Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forlængning af skæfte
#1
Jeg har fået den spændende opgave at skulle forlænge et skæfte. Der er tale om en meget fin haglbøsse.
Der skal forlænges med 28mm., og der må ikke arbejdes på selve skæftet, da det hele skal kunne føres tilbage til original tilstand.
Den originale skæftekappe har en nasty trekantet flig ind i skæfteryggen.
Der skal fremstilles en ny bagkappe i 2 farver.

[Image: DSC02900.jpg]

Jeg valgte at opdele forlængningen i 3 dele:
Første fremstilling og limning af den lille "trekant" til indhakket.
Dernæst selve forlængningen, som ligeledes skal limes.
Til sidst fremstilling af en aftagelig bagkappe.

Første opgave var at fjerne gamle olierester og snavs fra indhakket.
[Image: DSC02910.jpg]

Næste opgave var at fremstille den lille "trekant".På trods af den ringe størrelse var det dog en temmelig tidskrævende aktivitet.
[Image: DSC02914.jpg]
[Image: DSC02911.jpg]
[Image: DSC02916.jpg]

[Image: DSC02921.jpg]

Forlængerstykket er udskåret og tilpasset.
Der undersænkes en smule.

[Image: DSC02922.jpg]

De oprindelige skruehuller bliver brugt til at trække limningen til med.

[Image: DSC02926.jpg]

Så er der limet og slebet ned til tapen.

[Image: DSC02927.jpg]

Fladerne er pudset sammen.

[Image: DSC02930.jpg]

[Image: DSC02932.jpg]

[Image: DSC02933.jpg]

Den næsten færdige forlængning.

[Image: DSC02936.jpg]

I morgen bliver bestanddelene i den nye bagkappe fremstillet, tilpasset og limet sammen.

[Image: DSC02940.jpg]

Så er jeg klar til at lime. Pink Ivory, i fuld længde, blev for meget og for kedeligt. Det faldt så fint i tråd med ejerens ønske om at bevare en buet tværlinie foroven.Netskæringen skal samle de to farver ved at fortsætte i toppen med en margin rund magen til den, der er i pink Ivory delen. Jeg tror det vil give en god virkning, når det hele er færdigt og samlet
Walnut

[Image: DSC02945.jpg]

Bagkappen er monteret og tilpasset i form. Netskæringen er i sin vorden.

[Image: DSC02948.jpg]

Fyraften! Jeg mangler lige at løbe igennem et par gange og kante. Pink Ivory er genstridig! Er sej i overfladen. Det giver først rigtig noget, når man er brudt gennem overfladen.Når der køres fra Pink Ivory overfladen ind over valnødden, skal man være opmærksom på trykket i jernet [:I] Ivoryen er væsentlig hårdere end valnødden, så der kan let opstå niveauforskelle.

[Image: DSC02954.jpg]
[Image: DSC02953.jpg]

Færdigt arbejde [Smile]
Jeg mangler lige at tage nogle flere puslebilleder til GÆT EN SKYDER.
Kappen vil, som de fleste andre ting i livet, der skiller markant fra, formodentlig dele vandene.De originale skruer kunne ikke anvendes. De to skruer på billedet bliver sikkert skiftet til noget mere alderssvarende på et tidspunkt.
Jeg er selv tilfreds med looket, og håber også at ejeren bliver det. I modsat fald laver jeg en ny til ham. Vi er ikke færdige, før han er tilfreds [8D][Big Grin]
Walnut
Svar
#2
Det ser rigtig godt ud, tro mod den flotte bøsse. Må vi se den hele?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det ser rigtig godt ud, tro mod den flotte bøsse. Må vi se den hele?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hele seancen afsluttes med en gættekonkurrence [Wink] Gæt en skyder [Big Grin] Jeg tror så, at rigtig mange vil kunne komme med et kvalificeret bud [Smile] Den tilhører en meget sympatisk ung mand, der straks burde overlade den til undertegnede [Big Grin] Han får den overrakt i weekenden.
Walnut
Svar
#4
Hold nu op med det pis [}Smile]
Det ender jo med alle skærer et stykke af bøssen, bare for at prøve at forlænge den [Big Grin]

Er det en A1 ???

Flot arbejde !!!

Hilsen Steen
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Hold nu op med det pis [}Smile]
Det ender jo med alle skærer et stykke af bøssen, bare for at prøve at forlænge den [Big Grin]

Er det en A1 ???

Flot arbejde !!!

