Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenskab der mangler skafor blå mærke?
#1
Hej

Jeg var ude for at se på et 10´er våbenskab, hvor skafor blå mærket mangler.

Sælger er enken efter ejeren og hun havde selv købt det til manden i 2002 for 2350 kr. Der haves kvittering for købet og på kvitteringen er der anført at det er skafor blå (dog med sort skrift, hvor reste n er med blå. Vedlagt kvitteringen er en gammel kopi af de skabsmodeller der er kigget på . Skabene er 5 og 7 fra normark og et der hedder SG-2000. Det købte skab er ikke med på kopien, da det åbenbart er besetilt som et 10´er. Kvitteringen er vel ikke nok som dokumentation, når der heller ikke engang står fabrikantens navn på skabet? Det låses med 3 forskellige nøgler. 2 til hoveddøren, der skal sættes i og drejes samtidig og en til det indvendige aflåsbare topbox.

Tør jeg købe det eller skal jeg lade være. Har ringet til jagtbutikken og normark, men man kan ikke efterfølgende få et klistermærke til at sætte i. Prisen er 1200 kr.

mvh

Ulrik
Svar
#2
Hej Ulrik

Jeg har da en Veninde der er skilte mager... hun kan da nemt lave et klistermærke til dig [Wink]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
Goddag hr.
Er det vigtig med klistermærke? Hvis du har mulig dokumentation for at det er skafor blå - så er det vel ikke ulovlig? Smile

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#4
ja, det skulle være underligt hvis hele våbenskabets værdi er væk fordi klistermærket mangler, men nu er myndigheder jo myndigheder og de vil sikkert bare påberåbe sig på reglerne(hvis de altså siger at klistermærket skal være der).
Er der virkelig ikke nogen der har lidt erfaring med det her[Sad]

hilsen

Ulrik
Svar
#5
Køb det og skid på mærket. Det er bedre at have et skab uden mærke end slet ikke at have et skab[xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Du behøver ikke kunne bevise det er et Skafor blå skab.

Hvis der skulle opstå problemer, skal anklagemyndigheden bevise at det ikke er Skafor blå eller tilsvarende sikkerhedsniveau.

Og det får anklagemyndigheden aldrig overbevist dommeren om med den dokumentation du har, der sandsynliggør, at det er. Men det kunne da også være sjovt at arbejde videre med i et par lange vinteraftener. Der må jo ligge mere dokumentation fra dengang Skafor godkendesen blev gennemført. Der kan sikkert findes mere der underbygger sagen.

Jeg ville ikke være nervøs for at købe det skab.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
hej lassescout

Er du sikker på at jeg ikke har bevisbyrden. På kvitteringen står der bare 1stk skab, pris og skafor blå godkendt.

jeg vil gerne købe det, det er jo billigt, men hvad med en evt forsikringsag?

Hilsen

Ulrik[:p]
Svar
#8
Mener også at hvis skabet oprindeligt er solgt fra butikken som Skafor Blå, med klistermærke - så er det stadig godkendt, selvom klistermærket falder af senere.

Så ved privat salg ville jeg ikke være bekymret.
Du har også papirer der sansynliggør at det ER Skafor-godkendt, så du er i god tro.

Jeg har set en enkelt Bilka-løsning, hvor en jagtkammerat fik sit skab leveret - her lå klistermærket i bunden af skabet, så folk selv lige klistrede det på.
Det lå i en pose sammen med anden dokumentation.

Husker ikke fabrikatet....

Hvis det var et nyt skab, fra butik - ville jeg være bekymret, hvis der ikke indgik et mærke som en del af dokumentationen.

Som privat handel, med de papirer som foreligger.?
Nah, hvis det ser ud til at overholde lovgivningen, og ellers passer med de papirer som følger med som siger det er godkendt - så hul i det. Det er fint nok.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Tak for alle jeres gode input.
Skabet er nu købt og hjemtaget. Dejligt stort[Smile].
Har målt lidt på døren, som lige og lige kan snige sig op på 4mm og er det ikke standard for skafor blå?

Mvh

ulrik
Svar
#10
Du kan jo opsøge butikken. Jeg har lige fået tilsendt mærke og dokumentation for godkendelsen fra importøren via den sælger jeg købte det af.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
hej.

Jeg var ude ved jagtbutikken som havde solgt det. Hans eneste argument var, at dem havde han solgt rigtig mange af.....
Jeg havde endda kvitteringen med og han kunne kende sin egen håndskrift (skafor blå godkendt), som der stod skrevet på kvitteringen......men hvad vil du have jeg skal gøre???

Så gik jeg selv hjem og ringede til grossisten og fik tilsendt et klistermærke og et stykke papir med specifikationerne for skabet.

Havde glemt at skrive udgangen af historien, men nu ved I hvad man kan gøreSmile

mvh

Ul
Svar
#12
Tillykke med handelen. Det er jo skønnest at have tingene helt i orden.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)