Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint
#1
Jeg sidder lige og savler over Vildsvinefeber 1 og 2...og kom til at tænke på - hvad er egentlig den forsvarlige afstand at skyde på med et Aimpoint. Jeg er klar over at det er meget afhængigt at forholdene, men jeg kan se at der nedlægges flere vildsvin på omkring de 100 meter - give or take...

Nogen vil måske sige at bare skal lytte efter hvad de siger i filmene, men det er jo en gang kvalmende salgsgas, så det giver jeg ikke ret meget for...

ØV i skrivende stund er 2'eren netop slut - på med 1'eren igen[Big Grin]
Svar
#2
Skud til løbende vildt på 100m er risikabelt, uanset hvilken kikkert man har på sin riffel.

Jeg vil sige, at det kommer meget mere an på træning, end på kikkertvalg.

Rent teknisk er det ingen større problem at holde træffepunktet indenfor 5cm på 100m, med en Aimpoint, selv med 4MOA dot, forudsat at riffelen selv ikke spreder mere end det.

Men til stillestående voksent dyr er det 100% forsvarligt at afgive skud på 150m.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Jeg har skudt en del med Aimpoint , og kan som Buba snildt holde under 4 cm på 100m.
Problemet er ikke at ramme træfområdet på dyret, men ”kun” vurderingen om det er skudbart vildt. Det kan kræve forstørrelse.

Eks. så er råbuk fredet på den drivjagt jeg snarest skal på, hvor i mod alle hundyr er skudbare. Et rådyr som står stille på 100 m er yderst svært at vurdere uden forstørrelse.

Bang.
Svar
#4
Tak for jeres svar!

Må håbe at jeg engang får brug for at købe sådan en tingest [Big Grin] Jeg har stadig min første drivjagt tilgode... På trykjagt bruger jeg alm kikkert - det fungerer glimrende, da vildtet som regel bare kommer luskende - men jeg kan klart se fordelen ved Aimpoint når der kommer fart over feltet!

J.
Svar
#5
Er lige kommet hjem fra 3 dages drivjagt i Polen, Aimpoint er SUVERÆN
til drivjagt jeg skød 2 grise på en skovvej der ikke var mere end 6-7 meter bred med tæt krat på begge sider så jeg ikke kunne se grisen før den var ude på vejen, hvis man skyder med begge øjn åbne er der et super overblik, og man finder lynhurtigt målet [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#6
Citat:quote:

Aimpoint er SUVERÆN



JA!, det ved vi da godt, men lad os høre om turen[8D]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
kommer hurtigst muligt [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#8
De film burde forbydes..... ;-)

BigDane

Jag eller bliv jaget...
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)