Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Steyr ultralight
#1
Steyr ultralight riffel 308 findes ikke mere i Steyrs produktprogram, (men sælges stadig ved flere forhandlere), er der nogen der ved hvorfor?

BMN

Flyttet af Kima
Svar
#2
Fordi den slår som død og helvede I 308! Jeg har en kammerat der prøvede kræfter med den i 308 og han kan stå for noget normalt(338 og 9,3*62) men han måtte sælge hans fordi den var så nederdrægtig at skyde med![xx(]

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#3
altså for meget rekyle?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#4
ja, den vejer kun 2,7 kg. Det er fint i 223r og 243w som er de 2 andre kalibre den er lavet i. Selve modellen er udgået, da der har været problemer med den flutede pibe.

Jeg har selv en i 243w, og ville aldrig ønske mig at have den i 308w - jeg er ikke en kælling hvad rekyl angår men når et våben ikke vejer ret meget kommer det til at sparke mere - og også i tilfældet med Steyr Ultra Light.
Min 308w er en Steyr Prohunter Mountain i rustfri bare dejligt her om efteråret[Smile]
Svar
#5
Hvis en 2,7 kg "Steyr Superlight" "slår som død og h.lv.d." hvad gør min 376 steyr Scout så[Big Grin][:p]
Den vejer 3,3 kg med kikkert .. og sender et 300 grains .375 projektil afsted med små 700 m/sek...

Der kan jeg måske forstå argumentet[Wink]

Hvilke problemer skulle der være med piben? jeg har for nylig skudt 2 cm grupper med en 308 Scout (Samme pibe!) der har "ædt" mindst 6000 stk AMA... I et tilfælde 600 -700 skud på få timer...

Det er vel nærmere manglende salg der har vippet den ned af hylderne..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Min Remington Seven 308 er også let den vejer 3,3 kg med min Leupold. Den er meget behagelig at skyde med selv 103 skud på en time i en bio giver ingen problemer. Måske er det skæftet min har fået eftermonteret et HS skæfte[?]

P.S skød med 190 grains Norma så det er ikke fordi kuglen er let.

Bang.
Svar
#7
Smiler... Hopper lige med på den uforstående vogn...

Min Remington Seven, som Hatting har haft fingerne i, og lavet til en super dejlig 358 win, vejer lige præcis 3,0 kg med kikkert.

Jeg fodrer den med 250 grains projektiler, og den giver mig ingen probler med rekyl... Skød for nyligt 60 skud i træk på elgbanen med den uden problemer...

/Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#8
Hvis man har et ret skaefte vil det normalt goere det nemmere at haandterer rekylen set i forhold til et skaefte med krumning. Det er i hvert fald min erfaring...
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Hejsa. Jeg skyder selv med en steyr ultra light i 308w. Du skal overhovedet ikke være bekymret for rekylen i den, jeg skyder serier på 25-40 skud pr gang, og syntes ikke det genere mig[Smile] ved at der står en ved østjysk våben handel i Hedensted[Big Grin]. selv med bipod på kan man holde til at gå med den i længere tid. Dejlig let.
Svar
#10
Citat:quote:

Min Remington Seven 308 er også let den vejer 3,3 kg med min Leupold. Den er meget behagelig at skyde med selv 103 skud på en time i en bio giver ingen problemer.


Nu er der forskel på at på at skyde stående og liggende skydning mht.den følte rekyle jeg har selv haft en let riffel i 30.06 og efter 20 skud liggende fik jeg en nydelig blå plet på skulderen, selv med en tyk gummikappe på skæftet.
men jeg har også haft samme riffel med i skydebiograf og på hjortebanen ind til flere gange og brændt over 100 skud af på under 2 timer no problemos.
At skæftets udformning så også har noget at sige er en anden sag [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#11
Det nye lukkesystem på steyr'er er ikke lidt mystisk, eller er det bare mig? Hedder det ikke noget med SPS eller?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#12
SBS = Safe Bolt System.

Du kan flytte sikringen tilbage til en særlig stilling, hvor du så kan lægge hævearmen extra langt ind mod skæftet.

Praktisk hvis man går med riflen på ryggen.

Når du så drejer sikringen hen i den normale sikringsstilling, så vipper hævearmen ud så du kan få fat i den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Skal måske lige supplere M@x´s udmærkede forklaring med, at i den særligt sikrede tilstand, hvor hævearmen er lagt helt ind, der er både aftræk og slagstift låst. Steyr påstår selv, at det er den sikreste sikring på markedet, næsten lige så sikkert som et tomt kammer.

I mellempositionen er riflen sikret almindeligt, og kan aflades i denne tilstand. Hvis du åbner låsen i den almindeligt sikrede tilstand, og derefter sætter sikringsknappen på ultrasikker indstillingen, kan bundstykket fjernes.

Alt i alt en overbevisende og velfungerende indretning, men jeg savner nu stadig sikringsknappen i aftrækkerbøjlen som på Sauer. Den var mere intuitiv at betjene.

Bundstykket er nemt at adskille. Det har justeringsmulighed for slagfjederens slagstyrke. I svageste indstilling er betjeningen af bunstykket mest smidig, men så kan den finde på at lave klikkere på patroner med stor tolerance. I stærkeste indstilling affyrer den alt, men så bliver betjeningen af bundstykket lidt mere kontant.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)