Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vindmøller og råvildt
#1
En bekendt ejer noget skov hvor der er meget råvildt.
Nu vil naboen opføre nogle vindmøller på marken uden for skoven.

Er der nogen der har erfaring med om det påvirker jagten i området ?.
Det er især råvildt-jagten som han er bange for.

Påvirker det råvildtet at står nogle vindmøller og kører lige i nærheden? - eller tilpasser de sig de nye betingelser?

Jan
Jan
Svar
#2
Jeg har ingen særlig indsigt i dette, men mon ikke de kan vende sig til vindmøller som de har vendt sig til trafikken
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Her hvor jeg bor ser det ud til at selv gæssene har vænnet sig til vindmøllerne uden problemer.
Rådyr lever jo efterhånden de særeste steder bla. kirkegårde, villahaver og hvad ved jeg...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#4
Råvildt og sandsynligvis også andet vildt vænner sig hurtigt til vindmøller.

Sidste år blev der opført en 2,3 MW vindmølle (og den er stor) kun 50 meter fra skellet til min jagt, og jeg har ikke mærket en nedgang i råvildtet af den grund.

At det så ødelægger noget af naturoplevelsen med sådan et skrummel, (ikke mindst pga. den larm den laver) er en ganske anden sag. [xx(]

mvh.
Swift
Svar
#5
har skudt en 100p buk lige under den midterste af tre møller...[Smile]

mvh støver.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Swift

At det så ødelægger noget af naturoplevelsen med sådan et skrummel, (ikke mindst pga. den larm den laver) er en ganske anden sag. [xx(]



Nej, men lad os da få opført et kulkraftværk eller to mere...

Undskyld mit sure opstød, men alle syntes vindkraft er en super løsning, så længe det ikke er dem selv det går ud over [xx(][V][Sad!]

Back on topic, som alt andet nyt i området vil vildet det første stykke tid flytte sig. Men ret hurtigt vil det lære at vindmøllen ikke er farlig, selvom den siger "wuzz... wuzz... wuzz..." En ny hochsitz vil jo også afgive duft og lys, som vildet ikke er bekendt med og dermed flytte, men de vender også tilbage hertil.

Jeg tror kun det er racen menneske, der ikke forstår vindmøllerne i naturen [V]

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#7
I den sydlige udkant af Esbjerg står der en del vindmøller. Også her er der en god del råvildt...[Smile]

I don`t shoot innocent, only the ones that looks guilty
Svar
#8
Hej
Ja jeg ved jo ikke hvad der er værst,et kulkraftværk eller fældning af 1800 hektar rigtig god kronvildt habitat for at opføre testvindmøller[:0]
MVH
LØVIG
Svar
#9
Smid vindmøllerne i havet !(= lav vindmølleparker der hvor det generer færrest personer [Wink]).

Jeg kan sq godt forstå at støjen føles irriterende - støjen er jo den samme om det er pga. et godt eller dårligt formål den opstår.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Jeg har arbejdet som vagt på flere byggepladser hvor man rejste nye møller,og det var de helt store møller,jeg har kørt rundt om natten og set både råvildt og kronvildt gå med deres afkom helt ind til 25m fra møllerne også når de var startet op den første uge.......det virker som om vildtet er ligeglade med noget der står der permanent.
Buffalo
Svar
#11
Ja ingen tvivl om at vildtet kan vænne sig til vindmøller,men hvis man fælder skoven og ødelægger andet vildt bonitet må det da få en eller anden påvirkning.
MVH
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)