Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Franchi 500 Special
#1
Hej er der nogen der har erfaring med en franchi 500 special halvauto??

Hvor holdbar er de??

Fisker
Fisker
Svar
#2
hej
Jeg havde en gang en Franchi 500 (ej special). Jeg havde den ikke så længe da den havde problemer med at genlade med flugtskydninspatroner (24gr. letladede). Må indrømme at jeg ikke gjorde det helt store for at få den til at fungere- udover normal rensning/smøring.

Rent mekanisk set syntes jeg det virkede som en stabil skyder.
Meget lig andre italienske semiauto'er - aluminium receiver men mest metal og træ (= ikke for meget plastic) . God balance
Jeg købte den for ca 1200 kr. for 5 år siden og solgte den for det samme et år senere.
Ved ikke om det er til nogen hjælp?

mvh
CPS
Svar
#3
Jo tak det var godt med lidt info. jeg havde også hørt at det var en meget stabil skyder.

Fisker
Fisker
Svar
#4
Hej Fisker

Hvis du ikke får mere "bid" (har har har!)[Big Grin] herinde så kan jeg anbefale dig nogle af de amerikanske våbenfora. Jeg er selv i et der hedder Shotgunworld.com
Der er subforums for alt mellem himmel og jord - også special forums for forskellige fabrikater - helt sikkert også Franchi.

Fordelene ved amerikanerne i relation til halvautomater er:

1) det er en langt større ting i USA end her i DK (everyone has one!)

2) De der skyder seriøst - skyder seriøst MEGET; 40-50000 skud om året er ikke ualmindeligt. Så de får virkelig prøvet grejet af. I USA har man ikke så jomfrunalske holdninger til miljøgodkendelser af skydebaner og den slags - måske lige med undtagelse af Californien.

Jeg har selv haft meget glæde af Shotgunworld da jeg anskaffede en gammel Winchester SuperX1, som der ikke er meget viden om her i DK.

Bare en ide - nogle af gutterne derinde er iøvrigt ret underholdende, man oplever tydeligt en anden holdning til det med våben og skydning.

PS: er du ude efter den Franchi 500 Special der er til salg for tiden på en af gratis avisernes sider [?]
den SER umiddelbart fin ud[:p]

lad høre hvad du finder ud af

mvh
CPS
Svar
#5
Hej ja det er den inde fra gul oog gratis. og jeg har købt den nu, den er meget fin og velholdt. den er trykprøvet til 1020 kg. men hva svare det til i bar?? og hvor kraftige patroner kan jeg lade til den??

Fisker
Fisker
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)