Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regionalkursus på Sløjdhøjskolen i Esbjerg
#1
[Image: DSC02919.jpg]

Har i går og i dag pjattet lidt rundt i sløjdlokalet på Sløjdhøjskolen i Esbjerg. Jeg havde planlagt, at jeg ville fremstille en kolbekappe i horn, men stod for sent på hovedet i instruktørens kasser. Potentielt egnede stykker var omsat i diverse ligegyldige dimser [Big Grin]
Det blev sammenlagt til en masse erfaringer med materialet horn. Et fantastisk materiale, som man med enkle midler kan tumle hjemme.
Nogle kohorn, lidt madolie, en varmepistol/ eller varmekasse og en roterende slibeskive er de væsentligste ting ud over alm. værktøj. De store sikkerhedsnåle er jeg ikke færdige med. Dem vil jeg arbejde videre i.
Ikke mere pjat! Tilbage til en spændende ombygning af en skæftekappe[:p].
Walnut
Svar
#2
Ja uha så kreativ du kan være så tæt på en weekend[Smile]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by West

Ja uha så kreativ du kan være så tæt på en weekend[Smile]

A. Westergaard



[Big Grin]
Tvunget af omstændighederne [B)]
Alle sløjdlærere og håndarbejdslærere blev sendt af sted. Fagene sløjd og håndarbejde skal, på sigt, fusionere til det nye fag materiel design [:o)] Vi har været lidt "lorne" overfor det. De mest skeptiske udlægninger af det nye tiltag går på, at de to sammenflettede fag så får tildelt 2 timer i stedet for 4! Personligt ved jeg ikke rigtig, hvor den lander. Vi er iøvrigt ikke fremmede overfor at arbejde sammen, når det falder naturligt ind.
Walnut
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by West

Ja uha så kreativ du kan være så tæt på en weekend[Smile]

A. Westergaard



[Big Grin]
Tvunget af omstændighederne [B)]
Alle sløjdlærere og håndarbejdslærere blev sendt af sted. Fagene sløjd og håndarbejde skal, på sigt, fusionere til det nye fag materiel design [:o)] Vi har været lidt "lorne" overfor det. De mest skeptiske udlægninger af det nye tiltag går på, at de to sammenflettede fag så får tildelt 2 timer i stedet for 4! Personligt ved jeg ikke rigtig, hvor den lander. Vi er iøvrigt ikke fremmede overfor at arbejde sammen, når det falder naturligt ind.
Walnut


Ja så skal i da have større værksteder, fordi sløjt og håndarbejde er vel et rimelig bred område. Medmindre eleverne ikke rigtigt har frie hænder.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by West

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by West

Ja uha så kreativ du kan være så tæt på en weekend[Smile]

A. Westergaard



[Big Grin]
Tvunget af omstændighederne [B)]
Alle sløjdlærere og håndarbejdslærere blev sendt af sted. Fagene sløjd og håndarbejde skal, på sigt, fusionere til det nye fag materiel design [:o)] Vi har været lidt "lorne" overfor det. De mest skeptiske udlægninger af det nye tiltag går på, at de to sammenflettede fag så får tildelt 2 timer i stedet for 4! Personligt ved jeg ikke rigtig, hvor den lander. Vi er iøvrigt ikke fremmede overfor at arbejde sammen, når det falder naturligt ind.
Walnut


Ja så skal i da have større værksteder, fordi sløjt og håndarbejde er vel et rimelig bred område. Medmindre eleverne ikke rigtigt har frie hænder.

A. Westergaard



På min skole har vi faciliteterne. Håndarbejde skal flyttes over til sløjdafdelingen, hvor der er rigeligt plads. Vi skal naturligvis bo dør om dør, hvis vi skal have en ordentlig platform at arbejde ud fra.
Man forestiller sig en samlet årsplan udarbejdet af folk fra begge faggrupper
Walnut
Svar
#6
Ja så længe i stadig har fagene så er det jo fint nok. Det er jo et vigtigt fag for eleverne, hvor de kan lære og tænke selv og udfordre sig selv alt efter deres evner.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)