Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bekendtgørelse om våben og ammunition mv
#1
Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009

Citat:quote:

§ 21. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4. Opbevaring kan ske sammen med skydevåben.



Hele bekendtgørelsen er her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Den væsentligste ændring er vist, at ammunition ikke længere kan opbevares i alm. aflåst gemme længere end til d. 1.marts 2010.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009

[quote]§ 21. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.


SKAFOR Blå bortfalder?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
ID- Uddyb?

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#5
Blå bortfalde?
det kan jeg nu ikke umiddelbart læse i teksten
21 stk 3 "...skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil.." er vel stadig Polities vurdering at 'Blå svarer til'. Det nye er jo at få plads til al hagl ammo nu.. de kan ikke være i våbenskabet som det er proppet pt.

Men mht anden tråd om køb af skab i Tyskland .. så er de int. normer jo nævnt direkte -> så hvis skabet bare er mærket/godkendt korrekt efter EN kravet/klassificeringen, så skulle vel ikke være noget i vejen for at bruge det herhjemme

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
Der står ikke noget om at våben skal opbevares i et sikringsskab eller boksrum......kun ammunition.
Om våben står der: "opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende".



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
ID>> Nu sakser du vist lidt rigeligt i bekendtgørelsen til egen fornøjelses skyld. Der står følgende i stk. 3:

Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.

Selvom det til tider er meget nyttigt, så duer det vist ikke at læse lovgivningen som fanden læser biblen...

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
Næ, jeg har ikke sakset, det gjorde Kima for mig - jeg læste blot hans quote og ikke andet (det skulle jeg jo så nok ha' gjort) [Big Grin]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID
Næ, jeg har ikke sakset, det gjorde Kima for mig - jeg læste blot hans quote og ikke andet (det skulle jeg jo så nok ha' gjort)



Jaja, bare gi mig skylden[:0][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#10
I disse terrortider er der vel ikke nogen herinde, der seriøst tror på en opblødning fra politiet og justitsministeriets side i kravene til våben og ammo-opbevaring? ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Folk er i tvivl

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
Forstår ikke rigtigt hvoraf tvivlen opstår. Det kan siges med fire ord: " Læg patronerne i våbenskabet!"

I praksis er det selvfølgelig lidt mere indviklet, men det er da en glimrende anledning til at udspille en harmdirrende scene overfor konen hvor man bander de politikere og politijurister langt væk, der nu er årsag til, at man bliver nødt til at købe det kæmpestore våbenskab man altid har haft lyst til at eje.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
That's the spirit "LasseScout"!!![Big Grin]

Det gælder om at se optimistisk på tingene og få det bedste ud af "stramninger"[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

... men det er da en glimrende anledning til at udspille en harmdirrende scene overfor konen hvor man bander de politikere og politijurister langt væk, der nu er årsag til, at man bliver nødt til at købe det kæmpestore våbenskab man altid har haft lyst til at eje.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.



Jeg løste "problemet" ved at fortælle konen, at drengene nu var store nok til at åbne komodeskuffen, hvor våbenolie og jagtknive var gemt. Vupti fik jeg lov at bestille et større våbenskab. Måske kunne jeg få et "walk in"-våbenskab ved at kombinere mine egne argumenter med dit tip [:p]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)