Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rembøjler og kort pibe
#1
Jeg har lige et par spørgsmål ang. ovenstående.

Rembøjler:
Hvis man eftermontere rembøjler på piben på samme måde som en klassisk safaririffel, påvirker det riflens præcision? Jeg overvejer nemlig at montere sådan en rembøjle på min Remington-7, så det forhåbentligt bliver muligt at gå med den på skulderen med min dæmper monteret. Problemet er bare at den skyder fantastisk præcist og det vil jeg nødigt undvære, men riflen er vel ligeglad så længe der ikke er belastning på rembøjle? Skydning med en rem monteret i rembøjlen, men uden nogen belastning, påvirker vel heller ikke præcisionen – eller? Er der nogen der har et bud på det??

Kort pibe:
Jeg overvejer en decideret drivjagtsriffel med kort pibe, 47 eller 50 cm.
Vil 9,3x62 og/eller 8x57 egne sig til kort pibe og hvor meget taber de i hastighed ved f.eks. 47 cm kontra 60 cm.? (jeg har aldrig lært at bruge de ballistiske programmer[:I])

Bang.
Svar
#2
Nyeste nummer af Vapentidningen har behandlet lige præcis pibelængde og hastighed. 9,3x62 er den der taber mindst.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Selve det at montere en rembøjle på piben, som på de klassiske safari-rifler og ældre rifler vil nok ikke påvirke præcisionen ret meget i negativ retning.. men... når remmen er monteret på piben på den måde kan man meget nemt flytte træfpunktet hvis man prøver på at benytte rem-støtte ved skud...

både 9,3x62 og 8x57 er begge gode kalibre til korte piber.. .308 er også en god kandidat.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by dravis

både 9,3x62 og 8x57 er begge gode kalibre til korte piber.. .308 er også en god kandidat.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Enig men af de nævnte har 308 en fordel

den kan puttes i en kortlås

Så til det her formål mener jeg 308 win, 338 federal eller 358 win
er gode forslag. Jeg mener at Michael D. fik lavet en 358 win og var meget godt tilfreds med resultatet.

Frederik Odebring(sådan tror jeg det staves) har lavet en artikel om meget præcist det du ønsker i Vapentidningen. Nemlig en kort rem der fik en 358 pibe på og blev en hundeføre bøsse.
Send en PM hvis den har interesse

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)