Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylster fat si matricen
#1
Jeg har dummet mig[Sad].
Jeg havde en børste gennem halsen og hylsteret en tur over måtten -men er nok lidt nærig med smørrelsen! Nu sidder hylstret fast og 2/3 dele af rillen er revet af.

Noget der har gode råd og erfaringen til hvordan jeg får hylsteret ud? Der er ike meget rille tilbage, så vi kan ikke eksperimentet uhæmmet!

D93
Svar
#2
bor fænghættehullet op, skær et gevind til en stor skrue, i med skrue og spændskiver etc. , brug evt skruestik til holde matrice, brug møtrikker oven på en 'tværbelasting' -> drej/spænd møtrik til at give moment/kraft for at trække hylster ud. Har prøvet det, det er træls men virker .. led via google, der er garanteret nogen der har en 'billed kavalkade' over hvordan duy skal gøre

centerspindlen kan du evt trække op/ud så den ikke er i vejen (afh af type/fabrikat) eller hvis du laver hullet stort nok .. droppe den ned igennem det udviddede fænghætte hul

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Er der godt tykkelse i et hylster til at man kan skære gevind i det?

D93
Svar
#4
bunden ved fænghætten er der (på de fleste)

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#5
Hej.
Du kan også købe et færdigt sæt beregnet til det - se mere her :

https://shop.rcbs.com/WebConnect/MainSer...te=C15J030

http://www.hornady.com/store/Stuck-Case-Remover-1-Each/

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#6
D93

RCBS'en har jeg købt her i Danmark og den virker!

God jul.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Bushman

Hej.
Du kan også købe et færdigt sæt beregnet til det - se mere her :

https://shop.rcbs.com/WebConnect/MainSer...te=C15J030

http://www.hornady.com/store/Stuck-Case-Remover-1-Each/

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.


Enig med Bushman - køb et færdigt sæt. En ven af mig har brugt Hornadys - enkelt og effektivt.
Svar
#8
Ilt og gas? Sådan gør vi altid her på farmen, med metal, der ikke vil give sig første gang.

Spøg til side, træls situation. Hvorfor undre det mig ikke, at "magi" sættes fåes til at løse sådan et problem?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#9
Hvis det er en rcbs med løs pind, kan man redde det ved at løsne expanderskruen og trække pinden ud gennem fænghættehullet.

Derefter kan ekspanderen skrues af ved at trække op mod hylsterhalsen.

Så bores halsen op og ekspanderen rystes ud.

Nu kan hylsteret trykkes ud med en dorn ned gennem hylsterhalsen og med f.eks. en stor møtrik som modhold.

Brug en skruestik, eller en skruetvinge og giv den et dask, hvis det ikke lykkes kun med spændingen.

På denne måde har jeg reddet hylstre ud flere gange, både for mig selv og en kammerat.

Nu bruger jeg bedre fedt[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Hvis du vil undgå, at dit hylster en anden gang sidder fat si matricen, så smør hylstret istedet for ganen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Nu har jeg så købt RCBS værktøjet - det var lige det jeg kunne få fat i. Jeg er ikke voldsomt imponeret over vejledningen.

Jeg har fået boret gevind i hylsteret - men hvordan er det lige at jeg får bolten til at hive hylsteret ud af matricen[:I].

D93
Svar
#12
Google er din ven

http://www.youtube.com/watch?v=FSzkdqM45KE

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#13
Tonny - hvad skal vi så med VTF[Wink]

Men nu gør han det faktisk meget hurtigt, så jeg er i tvivl om hvad han gør! Som jeg ser det spænder han bare bolten op i hylsteret - og det genere så det træk der får hylsteret ud? Nu kan jeg så betro at det var lige præcis hvad jeg allerede har gjort - dog uden resultat[Sad]. Er det blot fordi jeg skal bruge mere tid i fitnesscenter end ved genladningspressen[:I].

D93
Svar
#14
Den medfølgende metaldimmer skal bruges som modhold.
Du laver gevind i hylstret med den medfølgende tap. Sætter metaldimmeren over hylstret og skruer skruen ned i hylstret gennem dimmeren, når skruen er i bund tager du virkelig ved og skruer den så hårdt til du kan, så skal hylstret gerne trækkes ud af dien. Synes da det er nemt at se i filmen[Wink]. Var der ingen to do tegning med?

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hvis det er en rcbs med løs pind, kan man redde det ved at løsne expanderskruen og trække pinden ud gennem fænghættehullet.

Derefter kan ekspanderen skrues af ved at trække op mod hylsterhalsen.

Så bores halsen op og ekspanderen rystes ud.

Nu kan hylsteret trykkes ud med en dorn ned gennem hylsterhalsen og med f.eks. en stor møtrik som modhold.

Brug en skruestik, eller en skruetvinge og giv den et dask, hvis det ikke lykkes kun med spændingen.

På denne måde har jeg reddet hylstre ud flere gange, både for mig selv og en kammerat.

Nu bruger jeg bedre fedt[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




Og hvad er bedre fedt? [Smile]

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#16
Jeg er (næsten) sikker på jeg kan krympe den ud med flydende nitrogen.

Hvor befinder matricen sig?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
@Jimmy

Jeg er gået ovet til Rhino på spray.

Siden har jeg ikke haft problemer og det er nemmere at bruge.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)