor det naturligvis må være min tur, når jagtheldet skal uddeles - eller......

/bundgaard
Svar
#6
Tjah, så fik du også prøvet de polske fasaner ...[xx(]

Med drivjagt på klovvildt kan man let blive noget så frustreret. Der skal held til.

Knæk og bræk til næste år[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Hey Clax,

Du har ret. "Polske fasaner" er ikke ligefrem en gourmetoplevelse, man længes efter at indtage igen[xx(].

Det er langt mere appetitligt at længes efter det udeblevne held på drivjagten [Wink].

/bundgaard
Svar
#8
@ bundgård

Hvor var det i Polen?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Tæt på Poznan.

/b
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)