Hilsen Steen



[Big Grin] Ha! Ha!
Er en A1 ikke en bil ? [8)] [Big Grin]
Walnut
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det ser rigtig godt ud, tro mod den flotte bøsse. Må vi se den hele?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hele seancen afsluttes med en gættekonkurrence [Wink] Gæt en skyder [Big Grin].
Walnut



Jeg har et bud... [Big Grin]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det ser rigtig godt ud, tro mod den flotte bøsse. Må vi se den hele?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hele seancen afsluttes med en gættekonkurrence [Wink] Gæt en skyder [Big Grin].
Walnut



Jeg har et bud... [Big Grin]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



[:0] Det vil være urent trav! [Big Grin]

Walnut
Svar
#8
Det ser sgu godt ud[:p] Må vi ikke snart gætte......[8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Det ser godt ud du..[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#10
Da jeg er helt bevidst om, at jeg er oppe mod større og klogere våbentosser end jeg selv, bliver der ikke lagt meget schweiss ud første gang i GÆT EN SKYDER [Wink][Big Grin] [B)] Tvivler nok på, at der skulle blive brug for mere [:o)] God fornøjelse til de, der vil prøve kræfter med skønheden [Big Grin]
Walnut

[Image: DSC02950.jpg]
[Image: DSC02951.jpg]
Svar
#11
det er da en side by side...[Big Grin]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by rkn

det er da en side by side...[Big Grin]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif



Hej rkn
Hurtigst på aftrækkeren [8D]Fuldstændig korrekt [Big Grin] Godt nok en sjælden fin af slagsen [8D][Big Grin]
Walnut
Svar
#13
Det er virkelig flot arbejde, STOR ros herfra! [Big Grin]

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#14
En fin gammel H&H.....Ligner een med den gamle "Back action"....... Model Dominion Dét er mit bud.
(NO 1 af et par iøvrigt)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ULG

En fin gammel H&H.....Dét er mit bud.
(NO 1 af et par iøvrigt)

Hilsen Ulrik



Hmmmmm [B)][Big Grin] Her er en umiskendelig duft af insider viden hvor så end, den må komme fra! [Big Grin] Det er indholdet i parantesen, der lugter værre end gris [Big Grin]

Walnut
Svar
#16
Der er intet lusket ved mit indlæg..... Du får lige et hint: Der står et stort romertal "1" midt i basculen-dét plejer at betyde noget i dén retning.....[Wink]
Og så står der "Patent action" samme sted på en H&H som på den du arbejder med. Men det er ikke den "Nye" Royal lås... Den er mere kantet.Så derfor tror jeg det er en Dominion,AKA grade C, AKA No.3

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#17
[Image: DSC02957.jpg]
[Image: DSC02966.jpg]
[Image: DSC02965.jpg]
[Image: DSC02970.jpg]

Jeg kender kun overfladisk til dette våbens historie. Det har været en udsøgt fornøjelse at være alene med det så lang tid og at have arbejdet på det. Måske den lykkelige ejer en dag vil begave os med noget historie. Han kommer ved 22.30 tiden for at afhente Ladyen. Hun er inviteret med på sneppejagt i weekenden
Walnut
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Der er intet lusket ved mit indlæg..... Du får lige et hint: Der står et stort romertal "1" midt i basculen-dét plejer at betyde noget i dén retning.....[Wink]
Og så står der "Patent action" samme sted på en H&H som på den du arbejder med. Men det er ikke den "Nye" Royal lås... Den er mere kantet.Så derfor tror jeg det er en Dominion,AKA grade C, AKA No.3

Hilsen Ulrik



Det er jo det, jeg skrev: Det er en ulige kamp! Jeg mente ellers at have sikret mig, at der ikke smuttede værdifulde oplysninger med billederne. Busted! Jeg bøjer mig dybt og siger tillykke med sejren ULG [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#19
.........Og så var det den helt gamle "Climax" Fin fin skyder[Smile][:p]Og NEJ,jeg gad da slet ikke at bruge min week-end i selskab med dén og en håndfuld snepper.....!!! Lucky Bastard.....[:I]

Iøvrigt var det Scott fra W & C Scott fra Birmingham der patenterede dén lås.Det firma ændrede senere navn til det mere kendte Webley & Scott

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Ja, det er en fin tusse gammel englænder, og derfor synes jeg det er helt i skoven med de stjerne skruer i enden, på en ellers ganske nydelig forlængelse.

Brunerede kærvskruer m. tynd kærv eller endnu bedre, et par limede dyveler af samme stykke som forlængelsen, be om[Big Grin]

Hav en god weekend, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)