Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bytte kugler
#1
Jeg har næsten lige erhvervet mig en 9,3*62'er og har ved samme lejlighed fundet en der kan hjælpe mig med at lade nogle patroner til mig. Jeg syntes det er en oplagt mulighed for at få afprøvet noget forskelligt for at se hvordan det arbejder i riflen og i de dyr de nu engang skal slå ihjel. Men men men at skulle købe 50 kugler hver gang forekommer mig en smule upratisk ( læs : dyrt ), så derfor tænkte jeg på om ikke der i denne samling jægere var nogle der lå inde med nogle kugler de ville sælge i små fine 5 stks pakninger ? eller om der var nogle andre der sad og havde det på samme måde som mig, og så vi kunne købe sammen.
De kugler jeg selv gerne vil teste er barnes tsx, norma vulcan, norma oryx, men jeg er åben for forslag.

mvh
frank

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#2
Hej FL

Jeg har Norma Oryx 15 og 18.5 gram, og har også nogle Nosler Accubond i 16.2 gram liggende, mine TSx´ere sidder desværre allerede i hylstrene så dem kan jeg ikke klare.

Men ellers vil jeg gerne sælge dig 5 stk af dem du vil teste.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
Kan kun anbefale 15 grams oryx!!! Sørg dog for at hastigheden holdes nede - ellers nedsætter du chancen for gennemskud. Oryx er meget blød og ekspanderer kraftigt med stor diamteter til følge.

Jeg lader dem med 57 grains VV N135, Lapua Hylstre, CCI200 hætter og en COL på 81mm... Det giver fine grupper. Vo ligger omkring 725m/s

Der er absolut ingen blodudtrædninger på de grise jeg har skudt med dem og kødødelæggelse har været meget minimal!

Som fabriksladning er den ladet meget hårdt, hvilket skyldes at den er lavet til hovedsagligt til hundefører. Her foretrækkes det at kuglen bliver i dyret af hensyn til hundene.

J.
Svar
#4
Mosse6, du har en PM

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)