Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rødpunktsigte på haglgevær
#1
Hej forum

Er der nogen her inde der har erfaring med rødpunktsigte på haglgeværer. ?

Mit problem er at jeg skuldre geværet til højre side, men har venstre øje som dominans øje. Ved godt det optimale ville være at gå over til at skyde links….. (av) er først for nyligt blevet obs. På problemet , selv om jeg har gået på jagt og skudt flugt skydning i en del år efter hånden.
Nogen der har erfaringer med at benytte rødpunktsigte overvejer en af følgende.
• DOCTER HOLLOW-SIGHT
• BURRIS SPEEDBEAD
• BUSHNELL HOLOSIGHT

Hvis der er nogen der har et godt råd, er det meget velkommen
Svar
#2
Hejsa
jeg er også V dominant og H skuldret. Har vænnet mig til at have begge øje åbne når jeg starter skuldring men så klappe V øje i, idet jeg begynder at flugte = ingen problem med krydssyn under mål fastholdelse og skudafgivelse.

For at hjælpe dette har jeg brugt et 'fiberkorn' Easyhit.. som hjalp noget i 'oplæring' af ovennævnte 'refleks'.

Mht rødpkt har jeg kort haft en Burris på min BBF - men selv om den er lille så irriterende den ved at jeg begyndte at lede efter sigte istedet for bare at pege + foranhold på flugtskydningsbane i sideduer -> passe ca med kanten/rammen af sigtet var tæt på/over selve duen og var medvirkende årsag til irritation. Den er pillet af nu

Kender en her oppe i S der er hoppet på rødpunkt med haglgeværet da hans normale skud øjne er blevet dårligere - det virker åbenbart for ham (bedre end uden)

så det er personligt - kan være det virker for dig .. eller at det irriterer mere end den hjælp du får

Burris og Docter er små .. Bushnell er en klump (hvis det er den type demo jeg har set hos Rex)

Det med at ændre skuldring har en gut foretaget i jagtforeningen .. lidt over 1 sæson på flugtskydningsbane også på niveau med det han kunne før - men i snit ikke markant bedre (dog nogle top resultater der er en del bedre en det han havde på den gamle skulder - men måske kunne han også have fået dem hvis han havde trænet videre på den gamle skuldre en sæson mere)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hej

Da jeg skød meget efter lerduer, skød jeg med begge øjne åbne, det vigtigste er at skuldre haglbøssen ens hvergang og masser af træning.

Har du først fundet melodien og foranholdet, så virker det, og du ser også bedre hvor due nr 2 er. Hvilket også vil styrke dit overblik på jagt.

Med hensyn til holopoints og andet har jeg ingen erfaring med på haglbøsser.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
hej

Tak for jeres svar. Måske jeg skal træne i at lukke venstre øje.?

Grunden til at jeg spørger til rødpunktsigte er, at jeg har set at Burris laves til halvautomater f.eks. Beretta Extrema og jeg i forvejen overvejer at købe en halvautomat til ande / gåse jagt. Men vil selvfølgelig ikke smide penge efter noget der ikke virker. (så heller bruge pengene på duer)

kom gerne med div. input
Svar
#5
Der er mange der bruger doctor sigte på haglgevær, men det er primært folk med drilling eller büchsflinte.

De fleste jeg kender kan få det til at fungere.
Svar
#6
hej js

køb du bare en halvauto.

jeg har selv en beretta ulrika m s/b 1.1x4 som jeg skyder potter m
det er røv skægt m kikkert på det er bare at starte m trap og det er ikke noget problem at fange duerne på sportingbanen m kikkert.efter lidt træning[Smile]

jeg prøvede først m aimpoint 5000 det duer[Big Grin]ikke
og jeg skal lige hilse og sige træner man potter på denne måde
er drivjagt ikke noget problem m riflen

mvh

helauto[Smile]
Svar
#7
Tak for svarne

Begynder at blive lidt varm på iden. Kunne du evt. sende et billed af din beretta.?[:p]
Svar
#8
js billed.

jam det er jo bare en beretta m fræst spor i læsestolen til kikkert montage og så lige kikkerten.[8D]
ps min er lige monteret m surfire lygte under løbet . til kommende natjagt i sveden m grisbasserne[Big Grin]
så et billed er uklogt hvis du ellers skal fredelig jul uden tanker på en halvauto.

mvh
helauto
Svar
#9
Hej helautomat

Er klar på en søvnløs jul, så send meget gerne billeder..

Skyder du grise med hagl.?
Svar
#10
js

du er heldig du får en rolig jul mit kamara er kaput[xx(]

ja jeg skyder dem sgu da et stort hagl i sverig
bare man har en åben boring i behøver man ikke slugsløb.
den skyder inden for 10 cm på 50 m [8D]

mvh

auto
Svar
#11
Mit ser sådan ud med Bushnell på.

Det man skal være mest opmærksom på, er at hvis man bare klasker et rødpunktssigte på de fleste geværer vil der være problemer med at se igennem det, da man jo skal se meget højere over sigtelinjen, end normalt.

Alt efter hvor du bor, kan vi sagtens tage en tur på skydebanen, så du kan prøve selv.
[Image: file.php?id=17091]
Svar
#12
Hej Peptobizmo

Tak for dit svar, jeg kan ikke se billed måske er det bare mig.? kan du evt sende en pm med billed.

Jeg bor omkring Århus, er det langt fra dig??
Svar
#13
Det er det ikke nej, bor 80 kilometer længere inde i landet. Så det skulle nok kunne lade sig gøre når der er nogle baner der åbner om en måneds tid. De åbner ihvertfald ikke før herude.

Og prøver lige en pb med det billede[Smile]
Svar
#14
Hej

Er der nogen der ved hvor man kan købe et easyhit korn og en ca. pris. har læst en anden tråd hvor easyhit har virket for en med samme problem.
Svar
#15
Hejsa js 74.....

Der er en mulighed her: http://www.vaabensmeden.dk/sider/optik/f...l_jagt.htm

Mvh Per
Svar
#16
hatting skulle have easyhit hjemme

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#17
Hej igen

Tak for svarene må have bestilt et easyhit korn hjem, så jeg kan få prøvet af om det virker for mig.??

fortsættelse følger...
Svar
#18
Så har Hatting været behjælplig med et easyhit sigte. glæder mig til at prøve det på skydebanen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)