Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser R8
#1
En ny Blaser R8 skulle være på vej, kopier dette link og sæt ind i adresse linjen på din browser http://209.85.135.132/search?q=cache:15_...=firefox-a

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Prøv det her i stedet: hxxp://209.85.135.132/search?q=cache:15_Z81u7M9oJ:www.blaser-r8.de/r8/+blaser+r8&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=de&

erstat hxxp med http

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Smart system med at aftrækker og magasin i et[xx(]
Så er man virkelig på den hvis man ikke kan finde sit magasin[Big Grin][Big Grin]

HVOR ER ALLE I BLASER HADERNE HENNE [B)][B)]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
HVOR ER ALLE I BLASER HADERNE HENNE

Kan du bruge mig ? [}Smile][}Smile]

Nej - jeg hader ikke Blaser...........men, syntes sgu, at det mærke er pustet rigeligt op!
Der findes mange andre mærker, som skyder fint. Som regel er det et spørgsmål om, at skytten kan finde ud af at bruge riflen.......Selv bruger jeg en Carl Gustav + en Mossberg riffel. De rammer sgu i 1 skud og bruger stadig kun 1 skud pr. vildt.
Skyder også på afstande ud til 300 meter......og rammer sgu stadig..
Og........det er rifler i den billige ende [Smile][Smile]
Svar
#5
Ja det tog så Blaser kun 17 år at komme på omgangshøjde med alle andre normale rifler der har et ordentligt magasin.

Jeg er spændt på hvad er reservemagasin kommer til at koste.

Og kan de gamle modeller konverteres eller har markedsføringsafdelingen regnet ud at nu kan de sælge en ny riffel til alle dem der har en af den gamle model...............

Men spændende er den da.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Er ellers stor Blaser fan, men syntes ikke den nye her ser smart ud. Der er Merkel sluppet bedre fra deres magasin-løsning.

Jeg har skiftet til en LRS2 for at få rettræk, manuel opspænding og magasin - prisen er så en tungere riffel samt væsentlig færre kalibre at vælge imellem.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Menu punkter virker selv om der stå Error!

http://www.blaser-r8.de/r8/index.swf

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#8
Forsvinder noget af ideen ikke ved et system hvis man skal have en ny aftrækker ved kaliberskifte eller hvordan er det tænkt?
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Ja og prøv at tænke på hvad de vil koste hvis du taber magasinet og skal have et nyt med de priser blaser har med deres stumper[xx(]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Der er Merkel sluppet bedre fra deres magasin-løsning.

Helt enig, havde også foretrukket en sådan løsning, men da jeg sjældent er på drivjagt med riflen (foregår med drilling) har jeg ikke det store behov for aftageligt magasin

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#11
Blaser[xx(] er i mine øjne, det mest overvurderede stykke skrammel på markedet.

CNC fræst m.m. Graveringer betaler man for i dyre domme, til trods for at skidtet formodentligt er sprøjtestøbt i tusindvis og ikke koster mange ører at fremstille.

Men man har haft en fantastisk dygtig marketingsafdeling og brugt uhyre store summer på at markedsføre, hvilket jo så tydeligt afspejles når man ser prisen på en sådant Mekanosæt[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-2xx.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Min M03 har da et magasin hvor jeg selv kan bestemme om det skal være aftageligt eller ikke. Jeg kan godt lide at have et aftageligt magasin, så det benytter jeg, men dem der ikke vil kan låse magasinet så det ikke kan tages af.
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Blaser[xx(] er i mine øjne, det mest overvurderede stykke skrammel på markedet.


Same her...riffel ligner en French lebel gevær fra WW2,bare med fancy træskæfte...[Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#14
Troede at R8 var en Audi[:o)]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#15
Det er vel i grunden både forudsigeligt og sædvanligt, at en nyhed fra Blaser igen, igen stort set udelukkende skal kommenteres med, at man kan få andre rifler, der skyder lige ud til den halve pris og, at det udelukkende er på grund af reklamebudgettet, at de overhovedet kan sælges.
Bedøm dog teknikken og blæs på prisen - så længe Blaser sælger masser af rifler, så er prisen sikkert sat fornuftigt.
Min vurdering er, at det er en forbedring. Jeg synes, at det er ærgerligt, at R93'eren ikke har magasin. Jeg havde forventet en løsning, hvor magasinet skulle skydes ind fra siden af. Jeg forventer, at man stadig kan lade ovenfra på R8'eren, så jeg kan ikke se, at det er på bekostning af noget, at man nu også har aftageligt magasin.
Jeg ser frem til at læse mere om den nyhed.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

CNC fræst m.m. Graveringer betaler man for i dyre domme, til trods for at skidtet formodentligt er sprøjtestøbt i tusindvis og ikke koster mange ører at fremstille.

