Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glad grisejæger
#1
her kommer historien om en nybagt grisejæger [Big Grin][Big Grin]

Efter lang tids venten kom dagen hvor vi endelig skulle afsted til Borek Slesin på 3 dages drivjagt, vi var 4 jagtkammarater som skulle følges med 4 jagere fra Vejle området vi skulle køre med i en minnibus. Det viste sig at være nogle rigtig hyggelige fyre, så stemningen var hurtigt helt i top,

velankommen og efter en god nats søvn, mødtes vi til morgenes parole sammen med de andre danske jægere, 17 i alt.

På parolen fik vi at vide at der var fri afskydning af svin, kronvildt, råer, dåer, ræve, og at der måtte skydes en enkelt dåhjort [^]

I første såt hørte jeg pludselig grene knække inde i såten, grebet blev srammet om riflen, og spændingen var stor, men det var med nogen forbavselse at jeg så en elgtyr dukke op, jeg var slet ikke klar over at de var i området [Smile]

I de to første såter blev der ikke løsnet et skud så stemningen var lidt trykket til frokosten, ikke mindst ved Edvard vores polske jagtleder [Sad]

[Image: DSCN1313.jpg]

Efter frokost skulle vi så for første gang ind i skoven og her skal jeg godt nok love for at der kom andre boller på suppen, Jeg var blebet sat af på en post på en smal skovvej midt i såten, hvor driverne drev forbi, og vi var knap kommet på plads da der kom en rotte på ca. 15 grise over sporet men uden mulighed for skud da der ikke var kuglefang, et stykke tid efter driverne var kommet forbi lød der puslen, noget var på vej bagud, aldrig har jeg været så klar [}Smile] og ud kom en gris, op med Tikkaen bang, repeter og en mere bang og begge grise var væk på den anden side ???
det var en lang ventetid inden såten var færdig så jeg kunne inspecere skudstederne, men jo, der var tydelig lungesweis på den ene og leverswies fra den anden,
den første lå 20 meter inde i såten og den anden fandt de først senere med hund [Big Grin][Big Grin] sikken en grise debut [Big Grin][Big Grin]

I den næste såt skete der intet, men i sidste såt fik jeg en sidepost langt bagude som sidste mand, jeg stod sammen med polakken som satte os af. og her kom først en gris i fuld fart over vejen Tikkaen hostede og grisen slog den flotteste koldbøtte jeg nogen sinde har set [Big Grin][Big Grin] og lidt senere en mere som i skudet stoppede op som ramt af lynet og gik tilbage i såten, hvor den faldt et stykke inde

polakken gratulerede og sagde gute shisen, gute shisen, så efter første dag var det svært at få armene ned [^]

[Image: DSCN1298.jpg]

På paraden blev jeg og en anden jæger døbt på behørig vis med blod i hovedet og klask i måsen [Wink][Wink] den aften gled der lige en ekstra vodka indenbors [:p]

[Image: DSCN1306.jpg]

Næste dag skete der intet for midt vedkommende, men mine gode venner Henning og Torben fik deres ilddåb med hensyn til grise, Henning fik 4 og Torben en kæmpe so [Smile] og til aften havde de fleste haft ild i bøssen, og der var faldet både grise, ræv, rå og dåvildt, så humøret var højt da også Henning og Torben måtte gennem griseritualet[Smile]
og om aftene havde vi endnu en kanon god aften på hotellet med god mad og hyggeligt samvær som jo også er en stor del af oplevelsen [Wink]

[Image: DSCN1295-Kopi.jpg]

Den sidste dag startede med at jeg i første såt skød et flot bøgetræ og skød forbi til en frisling det kom i fuld fart ned af en bakke [x(]
ja trærerne vokser jo ikke ind i himmelen [Big Grin]

Den sidste såt var i et kæmpe moseområde hvor drevet varede 3 timer, den første 1 1/2 time skete der intet men pludselig lød der en øffen og grynten lige bag mig inde i såten, så jeg var bare klar [}Smile]
men som det skete flere gange ville de ikke ud [xx(] og de forsvandt bagud.
Men der var åbenbart en som havde en anden plan og det kostede den livet og jeg fik min sidste polske øffer på tasken [Big Grin][Big Grin]

[Image: DSCN1334.jpg]

Henning fik endnu en gris i samme såt, en + 100 kg so så vi var et par veltilfredse gutter [^]

[Image: DSCN1335.jpg]

på den afsluttende parade lå der 1 ræv, 36 svin, 5 råer, 4 dåer, og 2 hjorte som blev skudt i sidste såt, og der var kun 1 mand som ikke havde skudt vildt,

jeg selv fik 5 svin i 7 skud [^][^] Riffel: Tikka Super Varmit 308 win, optik Aimpoint 9000L, Kugle Hornady Interbond 165gr ladet med 44,4 gr Rihno 15.

Alt i alt en kanon tur, hyggelige rejsefæller, velorganiseret jagt, og en stor tak til Alexandra fra Artemis som sørgede for at vi havde det som blommen i et æg [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#2
Tak for en dejlig fortælling og tillykke med grisebasserne.

Alene mængden af smileys, viser at det var en kanon tur [Wink]

Glæder mig til billederne.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Hej Ejvind,tillykke med det fine resultat,og tak for historien[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
hvor er billederne hvor du får tæsk i røven med en kæp ? ;-P

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#5
tilykke med det flotte resultat
er slet ikke misunderlig nix nej *GG*

[Image: Unavngivet1.jpg]
[Image: ajbutton.gif]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#6
Citat:quote:

hvor er billederne hvor du får tæsk i røven med en kæp ? ;-P



Desværre blev det billede ikke godt, men jeg kan lige tilføje at da Henrik som skød sin første hjort skulle have slag med kæppen slog Edvard så hårdt at kæppen knækkede, til stor jubel hos os andre [Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)