Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flyrejse til Canada
#1
Hej

Nogen som har erfaring med København-Calgary med våbenkuffert?

Er "via Frankfurt" det sikre valg? Og i givetfald hvor mange timer I Frankfurt hvis man skal være sikker på at riffelkufferten kommer med flyet. Kan 2 timers transit gøre det ?
Svar
#2
2 timer skulle være nok. Fik god service af lufthansa sidst. Kom fra Billund og havde 3 timer trans. Blev i den forbindelse kaldt op til skranken...nåede at blive nervøs undervejs op ...det forsvandt dog som dug for solen, da en smilende og meget sympatisk ung dame fortalte mig, at "blot til min egen information, så var mit våben kommet ombord til næste flyvning, for vi ved at jægere generelt er bekymrede for deres våben, men det er alt iorden"..[8][Smile]

Super service ![^]...jeg kunne hellige mig min gin tonic, i sikker forvished om, at min rif` og jeg var i samme fly !

Husk at der afkræves et handlinggebyr på vistnok 50 euro nu..[V]

Ydmygst...DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#3
Og husk at vaabnet skal deklareres i Canada. Du udfylder en blanket ved toldvasnet. Jeg er lidt uklar om der stadig er et gybyr. I gamle dage var det $ 50.00, men det blev nedsat til $ 25.00, og nu da registrering af rifler og haglbosser er bortfaldet, kan det godt vare at du slipper for alt det haloj.
God tur herover.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Du skal i alle tilfælde søge at undgå Engelske lufthavne, Amsterdam og Paris [xx(] - jeg kan klart anbefale Lufthansa - eneste minus er de høje gebyrer, der som regel er højest på returrejsen.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Super. Tak for feedback. Så er den booket nu. Kan næsten ikke vente til det bliver forår og bamserne skal ud af deres hi [Smile]
Svar
#6
Jeg gaar ud fra du har tjekket om der er Spring hunt paa bjorne hvor du skal hen, for her i Ontario er den ikke mere.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Helt rolig hogmeister[Smile] Det er i BC, ca 4-5 timer i bil vest for Calgary. Rigtig spot & stalk i den canadiske vildmark. glæder mig helt vildt [:p] Op til 2 sortbjørne kan der skydes & ulv, men det sidste er vist ikke særlig sandsynligt.
Svar
#8
Hvem er din outfitter? Jeg skal nemlig selv til Vancouver i september pga. arbejde og overvejer meget at kombinere det med lidt bjørnejagt. Jeg har aldrig tidligere været i udlandet på riffeljagt og synes det er lidt svært at vælge mellem de mange outfitters, så er spændt på at høre om din tur. Har i øjeblikket kontakt til en outfitter nord for prince george, meeen det er jo lidt langt væk fra Vancouver, så kunne være fint at høre hvem du har valgt og hvorfor?

Mvh
Morten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)