Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
barnes tsx
#1
er der nogle på det her forum der har nogle erfaringer med barens tsx i kal 308win både med hensyn til genladning og skudvirkning på
råvildt og priser på amm.
Svar
#2
Hej og velkommen til [Smile]
Der har været diskuteret TSX til 308win på foraet før, så det er bare at forsøge med search funktionen.

Mvh. Loft

Der er lidt her http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=13677&SearchTerms=168,tsx
Svar
#3
kji@ velkommen her på forumet. Som du kan se i ovennævnte link, har emnet været behandlet før.

Jeg har god erfaring med 165 grs TSX i .308. Dem jeg lavede (primært til brug i Afrika) ladede jeg til V0 = 800 m/s (45 grs VV 150). De gik tilfredsstillende i min riffel med den ladning og lavede gennemskud på det jeg skød på (det drøjeste var vel en zebra). Jeg har også nedlagt nogle få rådyr med kuglen. Der er naturligvis også hul i begge sider (som man kan forvente med alle kugler i den kaliber) uden ødelæggelse af for meget kød.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Hejsa.

Er lige hjemvendt fra Tyskland. Jeg var på jagt i 2 forskellige Forstamter (Lüttenberger og Mirow) og begge steder var brugen af blyfri ammo forbudt. Jeg har hørt fra nogle kammerater at det også gør sig gældende flere andre steder i Tyskland og der er også nogle der har stødt på det i Polen. Det skulle være pga af sikkerhed da de mener der er større risiko for ricocheter (staves).

Det er da lige en ting man skal tænke over ved valg af blyfri ammo hvis man påtænker at tage det med på trykjagt.

Mvh. Taby
Svar
#5
hvorfor jeg spørger er fordi jeg har set nogle klip på youtube om hvor meget bly der egentlig sidder tilbage i kødet efter skud med standart jagt amm. og det største jeg kommer til at skyde (måske)er råvildt,så hvis det virker på råvildt kommer vi til det andet problem hvor finder jeg en hjemmelader der har lyst til at lade nogle bønner til mig og blaseren

MVH kji@
Svar
#6
jeg bruger barnes tsx i min 223 (dvs let hurtigt projektil) jeg er imponeret over effekten på råvildt.... Faktisk ofte knald og fald effekt eller flugt afstand på max 25 meter (for 7 stk) skudt ud på max 175 m.

Godt nok ikke 308 - men alligevel!

MVH kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 300 wm, 9,3x62
Svar
#7
Jeg bruger den i 180 grain i min 300 RUM og lader den for en kammerat til hans 300 win mag.

God præcision og konstruktion der passer til hastighederne.

Jeg bruger den ikke til min 308, men overvejer 150 grains versionen.
Har dog glimrende erfaring med simplere og billigere konstruktioner til 308 hastigheder, og vil helst kun have en patron til hver riffel.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
kji, velkommen til forummet.
Hvis du skal have genladet til en Blaser R93 bør du finde en gut, der har prøvet at genlade til den før. Det er ikke fordi, der er noget galt med at anvende genladet ammo i en Blaser, men den er lidt følsom overfor patroner, der passer lidt for godt til kammeret. Er det galt, så får man ofte ikke lukket bundstykket godt nok og så får man klikkere.
Prøv selv at 'searche' på emnet her på forummet - og lad dig nu ikke skræmme af de forvirrede mennesker, der endnu ikke ved, at Blaseren er en dejlig riffel.
Svar
#9
hej leo
kender du nogle hjemmelader der falder inde for den kategori du nævner og som har lyst og tid til at lade nogle barnes tsx 308win
til mig og blaseren
MVH kji@
Svar
#10
kji, nej ikke direkte, men i henhold til de nye regler her på forummet, så skal du bare skrive, at du gerne ønsker en pm fra 'profferne'
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)