Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konen vil ha` jagttegn.........
#1
Konen er begyndt at tage jagttegn, hun vil gerne med på jagtfeltbanen. Hun siger at hun ikke har tænkt sig at gå "rigtig" på jagt, men det er nok den nemmeste måde at, få lov til at skyde med riffel på.

Nå, men hun fik så jagttegns bogen i dag. Og så skulle jeg da lige bestå den eksamen...[8D]...[:I]øh nå men efter kun 6 forsøg lykkedes det da, det er ikke nemt at være bedrevidende efter den begrænsede succes..[:o)].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Nu prøvede du vel ikke at tage den imens hun så på!?!

Jeg ville klart "teste mig selv" imens fruen ikke var tilstede, inden jeg ville forsøge mig med at spille alt for bedrevidende...

Men ja, den er sværere end man lige husker den. Det er jo nok ligesom hvis man skal til køreprøve igen uanset hvor mange års erfaring man har, så har man tillagt sig nogle dårlige vaner og glemt nogle detaljer.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Citat:quote:

Jeg ville klart "teste mig selv" imens fruen ikke var tilstede, inden jeg ville forsøge mig med at spille alt for bedrevidende...


Kan du huske en lille mand som sagde de bevingede ord....

i bagklogskabens ulideligt klare lys....[:I]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by McQuolleDet er jo nok ligesom hvis man skal til køreprøve igen uanset hvor mange års erfaring man har, så har man tillagt sig nogle dårlige vaner og glemt nogle detaljer.



Vi var til en polterabend 10 gutter der var til teoriprøven til kørekort (heriblandt to betjente). Vil I gætte på hvor mange der bestod [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Epilog:

Konen har nu jagttegn[Big Grin], og hun bestod i første forsøg, sådan.
Jeg har absolut ingen aktier i den eksamen, da jeg valgte at undlade kloge kommentarer[B)].
Så er det riffelprøvens tur, hun er i tidspres kan I nok regne ud[Wink], men kan hun få bæretilladelse inden hun har modtaget det endelige jagttegn, hun har jo ikke mulighed for at betale det inden hun modtager opkrævningen.....håber ikke de smøler alt for meget.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Det burde hun kunne, bare skov og naturstyrelsen har registreret hende. Her i Hillerød tjekker de hos dem i hvert fald! De laver også gerne tilladelserne mens man venter. Dog måtte jeg vente en uges tid på den første, da det var Korsholm der havde sendt ansøgningen og jeg derfor ikke henvendte mig personligt.

Men tillykke med hende da!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#7
Tillykke til konen...[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Hun kontakter skov og naturstyrelsen og får dem til at behandle hendes sag manuelt.[Big Grin] Jeg ringede til dem få dage efter bestået jagtprøve og sagde at jeg skulle til skotland på jagt og derfor hastede det med at komme til riffelprøve.Og uden jagttegn ingen riffelprøve.[V] En flink dame[:X] behandlede sagen og bad mig om at betale på deres hjemmeside og kontakte hende igen når det var gjort. 5 minutter senere ringede jeg til hende og hun kunne se betalingen og sagde ok i deres system. Jeg loggede ind igen og kunne printe mit jagttegn ud. Håber det kan hjælpe lidt. De sendte ivrigt en formular som bekræftede mit jagttegn(Det var jo et udprint og ikke det rigtige) hvis der skulle blive problemer på Skotlandsturen.[:o)]
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Epilog:

Konen har nu jagttegn[Big Grin], og hun bestod i første forsøg, sådan.
Jeg har absolut ingen aktier i den eksamen, da jeg valgte at undlade kloge kommentarer[B)].
Så er det riffelprøvens tur, hun er i tidspres kan I nok regne ud[Wink], men kan hun få bæretilladelse inden hun har modtaget det endelige jagttegn, hun har jo ikke mulighed for at betale det inden hun modtager opkrævningen.....håber ikke de smøler alt for meget.



