Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Første krondyr
#1
Så blev det min tur, til at nedlægge et stk kronvildt..[Big Grin]
Havde sat hele morgenen og ventet på rådyr, uden at se noget som helst, så klokken 10, gik jeg op til bilen.
Den satte sig så fast i sne, og jeg måtte offere en bund måtte, for at komme fri. Skulle hente min kammerat, som sad på et andet stykke, så han måtte lige vente lidt ekstra, inden jeg kom.
Da jeg havde aflevert ham, kørte jeg ud til et stykke som jeg har jagten på igennem jagtforeningen.
kl 11,10 sad jeg på plads i tårnet, det havde larmet vildt meget at gå der ind.[Sad] Så forventeningerne var ikke store. efter en lille halv times venten, hørte jeg noget inde mellem træerne, så riffelen blev lagt i stilling, og jeg var klar..[Smile]
Så på ca 80 meters afstand kom der en kronhind frem, kuglen blev sendt og hinden løb i en bue rundt, og ind mellem træerne. Kunne hører hvordan hun brasede igennem træer og buske, og lige pludselig blev der helt stille..
Jeg fik tændt en smøg, og ventede ca 10 minutter inden jeg gik frem mod skud pladsen, fandt nogle få dråber blod, og tænkte at det var sku ikke meget..[V] Men så efter 5 meter, så var der blod over alt på jorden og i buskene, så blev jeg glad. Fulgte sporet og fandt hende forendt godt 40 meter fra skudstedet.
Kuglen var gået skråt ind på venster side, og taget lungerne, og gået ud gennem forboven i højer side.
Jeg skød den med en hjemme rullet Nosler BT 140 grains, fra min 270 win. Total fed afslutning på år 2009..[Big Grin]
Fik hurtigt ringet til et par venner, som kom og hjalp med at få hende slæbt ud, og op i en trailer. vil anslå levende vægt på omkring 115 kg, dejlig stort dyr.
Godt nytår til alle jer, fra mig.
Mvh. RKN

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
[Image: ajbutton.gif]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Tillykke med dyret[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Tillykke med dyret og oplevelsen

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#4
Tillykke med din oplevelse [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)