Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til Kikkert valg
#1
Hej. Jeg er ny her på forumet. Som sagt skal jeg have lidt hjælp til kikkert valg. Jeg har en Gammel mauser 98 som skal ombygges her til jul. Jeg har Kigget på en bushnell trophy 3-12*56 med lys. til jagt her i Danmark(Til og starte med). Riflen er en 6,5*55. Hvad er jers arfejinger med sådan en kikkert til og starte med på sådanne en dejlig skyderBig Grin.
Svar
#2
hellere bedre brugt kvali i gammel Zeiss, Kahles, Swaroski etc og drop det med lys i først omgang (det er vigtigere at du kan se dyret i skumringen (kvali glas) end at du kan en prik men ikke noget dyr ('billig' glas og lys))

3-12x fint til længere holde men mindste på 3x har givet mig problemer allerde på anstand med dyr inden for 50m (har også en 3-12x men nu monteret lille Burris rødpkt ovenpå) - og hvis det var dyr i bevægelse så er jeg ikke trænet nok til at arbejde med x3 på tætteret hold.

tror til DK max på 8x el 10x (nogen vil sige 6x ) er nok.. min. forstørrelse så lille som muligt for at kunne følge med/'orientere sig'. SÅ 1,5-6x42 til 2,5-10x56 ville være det spektrum jeg ville kigge efter

En anden ting er hvilket typer sigte du kan forliges med , det skal du også have afklaret før du leder videre (well du kan evt lave A-B sammelign hvis du kigger i gennem 'garderoben' af brugt kikkerter i en butik)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hej Petersen1

Jeg har da lige tilfældigvis en S&B med lys til salg[Wink]
Ved ikke hvor du bor, men er du interesseret kan du komme forbi og se den.

K&B

Michael
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Petersen1

Jeg har da lige tilfældigvis en S&B med lys til salg[Wink]
Ved ikke hvor du bor, men er du interesseret kan du komme forbi og se den.

K&B

Michael



Hej Michael. Jeg siger nej tak En S&B brugt tror jeg godt nok ikke lige jeg har råd til jeg kan maks bruge 3000kr lige nu bekalger. Men tak for tilbudet. Mvh Petersen1
Svar
#5
Hej ok - kan nok ikke klemme den derned[Wink]

K&B

Michael
Svar
#6
KOm lige til og snakke med en ven. Han sagde at det var biliger og bestille en kikkert hjem fra england. Er der nogen herinde som kender nogen hjemmesider som man kan stole på fra england, så man kan få sig en dejlig kikkert til en dejlig riffel Big Grin
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Petersen1

KOm lige til og snakke med en ven. Han sagde at det var biliger og bestille en kikkert hjem fra england. Er der nogen herinde som kender nogen hjemmesider som man kan stole på fra england, så man kan få sig en dejlig kikkert til en dejlig riffel Big Grin


Eller kan man godt bestille fra usa også komme uden moms og told osv eller skal man over og hente det? Mvh Petersen1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Petersen1

Citat:quote:

Originally posted by Petersen1

KOm lige til og snakke med en ven. Han sagde at det var biliger og bestille en kikkert hjem fra england. Er der nogen herinde som kender nogen hjemmesider som man kan stole på fra england, så man kan få sig en dejlig kikkert til en dejlig riffel Big Grin


Eller kan man godt bestille fra usa også komme uden moms og told osv eller skal man over og hente det? Mvh Petersen1



Du skal regne med at der kommer moms og told på fra USA, medmindre den 'smutter' for tolderne. Hvis din kikkert koster over ca. 3300,-, så er den over hvad du må indføre ved selv at tage derover, og så skal du betale told af HELE værdien af kikkerten.

Du skal regne med omkring 33% told+moms i alt på optik(sådan ca.) + fragten.

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by Petersen1

Citat:quote:

Originally posted by Petersen1

KOm lige til og snakke med en ven. Han sagde at det var biliger og bestille en kikkert hjem fra england. Er der nogen herinde som kender nogen hjemmesider som man kan stole på fra england, så man kan få sig en dejlig kikkert til en dejlig riffel Big Grin


Eller kan man godt bestille fra usa også komme uden moms og told osv eller skal man over og hente det? Mvh Petersen1



Du skal regne med at der kommer moms og told på fra USA, medmindre den 'smutter' for tolderne. Hvis din kikkert koster over ca. 3300,-, så er den over hvad du må indføre ved selv at tage derover, og så skal du betale told af HELE værdien af kikkerten.

Du skal regne med omkring 33% told+moms i alt på optik(sådan ca.) + fragten.

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



Så det vil sige at hvis jeg får en ven til og hente den kikkert for mig som koster 687$=ca 3400kr så skal han ikke btale told og moms af den? http://www.theriflescopestore.com/bue652165m.html
Svar
#10
Prøv om du kan finde en pris sammen med ham her, som I begge kan leve med. Du får efter min mening meget meget mere kvalitet for pengene end ved en ny af billigere fabrikat med lys.

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=23&t=21747

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)