Hvad er det der haster sådan? Hun skulle jo ikke bruge det til jagt [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Citat:quote:

men kan hun få bæretilladelse inden hun har modtaget det endelige jagttegn


Nej, ihvertfald ikke i vores ende af landet.
Svar
#11
Tonny -du går en grum tid i møde.......[Big Grin][Wink]

Der går næppe lang tid før, hun vil med på "rigtig jagt".
Har du gennemtænkt konsekvenserne af det?

Men tillykke med hende anyway.

/bundgaard
Svar
#12
Konen kan sagtens få alle tilladelser, selvom hun ikke har fået det endelige jagttegn endnu.
Bare hun har kvitteringerne for indbetalt jagttegn.

JEg var på en uddannelsesjagt i det lokale skovdistrikt da jeg bestod.

Der var der en nyjæger der mødte op med haglgevær uden at have jagttegnet - men havde kvitteringen for bestået/indbetalt jagttegn. Vildtkonsulenten for helt i flint og irrettsatte ham på kraftigste i fuld offentlighed foran 25 mand - men nyjægeren måtte da gerne gå med igennem uden at have sit gevær med. Det gjorde han så.

På den efterfølgende parade måtte vildtkonsulenten af med en offentlig undskyldning for sin optræden, da en af hans hjælpere havde fortalt ham hvordan reglerne var.... ;-)

Havde på det tidspunkt selv både købt riffel og haglgevær m.m. inden jeg havde fået selve jagttegnet - men på kvitteringen for indbetalt jagttegn alene....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Har en jagtkammarat der står i samme situation dog med sin søn, på det lokale våbenkontor var meldingen, ingen bæretilladelse uden jagttegnet, uanset om han havde kvitteringer og prøvebeviser.
Svar
#14
Ja den konsulent var da helt galt afmarcheret. Kvitteringen gælder som jagttegn indtil det rigtige dumper ind af brevsprækken, det kan der ikke rokkes ved.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#15
Citat:quote:

Hvad er det der haster sådan? Hun skulle jo ikke bruge det til jagt .


Nej man har et standpunkt til man får et nyt...[B)][8]

Nå men det haster fordi riffelprøven er om 14 dage i Hvorup, og den næste er i Esbjerg....[:0]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#16
Epilog 2:

Ja så kom konen til riffelprøve, og et tak til våbensagkyndige hos Fr.havn politi for som sædvanlig en god service, medejertilladelse lavet mens vi ventede, og lavet på kvitteringen for indbetalt jagttegn.

Hun har trænet lidt med riflen de sidste 2 dage og har vel skudt knap 100 skrald mod bukkeskiven.

Hun bestod med glans og en af flokkens bedste samlinger[Big Grin].

Nu går vi så ud og kigger efter bukken, kan I hygge jer med melodunte GrandPrix[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Enten er du rigtig glad for din kone - eller seriøst under tøflen[Wink]

K&B men hende uanset hvad (enten bliver du glad eller osse får du fred, når hun skyder "din" buk[Big Grin])

/bundgaard
Svar
#18
For satan det går stærkt p.t

Vi kommer lige ud på marken og så ligger han så på den anden side af dalen, ca. 150m ude. Hun synes det er lidt langt ude og vi kravler tættere på. Efter ca. 20m rejser bukken og begynder at esse, men ombestemmer sig og ligger sig igen. Vi kravler så tæt på som muligt og er til sidst ca. 100m fra ham, forøvrigt den bastbuk jeg tog snapshot af for et par dage siden.
Konen gør sig klar og jeg ligger standby. Jeg siger til hende at hun kan skyde når hun er klar. I det samme rejser bukken, stiller sig lidt skrå og begynder at nappe sig på køllen, lidt efter drejer hab sig og står perfekt, jeg når ikke at sige skyd, før knaldet fra 243eren giver mig hylen for ørene. Jeg ser ham falde i knaldet, for en lidt høj bladkugle. Konen er nu officielt bukkejæger...grin bare jeg ved i advarede mig[:o)]

[Image: DSC01181.jpg]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Er hun så "Queen of Varmint" nu?

mvh F-body
Svar
#20
Hej Tonny (+ konen)

Hvis Quinden er jæger af den rigtige slags, så er det lige så fedt at være med på jagt, som selv at skyde.

Stort tillykke til JER begge.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)