Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grågæs til jul
#1
Hej.

Nu vi nærmer os jul så kunne vi godt tænke os og vide lidt om
der nogen der har nogen erfaringer med, at stege vildgås til jul og om de bliver for tørre, da vi har sådanne og ligger i fryseren og fylder?

I så fald hvor lang tid skal de have og ved hvilken temperatur og skal de steges i stegeposer?

Knæk & bræk.
Peter Bregnebro
Flyttet af Kima
Knæk & bræk.
Peter Bregnebro

Svar
#2
Hvis I kan undvære det sprøde skind, så kan den godt steges saftig i stegepose eller ved grydestegning... ellers ville jeg nok købe et par fede ænder...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
http://www.vildtkokken.dk/articles.php?article_id=4

Skriv lige om det smagte godt [:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
Mange tak for jeres svar og gode forslag.
Vi fik nogle kanon gode grågæs og vild Ænder der bare var så møre og gode jule aften.
Det endte med at vi gned dem ind i salt og fylte dem med svesker, syrlige vinter æbler og en sjat cognac og ned i en stegepose.
De fik først en lille time ved 250 grader og der efter blev de skruget ned på 130 grader og der stod de og hygget sig i ca 3 timer.
Da dyrene var blevet pateret fik de lige 10 min. under grillen til skindet var sprøt og læggert.
Det kan kun anbefaler.

Vi håber i alle har haft en god jul og vil få et godt nytår.

Knæk & bræk.
Peter Bregnebro
Knæk & bræk.
Peter Bregnebro

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)