Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afrika - erfaringer söges
#1
Hejsan.

Vi er en 3-4 stykker i familien der tänker på at tage til Afrika på "lidt" jagt. Intet storvildt er på listen dersom det bliver förste tur for os alle, men alm. antiloper, zebra, gnu, vortesvin m.m.
Og vi er ikke interesserede i at skyde i indhegning...
Har heller ikke behov for 5 stjernet hotel, men ganske almindeligt og ordentligtSmile

Er der nogen der har erfaringer de vil dele ud af?

- Hvor får man rimeligt kvalitet for pengene?
- Bestille ved dansk firma eller direkte i f.eks Sydafrika?
- Nogen der har gode/dårlige erfaringer?
- Pakke lösning eller liste priser? Tilköb dernede hos lokale?
- Hvad med våben. Har hört at nogle siger lån og andre siger bare tag med.

Ser frem til svar[:p]

Mvh,
Tore
Svar
#2
Hvis du fastholder dit krav om ikke at skyde i hegn, så er Sydafrika udelukket, idet 99,9% af Sydafrika er hegnet.

MEN, mange af hegnene er så store at du ikke får indtryk af at befinde dig i et hegn. Sydafrika er et glimrende begynderland i Afrika.
Og man bliver helt vild med klimaet dernede [8D][8D][8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Toresode.
Jeg var selv i S.A i 2007 og det var en fantastisk tur,som M@X skriver er det svært at undgå hegn,hvor vi var er en del under hegn og en del er uden hegn,hegnene er så store at du overhovedet ikke mærker forskel,vi skal en flok afsted næste år til august til samme sted,jeg synes du skal prøve at tjekke omni hunting safaris hjemmeside ud,jeg har kun positive erfaringer med dem,de har også nogle fantastisk gode pakketilbud som passer til enhver pengepung,vi bragte selv våben med og det var uden problemer,men næste år for at spare lidt bagagevægt vælger vi at bruge deres,udvalget hos dem spænder fra 222 og opefter,men vælger i at medbringe selv kan i sagtens bruge almindelige kalibre som 6,5,308 eller 3006 de virker med de rette kugler godt på de vildtarter du nævner,jeg brugte selv 6,5x57 med en 9,1 grams kugle,største vildtart var en blessbuk og der virkede den fint.
Men uanset hvad eller hvor i Afrika du vælger så pas på......det går sgu i blodet det skidt[Big Grin]..rigtig god tur[Wink]
MVH
LØVIG
Svar
#4
Hej Toresode

Jeg har været af sted 2 gange, første gang i Namibia og sidste gang i ZA.

Vores første tur var hos Osonjiva i Namibia med Limpopo Travel, en rigtig god tur med gode oplevelser, men det er blevet dyrt på det sidste, prøv at se på Limpopo's hjemmeside.

Anden tur gik til Mpala, som ligger ved byen Phalaborwa i ZA, ca 40 min i bil fra lufthavnen. De kan arrangere jagt på en nærliggende jagtfarm ca. 3000 ha. jeg vil anbefale at du/i evt tager kontakt til dem for at beskrive jeres ønsker, Jagtfarmen kan varmt anbefales ovenatning foregår i luxustelte m bad og toilet.

Vil I selv arrangere det hele så tjek denne hjemmeside for links

http://www.natron.net/napha/english/whynamibia.html

der er mange gode steder iblandt og billige, men for at få det optimale ud af turen, så skal I altid definere klare og tydeligt hvad I ønsker.

Mvh

Santo

Glemte lige at vi skal snart af sted for 3 gang, hvorhen er ikke endeligt fastlagt, men med stor sansynlighed bliver det til Namibia igen hvis jeg kan finde et sted, hvor man for rimelige penge kan deltage i selektionsjagt.
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Tjek.: http://www.keiriversafari.dk

Hvis tilbud ønskes, så kontakt outfitteren, Andrew Renton direkte.

For referencer, alm spørgsmål etc.. kan jeg eller Poul, fra sitet kontaktes.

