Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliering af lys skæfte
#1
Når nu jeg har slebet fabrikslakeringen af et valnøddetræs skæfte, og det smukke lyse træ kommer frem inden under, hvordan efterbehandler jeg den så nemmest når jeg gerne vil bibeholde den lyse farve?

Jeg har overvejet at investere i en færdig lys olie, men hvilken er bedst? gerne så årene fremstår tydeligt og så det bevarer det lyse træ?

Jeg har købt en færdiglavet klar olie men den bliver desværre mere gul end hvid når den kommer på.

så lige et begynder spørgsmål her, hvad gør skæfteolie i forhold til fx trip traps olie med hvid i? eller andre hvidpigmenterede olier? altså hvad gør skæfteolie som andre olier ikke gør?

Flyttet af Kima
Svar
#2
Velkommen til henning h.
Jeg tror, at vi skal flytte dit indlæg ind i våbenværkstedet, hvor en flok snittere er klar til at tage sig af dig og dit skæfte [Big Grin]
PUFF [:0][Big Grin] Hold da op! Der var en skarp moderator, der læste med her! Tak for det [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#3
Hej henning h. Du kan give det Tru-oil , det gør ikke træet mørkere eller gulner det !, det gør alle andre olier vist nok .

Hvis du giver det hvidpigmenteret olie vil det helt sikkert udviske kontrasten af årene i træet [xx(].

Jeg tror godt man kan bruge gulvolie til skæftetræ , men du får nok ikke en super flot overflade . Men brug dog et middel der er udviklet til den givende opgave , når du nu har et pænt stykke træ !!. Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)