Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.416 Taylor
#1
Af uforklarlige årsager har jeg de sidste dage tænkt på en riffel
i Cal 416 Taylor.

Er der nogen der har kendskab til hvem der har en kammerrival til denne[?]

Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#2
Hmm. nu har jeg også fundet "Search" knappen[B)]

Buskruit> du er min nye bedste ven[8D]

Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#3
Kort sagt:

Mauser98 lås, Bold-aftræk, åndenød fra møllen, Adams & Bennett pibe fra Midway, baser, ringe og kikkert fra Leopold (kunne ikke finde egnet Nikon[Sad]).

Jeg har dog lige min 6.5-284 under kærlig behandling, da jeg efter en kendt Dralf-Champ´s mening ikke kan tillade mig at bruge den til
jagtfeltskydning som den er. Jeg vil jo godt kunne nærme mig det mørke, uden at blive dyppet i tjære og rullet i fjer[:I].

Derudover mangler der det sidste finnish på min 9.3x62.
(Den med det "amerikanske2komponetlakbehandledeskæfte")

Så .416 Taylor projektet er stadig kun på tegnebordet.

Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#4
Kan du ikke overtale konen til at sælge den til mig hvis du bliver kvalt i dit eget mundvand[?]

Efter køb af barnevogn, tremmeseng og en Mitsubishi Pajero Sport med plads til det hele, må man nøjes med andres aflagte sager[|)]

Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#5
Hej mphansen

Jeg har i længere tid just præcist gået og ”tænkt” på bøffel, M98, indirekte ulandsbistand og min egen mangel på likvid kapital.

To spørgsmål:

Det med M98 låsen er jeg helt med på, men hvorfor lige 416 Taylor?

”åndenød fra møllen” Der må være en leverandør jeg ikke kender til?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Hej mphansen

Jeg har i længere tid just præcist gået og ”tænkt” på bøffel, M98, indirekte ulandsbistand og min egen mangel på likvid kapital.

To spørgsmål:

Det med M98 låsen er jeg helt med på, men hvorfor lige 416 Taylor?Fordi den passer fint i en M98 lås, er mindre end .416 Rigby men kan anvendes til det samme, man kan anvende standard magnum hylstre og fordi man kan være heldig at være den eneste på skydebanen der har èn.

”åndenød fra møllen” Der må være en leverandør jeg ikke kender til?Det er et spørgsmål Ignoranten kan svare på[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#7
mphansen har du noget bali-snik-snak på den 416 Taylor evt. en ref til en god site/adr?

Efter en kort søgning på "møllen", så behøver Ignoranten ikke at svare, medmindre han gerne vil eller ligefrem kræver!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#8
Her er lidt du kan kikke på.

http://www.geocities.com/bw_99835/

Fra Reloadersnest:

The 416 Taylor was developed by Robert Chatfield-Taylor in 1972. It is based on the 458 Winchester Magnum case necked-down to 416 caliber. The cartridge has been used in Africa with very favorable reports on it. It was also checked out on Cape buffalo, elephant and lion by several hunters with success. The 416 Taylor is ballistically similar to the 416 Rigby and is adequate for the same range of game, including the tough, dangerous African varieties. It is overpowered for most North American big game, but would be good backup against brown bears.

Mvh.

mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#9
Hej mphansen & Buskruit

Tak for info.

Nu har jeg været igennem det meste af nettet og min egen reol efter den 416 Taylor!
Den er jo slet ikke så dårlig på papiret eller af omtale - hellere den end en 458 WinM. i en 98 lås.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)