Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skovgæst mener der bør skiltes med jagt
#1
Citat:quote:

Skovgæst følte sig forfulgt at jægere i nationalparken i Thy - der var ingen skilte, der advarede mod jagten.


Jagt uden advarsel

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Om Tove Holm ligefrem har været forfulgt kan der selvfølgelig sættes spørgsmålstegn ved, men fakta er hun har følt det sådan. Og ærligt talt, hvis jeg forsøger at se det med hendes optik, kan jeg godt forstå det. Jagt er trods alt en sport/hobby/livstil der indebærer skydevåben ofte i meget tung kaliber og jeg fatter simpelthen ikke at det ikke er lovpligtigt at lukke skoven for gæster på de dage hvor der afholdes store selskabsjagter.

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#3
Ja der er forskel på fornuft og lovgivning. Det er jo forbudt at lukke skoven af.
Svar
#4
Det bør ikke være farligt for gæster at besøge skoven uanset at der er jagt eller ej.........de skal blot holde sig på de veje og stier der er tilladte[}Smile]
Der er jo ingen jægere der skyder uden at ha' kuglefanget iorden - vel.
Der er ikke noget påbud om at skilte ved jagt.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID
Der er ikke noget påbud om at skilte ved jagt.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Nej, men det burde der være......

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha
[Image: Asgrdlogo.gif]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ID

Det bør ikke være farligt for gæster at besøge skoven uanset at der er jagt eller ej.........de skal blot holde sig på de veje og stier der er tilladte[}Smile]
Der er jo ingen jægere der skyder uden at ha' kuglefanget iorden - vel.
Der er ikke noget påbud om at skilte ved jagt.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



I statsskoven må de ikke lukke skoven for jagt og der må publikum gerne bevæge sig uden for veje og stier.

I øvrigt er jeg enig i de betragtning omkring sikkerhed, kugle fang og jagt.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Det er forbudt at lukke (stats)skoven pga. jagt, men det er IKKE forbudt at sætte skilte op, om at der ER jagt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Jeg har flere gange oplevet at når den kæde der altid hænger over vejen bliver monteret med et lille jagt i skoven i dag, så skal der komme en eller anden og fortælle os at det er forbudt at spærre skoven af fordi vi holder jagt. Kæden er nu hængt op fordi skovejeren blev træt af at folk brugte skoven som skraldespand, hen om første hjørne og tømme bilen for skrald.
Svar
#9
Jeg har jagten i en privatejet skov, men med offentlig adgang. Og jeg så da helst, at der kun var mig i skoven, når jeg går på jagt, men det går jo naturligvis ikke. Har før fået min pürsch forstyrret, fordi nogle "uvedkommende" gæster larmede. Men det er vilkårene.

Så ingen skilte tak, men mere tolerance.
Svar
#10
Synes der skulle være lov om at skilte med at der er jagt i skoven - Samtidig så er skoven lukket for uvedkommende gæsten indtil dette skilt er fjernet ?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#11
Du har ret i begge dele, men man behøver ikke skilte og man kan ikke lukke skoven for uvedkomne.
Svar
#12
men det giver da en vis tryghed for skovens gæster, at de netop ved der er jagt i skoven. men det er jo en sag med to sider? Smile hold jer munter

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)