Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ved du det
#1
hej er der nogen der ved hvad afgiften er hvis man impoter fra usa? er det en fast procent del af købs summen feks. 20% eller kommer det an på hvilken vare det er i dette tilfælde en kikkert. håber en af jer ved det.
tak skal i ha.

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#2
Gå ind på http://www.borderlinx.com/m/total-cost-calculator - Der er en glimrende beregner der giver et fingerpeg om hvor prisen havner. Ellers har jeg lavet et regneark som også kan klare det sådan rimeligt præcist. Smid en PM og jeg mailer det til dig.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Hej

Du kan også finde det et sted på http://www.skat.dk
Der er noget med forskellige toldsatser for forskellige varegrupper
Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#4
Lige et eksempel:
Vi regner med $-kurs 514
En Leupold VX-3 kikkert koster: 929,99$ ~ 4.780,15 kr.
Fragt koster: 22,50$ ~ 115,65 kr.
Toldsatsen for en kikkert er 4,7% af kikkertens pris alene ~ 224,67 kr.
Der skal så betales moms (25%) af kikkertens pris, fragt og told ~ 1.280,12 kr.
Dertil kommer der et gebyr til PostDanmark for fortoldning ~ 150,- kr.
Samlet bliver prisen så: 6.550,58 kr. leveret til din dør. Det giver ca. 37% omkostninger.
Den samme kikkert er set på en dansk hjemmeside til 9.235,- kr. Det giver en besparelse på ca. 30%.
Man skal dog være opmærksom på at der skal laves lidt ekstra papirarbejde for at få sendt fra USA til Danmark. Nogle webshops vil slet ikke have noget med det at gøre. Andre tager et lille gebyr for det.
Derudover skal man være opmærksom på at det kan være bøvlet hvis man skal have lavet noget på garantien, og at garantien ikke nødvendigvis er lige så god som i Danmark.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
ok. 4,7% i told er jo ikke så galt.og så er der momsen. men det vil stadig gi en kæmpe besparelse. det drejer sig om en
atn trident pro6x nightvision til ca 2000$ og skal de skaffe den her hjemme koster den over 25000 dkr. men skal lige regne på det for køber jeg den i england så skal jeg ikke betale told eller dansk moms når det er fra en anden eu land. sådan forstår jeg det ihvertfald når jeg læser på tolds hjemme side.det var fin med den link du satte ind. så vil det komme til at koste mig lige lidt over 13000 kr. det er billig for en genneration 2+ med 6x forstørrelse
tak skal i ha for jeres hurtige svar. men skriv endelig hvis der er nogen der ved noget mere om det.

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#6
Det er korrekt at der ikke er told og moms på hvis du køber i et andet EU land, MEN pas på! Mange engelske webshops får sendt direkte fra producenten og hvis det ligger udenfor EU, ja så bliver den altså stadig snuppet med told, moms osv osv.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Husk lige, at natkikkert beregnet til montage på våben kræver tilladelse, både for at besidde og importere.
Og ja, jeg ved godt at der er danske Webshops der alligevel sælger disse, uden tilladelser...

Citat:quote:

Våbenlovens § 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:
9) optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster.


https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=125806

Ellers er her et billigt sted til NV udstyr: http://www.kalinkaoptics.com

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
det er til brug i udland, kommer jævn tit på svine jagt rund omkring og nu om dage er der rigtig mange der bruger en natsigte. man har jo ikke noget at bruge den til her hjemme det der skal skydes her klarer min 3-12x56 varipoint fint.

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#9
Stadigvæk, hvis du opbevarer et natsigte i Danmark, så skal du huske alle tilladelserne... Kunne være at de får ondt i røven, hvis de opdager noget, og så med disse panikstramninger, så ryger alle tilladelser sikkert + det bliver tid til at blive solbrændt i striber...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)