Nu har jeg ikke ligefrem selv hang til graveringer og fint træ, og skulle det endeligt være noget blev det træ frem for graveringer uanset våben mærke.
Men hvad Blaser angår har du delvist ret da de fleste af graveringerne er fremstillet som sideplader i massevis på maskine og sælges til en måske nok forholdsvis høj pris.
Men fra Grand Lux og opefter er rammen også graveret og man kan om man vil få lavet håndlavede graveringer helt efter eget ønske til svimlende høje priser.
Om jeg så fik 7 rigtige i lotto så smed jeg hellere 100 kilo efter en elefant med det hele end efter en forfinet riffel, ikke dermed sagt at det er forkert af de som nu gerne vil smide 100 kilo efter en forfinet riffel eller for den sags skyld købe en Blaser med masseproducerede sideplader, det bliver bare aldrig en del af mit jagt budget da jeg ikke finder den store oplevelse i den slags gejl [Wink]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Det er vel i grunden både forudsigeligt og sædvanligt, at en nyhed fra Blaser igen, igen stort set udelukkende skal kommenteres med, at man kan få andre rifler, der skyder lige ud til den halve pris og, at det udelukkende er på grund af reklamebudgettet, at de overhovedet kan sælges.
Bedøm dog teknikken og blæs på prisen - så længe Blaser sælger masser af rifler, så er prisen sikkert sat fornuftigt.
Min vurdering er, at det er en forbedring. Jeg synes, at det er ærgerligt, at R93'eren ikke har magasin. Jeg havde forventet en løsning, hvor magasinet skulle skydes ind fra siden af. Jeg forventer, at man stadig kan lade ovenfra på R8'eren, så jeg kan ikke se, at det er på bekostning af noget, at man nu også har aftageligt magasin.
Jeg ser frem til at læse mere om den nyhed.


Vel talt, Leo. I lighed med dig ser jeg frem til at se og høre mere om R8'eren. Ja, der er sikkert fordele og ulemper men sådan er det jo med de fleste ting. Mange raser (ud over alt muligt andet mere og oftest mindre sagligt) over, at R93'eren ikke har aftageligt magasin. Nej, men til gengæld er den så kortere end langt de fleste andre rifler. Alting har en pris. Nu løser Blaser tilsyneladende også den "uhensigtsmæssighed" med R8 og straks er det et kæmpe problem hvis man render og drysser sit magasin i skoven. Og uha - pris på stumper og reklamebudgetter og fanden og hans pumpestok. Lad os nu vente og se hvordan palerne der holder magasin/aftræks-brønden er lavet før vi dømmer... Innovation ja tak! Konservatisme og konformitet - nej tak! [^]

Godt nytår, folkens
MVH Klaasehaans
Svar
#18
Jeg har fundet lidt video.

Det ser ud til at slagfjederen afspændes når man tager magasinet ud. Fin sikkerhedsdetalje, men sløver processen ved magasin bytte.

Blaser R8 on Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=uZw4OZRThxY

http://www.youtube.com/watch?v=a-U1QjpKBUk

http://www.youtube.com/watch?v=JYXNVUVn3L4

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Hvorfor mener du at det skulle sløve processen ved magasinbytte?
Mvh.

Yeti
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Hvorfor mener du at det skulle sløve processen ved magasinbytte?



Hvis du f.eks står på en drivjagtspost med din M03 og du har tømt magasinet. Så åbner du bundstykket og repeterer den sidste tomme patron ud. Derefter bytter du magasinet til et fyldt, lukker bundstykket og skyder videre på resten af grisene.

På Blaser R8 sker der så vidt jeg kan vurdere det at den afspænder fjederen når du tager magasinet ud. Derfor skal du spænde den op igen efter at det nye magasin er sat i.

Derfor den lille extra forsinkelse.(stram fjeder - lang vandring - langsommere afsikring)

På plus siden ville det være godt med en patron eller 2 mere i magasinet end på R93, men det kan jeg ikke bekræfte ud fra billederne.

Og ja, jeg ved vi er i småtingsafdelingen [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)