Ydmygst...DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#6
Nu er de jo teoretisk i hegn, men der hvor vi var var der 75.000 hektar under samme hegn. Tro mig det virker ikke som at gå rundt inde i et dansk dådyr hegn.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Hejsan.

Takker for feedback.
Og ja, 75000HA under hegn kan nok overlevesSmile
Er lige ved at kigge Jäger igennem - masser af tilbud.[:p][:p][:p]
Så det nok bare at trolle det hele igennem, da det er lidt uoverskueligt at gennemskue priserne. Der er ret stor forskel.
Spörgsmålet er om der overhovedet er noget sparet ved at arrangere selv/köbe i udlandet uden risiko for at blive grundigt snydt eller skuffet?
Mvh, Tore
Svar
#8
Når det nu er første gang i skal af sted, kan jeg ikke anbefale selv at binde an med arrangere lokalt. Tag dog at bestil rejsen hos et anderkendt firma (hvis det er et seriøst dansk firma er de endda medlem af rejsegarantifonden) og betal den eventuelle rynke mere. Det er godt givet ud som forsikring for en god oplevelse (med forbehold for de overaskelser der nu engang er indbyget i jagt). Da jeg selv var af sted i Februar, havde jeg købt jagtdagene til fast pris og skød efter prisliste. Selv om man kan få nogle "gode" tilbud med en håndfuld forskellige dyr til fast pris, vil jeg alligevel gå efter en prisliste model hvis/når jeg skal derned igen. Når først "musikken spiller" får man alligevel skudt noget andet end det var i det faste tilbud.

Med hensyn til hegn, er det normalt ikke noget der ødelægger oplevelsen af rigtig jagt. Dyrene kan være ganske svære at komme på skudhold af.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#9
Jeg vil nærmest anbefale dig at arr. din jagtrejse selv, hvis du har tid og lyst til opgaven..[Smile] !

Der er mange penge at spare, man er selv i kontrol fra start til slut, man indhenter selv samtlige tilbud, fra flyselskab til fragtfirma osv. Herved har ...får man[Wink]... styr på alle omkostninger - man har en finger med i spillet, hele vejen.

Står du og mangler et indspark, så tjek f.eks Nordisk Safari Klubs mange jagtrappporter... forhør dig i din jagtforening... tjek evt PHASA for interessante outfittere.... kør afsted til f.eks de store jagtarrangørers arrangementer her i starten af det nye år og sug info til dig.... kom til jagt messen i april i Odense.... osv osv

Du vil hurtig står med en mængde materiale/ledetråde som du skal have struktureret..[Big Grin][Wink

Tjek også http://www.huntingreport.com for info, enten Syd Afrika, eller Namibia, som begger er udmærkede lande at arr. ture til selv, eller hvor rejsen nu ellers skal gå hen. Indhent oplysninger fra outfitterne, forlang referencer i periodisk orden og tjek op på dem !

Start f.eks med at strukturere alle dine input. Det kunne være efter: Land, ønskede trofæer,periode, det afsatte beløb, eller i ovenensstemmelse med resten af familien ønskers. Så skal alle de andre spørgsmål og ønsker nok checke ind, helt af sig selv..[Big Grin]..lige indtil hvad vej evt trofæer skal vende/se på stuens væg !

God fornøjelse og Happy Hunting..!!

Ydmygst...DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#10
Jeps, der bliver noget at planlägge og researce her i de mörke vinter timer - godt at jeg har "lidt" erfaring i projekt ledelse[Big Grin][Wink]

-Tore
Svar
#11
Hej Tore

Jeg vil lige oplyse at langt de fleste hegn i Sydafrika ikke udgør nogen nævneværdig forhindring for vildtet. Jeg har set både Kudu og Red Hartebeest springe over disse 2½ meter hegn så let som ingenting. De mindre arter som Vortesvin løber under det lige så hurtigt og let som om det ikke eksisterede.
Ved OMNI Hunting, hvor jeg jagede var de fleste hegn opsat for at holde får inde, der var dog også et par "rigtige" vildthegn, men folkene dernede måtte indrømme at hvis vildtet vil over eller under, så kommer det også.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)