Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min første hjort
#1
[Image: DSC03034.jpg]

[Smile][Smile][Smile]
Jeg er lige vendt hjem fra Sverige efter fantastiske oplevelser [Smile]
Sidst på eftermiddagen spottede jeg en lys plet mod et dobbelthegn i det fjerne. Kikkerten afslørede en dåhjort, der var i god ro og som hyggede sig med lidt skraben og fejen. Afstandsmåleren landede på 137m, hvilket ligger noget ud over tidligere skudafstande for undertegnede.Med rød prik og X 18 virkede det dog som en overkommelig opgave at sætte en god kugle.
Jeg satte prikken lige bag boven og klemte. Jeg nåede lige at opfatte et vrid i kroppen derude og sad i de følgende sekunder med en god fornemmelse.Jeg havde forventet et fremadrettet løb, men her var tomt. Næste tanke var at dyret var gået ned på stedet.
Da jeg kom ud til gerningsstedet, var der intet dyr at se. Jeg anede en skrå veksel igennem hegnet og gik igennem. Straks fik jeg øje på den fine hjort. Flugtafstand ca. 10 m. som var afsluttet med et stort spring over en 1m bred kanal. Denne sidste kraftanstrengelse havde tømt tanken.
Kuglen var, som ønsket, gået ind lige bag boven og var gået ud midt i den modstående bov.
Jeg kunne resten af dagen/ aftenen ikke slippe det smukke dyr af syne.
Jeg vil ha´ mer´.......... [:I]
Walnut
Svar
#2
Hej Valnød!

Tillykke med hjorten! Er du kommet med i et jaktlag? Hvis du er blevet tændt på dåvildt og vil lære mere, kan jeg varmt anbefale "Dovhjort" af Leif Carlström og fotos af Magnus Nyman, Jägareförlaget. Et oplagt juleønske!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Hej Valnød!

Tillykke med hjorten! Er du kommet med i et jaktlag? Hvis du er blevet tændt på dåvildt og vil lære mere, kan jeg varmt anbefale "Dovhjort" af Leif Carlström og fotos af Magnus Nyman, Jägareförlaget. Et oplagt juleønske!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Tak [Smile]
Turen er en afligger af noget skæftearbejde [8D]. Det er 3. gang, jeg er med, og endnu en tur er varslet [:p]
Jeg er under kyndig oplæring af en meget erfaren hjortejæger, som jeg anser for at være en af de absolut bedste. Hvilket privilegie [Smile]
Walnut
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg vil ha´ mer´.......... [:I]
Walnut



Hej Walnut - tillykke med hjorten, må da siges at være en flot debut som hjortejæger [Smile]
Og jeg forstår godt:"Jeg vil ha´ mer´.......... [:I]" hvis man første bliver ramt af den "Fornemmelse" sidder det i blodet [Smile][Big Grin]
Så knæk og bræk med de næste.......[Smile]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#5
Et stort tillykke fra Klippeindianeren, til hendes yndlingssnittenisse med den fine dåhjort [:p][Big Grin]

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Tillykke med hjorten, det var jo en go start, er der lidt detaljer til riffel nørderne? [Wink]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by 416RemMag

Tillykke med hjorten, det var jo en go start, er der lidt detaljer til riffel nørderne? [Wink]

MVH Bjarne



Takker for de varmene kommentarer.
416RemMag:
Hjorten er skudt med Lapua SE 10,1g 155gr pillet fra hylden hos den lokale. Affyringsrampen var Den Grå Ulv (Sako Bavarian 6,5X55) Skudafstand, som tidligere nævnt 137m.
Da jeg måske får flere chancer i dette spændende revir, har jeg været ude i overvejelser om at lave et 8X57JS projekt til hjort, elg og svin.
Derfor var det ikke uden spænding, at jeg besigtigede det nedlagte dyr.Udgangshullet var på størrelse med en 50 øre. Det kan anes på toppen af boven på billedet. Det er nu min overbevisning, at jeg ikke er under stort tidspres m.h.t. dette tænkte projekt [Big Grin] En velegnet og velplaceret 6,5er ammo skaber massive helbredsmæssige problemer for et dyr i denne størrelse [Big Grin]
Walnut
Svar
#8
Tillykke med hjorten. Pas på det kan blive en vane[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Hvis nu du har valget mellem hjort eller sex, hvad vælger du så nu ?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Hvis nu du har valget mellem hjort eller sex, hvad vælger du så nu ?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Er det Fruen, der er i spil ? [Big Grin][:I]
Walnut
Svar
#11
Er det Fruen, der er i spil ? [Big Grin][:I]
Walnut
[/quote]
Bed lige om billeder først[Big Grin] Man ved jo aldrig hvad det er for et fugleskræmsel han prøver på at afsætte[:0][Big Grin][Big Grin][^]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Hej Wally

Tillykke med din fine debut.

Den hjortebacille kan godt gå hen og blive kronisk, så pas hellere på.

Og du har ret, en velplaceret Mega, den vælter det meste der går oprejst i skandinavien.

Og Du får nok ikke noget der er mere behageligt for hverken øje eller træfsikkerhed end din hjemmesnittede Sako.

Knæk og bræk med din livslange uddannelse som riffeljæger, man bliver heldigvis aldrig udlært [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Hej Walnut

Et kæmpe tillykke herfra. Nå - det er derfor at Vixen strøg på Egun[Wink]

K&B

Michael
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Walnut

Et kæmpe tillykke herfra. Nå - det er derfor at Vixen strøg på Egun[Wink]

K&B

Michael



[Smile] Tak skal du ha´ Michael. Jo, der , hvor jeg færdes hinsidan, trædes der tungt , og der falder Vixen for calibergrænsen [Big Grin] Jeg har lige hentet trofæet hos montøren, og han var ret forelsket i den lille skuffel. Jeg flåede den straks ud af hænderne på ham [:0][Big Grin] Den bærer på kostbare minder. Da Fruen hørte i mobien, at der var skudt storvildt var hendes første spørgsmål: Hvor stort er trofæet? [Big Grin] Jeg tror, at hun straks anede at "slaget om stuen" er tabt [Big Grin] Den lille skuffel hænger nu på en fin plads, hvor jeg hele tiden kan holde øje med den. "Men der kommer ikke flere op".........VEL! "Nej.... bare denne ene....."[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#15
Sådan walnut, fin hjort, og godt skud.

Jeg startede også med et enklet trofæ i stuen[Big Grin], nu er der en del flere.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#16
stort tillykke - flot hjort og flot beretning!
/bundgaard
Svar
#17
Stort tillykke med hjorten Walnut, dejlig beretning [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by EB_Thy

Stort tillykke med hjorten Walnut, dejlig beretning [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det



Tak til alle [Big Grin] Jeg har selvfølgelig været flere gange rundt om trofæet efter uheldet med ham den tykke i den røde Camodragt. Jeg undrede mig naturligvis over, at han lå og rodede rundt mellem den flok Dådyr, jeg nedlagde [Big Grin]
Walnut
Svar
#19
Hej Walnut
Tillykke med hjorten!

Knæk og bræk med at føje flere til! Den skulle nødigt føle sig alene der oppe på væggen[Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Hej Walnut
Tillykke med hjorten!

Knæk og bræk med at føje flere til! Den skulle nødigt føle sig alene der oppe på væggen[Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Takker [Smile] Godt Fruen kun læser med på opfordring [Big Grin]
"Kun det ene trofæ..... IK´?!
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)