Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemmeladet ammunition på forsvarets skydebaner
#1
Hej Alle

Min bror skal på bevægelsesjagt ved Oksbøl. I den forbindelse skal han på Hjortebanen på Præstegårdsvej i Oksbøl. Han har fået at vide, at han ikke må anvende hjemmeladet ammunition på forsvarets skydebaner, hvilket vil sige indskydningen - hvorimod, det ser ud til, at man gerne må anvende hjemmeladet på hjortebanen og på jagten.

Har i hørt noget tilsvarende....

Mvh Søren
Flyttet af Kima
Svar
#2
Har været ude for at der ikke måtte skydes med ekspanderende ammo, pga. den plade militæret har til deres selvmarkerende mål blev ødelagt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Ja, det er jo den gængse "forklaring" på, at man ikke må skyde med ekspanderende på selvmarkering generelt, men den anden version har jeg ikke hørt før.

Mvh Søren
Svar
#4
Hvordan kontrollerer de så det forbud? Eller er det mere en venlig men bestemt henstilling?

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
For mig lyder det også helt hen i skoven.

Mvh Søren
Svar
#6
Det har længe været forbudt at skyde med hjemmeladet ammo, på millitære baner.

Det står på instruksen.

De vil mindske risikoen for at noget uforudset kan hænde.

Jeg snakkede med ham der stod for banerne på vestsjælland om det, han mente det var pga. miljøreglerne.

Samtidig spurgte jeg til kaliberbegrænsningen. Han sagde at 7.62 var største, men at man skrev 8 mm de fleste steder.

Da jeg sagde at jeg havde en 7 mm der larmer mere end en 7.62nato, blev han chokeret og sagde at den måtte jeg så ikke benytte.

Men jeg tror nu ikke han var helt inde i reglerne.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Det lyder da som en god plan-at indskyde inden jagten med fuldkappet ammo.......[xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Hermed har forsvaret fortalt , at de ikke ønsker jægere på skatteydernes baner![Sad!]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Det kan simpelthen ikke være rigtigt. Er der nogen der har noget dokumentation, så vil jeg i løbet af ugen prøve at få fat i en i HOK, der har kendskab til forholdene.

mvh Søren
Svar
#10
Du skal have fat i Statens Bygningstjeneste, men jeg tror du spilder din tid. Her på egnen har hjemmeladet ammunition været forbudt på forsvarets baner i årevis og jagtforeningerne har kæmpet og kæmpet, men uden at der er kommet en løsning.
Der må heller ikke anvendes blødnæset ammo på forsvarets baner, da de mener at der skydes større huller i den membran der er lagt på bagvolden/kuglefanget.
Vi har derfor ikke skudt på forsvarets baner de sidste 6-7 år.

Der har været rettet henvendelse til Jægerforbundet men uden resultat[V]

Så gå du bare igang igen[Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Hermed har forsvaret fortalt , at de ikke ønsker jægere på skatteydernes baner![Sad!]

SS



Det virker ikke til, at Forsvaret har gennemskuet, at jægerne netop ER skatteyderne, og at der er forsvaret, der er "parasiter".

Ved at give offentligheden muligheden at bruge de baner, vil man netop gøre det muligt at give skatteyderne muligheden at bruge noget de betaler for.

Der er nogen, der har misfortsået konceptet her.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#12
Da jeg i sin tid fik riffelbevis, var det på præstegårdsvej i Oksbøl. Der var mange andre samme dag. Alle med forskellige rifler og kaliber. Ingen fik kontrollert hvilken type ammo de ville skyde med.

Men, 2 gang måtte jeg til riffelprøve i Tange ved Ribe. Der var heller ingen problemer. [^]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)